Forfatter |
|
P.Storgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Køb plasma! Selv det billigste Panasonic plasma er bedre end det dyreste Samsung LCD efter min
mening.Det er et sølvagtig skin over billedet på LCD, farverne er kunstige og folk bevæger sig som om de gik med rulleskøjter
på.Det her har jeg selv, og det bruger kun 90 W i eco mode: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP4
2X50E/panasonic-42-plasma-tv-tx-p42x50e
|
|
|
Fås til 3000 i FONA
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.Storgaard skrev:
Svend P skrev:
Køb plasma! Selv det billigste Panasonic plasma er bedre end det dyreste Samsung
LCD efter min
mening.Det er et sølvagtig skin over billedet på LCD, farverne er kunstige og folk bevæger sig som om de gik med rulleskøjter
på.Det her har jeg selv, og det bruger kun 90 W i eco mode: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP4
|
|
|
Fås til 3000 i FONA |
|
|
1024x768 pixels på 42"... Det er vidst en ommer, selvom det er den lille model __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
P.Storgaard skrev:
Svend P skrev:
Køb plasma! Selv det billigste Panasonic plasma er bedre end
det dyreste Samsung
LCD efter min
mening.Det er et sølvagtig skin over billedet på LCD, farverne er kunstige og folk bevæger sig som om de gik med
rulleskøjter
|
|
|
Fås til 3000 i FONA |
|
|
1024x768 pixels på 42"... Det er vidst en ommer, selvom det er den lille model  |
|
|
Mja mjo, 1024 x 768 fungerer nu ganske glimrende med den rigtige scaler indbygget.
Om man så gider give 3k for det, når P42UT50E koster 1.700 kr mere. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Mja mjo, 1024 x 768 fungerer nu ganske glimrende med den rigtige scaler indbygget.
Om man så gider give 3k for det, når P42UT50E koster 1.700 kr mere. |
|
|
Måske derfor  : Strømforbrug ved drift | : | 315 Watt |
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man f.eks kun ser de SD og HD kanaler man nu kan modtage, så er et plasma tv på 1024x768 faktisk super pænt af kigge på. Når der en gang i mellem sendes i ægte HD og især direkte, står det super flot. Men især SD kanalerne er meget mere behagelige uden al den uro i billedet. Så man skal efter min mening ikke kimse sådan ad den noget mindre opløsning. 42" er dog max størrelse, så skal man nok op på 1366x758 men dette fås vel ikke på plasma tv vissimo. Jeg har dog set lidt tv på et 50" med 1024x768 pixel og det så da ok ud på et par meters afstand.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hvis man f.eks kun ser de SD og HD kanaler man nu kan modtage, så er et plasma tv på 1024x768 faktisk super pænt af kigge på. Når der en gang i mellem sendes i ægte HD og især direkte, står det super flot. Men især SD kanalerne er meget mere behagelige uden al den uro i billedet. Så man skal efter min mening ikke kimse sådan ad den noget mindre opløsning. 42" er dog max størrelse, så skal man nok op på 1366x758 men dette fås vel ikke på plasma tv vissimo. Jeg har dog set lidt tv på et 50" med 1024x768 pixel og det så da ok ud på et par meters afstand.  |
|
|
Lige netop!
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
allanowich skrev:
Hvis man f.eks kun ser de SD og HD kanaler man nu kan modtage, så er et plasma tv på 1024x768 faktisk super pænt af kigge på. Når der en gang i mellem sendes i ægte HD og især direkte, står det super flot. Men især SD kanalerne er meget mere behagelige uden al den uro i billedet. Så man skal efter min mening ikke kimse sådan ad den noget mindre opløsning. 42" er dog max størrelse, så skal man nok op på 1366x758 men dette fås vel ikke på plasma tv vissimo. Jeg har dog set lidt tv på et 50" med 1024x768 pixel og det så da ok ud på et par meters afstand.  |
|
|
Lige netop!
|
|
|
Du godeste I er godt nok morsomme 
Inden trådstarter følger jeres fremragende rådgivning, kunne han lige læse det her eksempel på den fantastiske, evigt perfekte plasma tv: http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/panasonic-tc-p42x5/45 05-6482_7-35315177.html
Hvis plasma skulle være foretrukket, så findes der naturligvis bedre modeller i den budgetramme der kigges på Men at tro at et 3k plasma kører et 10k LED over.... suk
Et entydigt svar fås ikke denne typer tråd, men kig i butikkerne, hvor plasma, LED og de forskellige fabrikanter kan sammenlignes. Der findes også flere gode sites på nettet der løbende tester de forskellige modeller så det kan også bruges i udvælgelsesprocessen __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Hvis plasma skulle være foretrukket, så findes der naturligvis bedre modeller i den budgetramme der kigges på Men at tro at et 3k plasma kører et 10k LED over.... suk |
|
|
Det er da en personlig præference som du jo ikke kan udtale dig om. Jeg ville ikke bytte. De nævner i øvrigt i den test du linker til at deres testeksemplar måske er defekt.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Test af Panasonic LED på Flatpanels: "Når det kommer til billedkvalitet skal jeg først understrege, at
Panasonics LED-modeller er ret forskellige fra Panasonics plasma-Tv. Det
er ingen overraskelse, men hvis du håbede, at Panasonic ville bygge
deres LED-modeller på samme billedkvalitetsstrategi, så glem den tanke. "Men hvad angår rå billedkvalitet, må jeg stadig sige, at Panasonics mellempris plasma-Tv giver mere værdi for pengene."
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
mbull skrev:
Hvis plasma skulle være foretrukket, så findes der naturligvis bedre modeller i den budgetramme der kigges på Men at tro at et 3k plasma kører et 10k LED over.... suk |
|
|
Det er da en personlig præference som du jo ikke kan udtale dig om. Jeg ville ikke bytte. De nævner i øvrigt i den test du linker til at deres testeksemplar måske er defekt.
|
|
|
Personlige præferencer er jo ikke sådan at komme uden om 
Men når I begynder at forherlige lav opløsningsformaterne så synes jeg godt nok det bliver lige underholdende nok. Nu har jeg selv købt et nyt tv inden for de sidste 2 måneder og kiggede naturligvis på både plasma og LED, bl.a. på de Panasonic'er som I omtaler begejstret. Jeg konkluderede at billedet var uroligt, uskarpt, slap i lyset og havde underlige farver. Der findes væsentlig bedre plasma TV. Det var TV2 HD der blev vist.
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bedømmer en FullHD skæm på baggrund af såkaldt HD-materiale på/via en ganske tvivlsom antenneforbindelse??
Mvh. Jens/Modifix.
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Test af Panasonic LED på Flatpanels:
"Når det kommer til billedkvalitet skal jeg først understrege, at Panasonics LED-modeller er ret forskellige fra Panasonics plasma-Tv. Det er ingen overraskelse, men hvis du håbede, at Panasonic ville bygge deres LED-modeller på samme billedkvalitetsstrategi, så glem den tanke.
"Men hvad angår rå billedkvalitet, må jeg stadig sige, at Panasonics mellempris plasma-Tv giver mere værdi for pengene."
|
|
|
Ja, det er flotte konklusioner og det er muligvis et glimrende TV, men du burde nok lige nævne at det også konkluderes, at det har "Upræcise farver", også efter kalibrering. og "Sort niveau er svagt", 2 områder som normalt kastes ind i disse diskusioner som værende plasma fordele 
Hvis man korrigerer testen for at det er en "plasma er bedst" person der udfører den, så ville jeg kigge grundigt på TV'et før jeg købte det...
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Du bedømmer en FullHD skæm på baggrund af såkaldt HD-materiale på/via en ganske tvivlsom antenneforbindelse??
Mvh. Jens/Modifix. |
|
|
Billedet var prima på de øvrige TV jeg kiggede på, selvfølgelig med forskelle mellem de forskellige modeller, men generelt virkede det til at signalet havde høj kvalitet. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
NicoA Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for jeres anbefalinger og kommentarer. Jeg havde egentlig forventet at valget ville være oplagt og en hurtig proces men jeres store tilslutning til plasma har vakt en tvivl hos mig.
Det der taler mod plasma er følgende:
- Skærmen vil vende delvist mod syd hvorfor på tider af døgnet vil være solskin direkte mod skærmen
- Større strømforbrug end LED
- Mere støj end LED (lægger man mærke til det og bliver støjen eventuelt værre med tiden?)
- Mere skrøblig skærm mod stød/børn, er dog usikker på om dette vil være anderledes end et LED
På trods af ulemperne ift. LED er der selvfølgelig også fordele, f.eks. såsom billedkvaliteten, hvilket selvfølgelig ikke er helt uvæsentligt.
Jeg er nu derfor meget i tvivl om hvilket af følgende TV jeg skal gå efter og jeg har nu indsnævret feltet til 3 TV:
Plasma: Panasonic 50" VT
LED: Panasonic 47" WT
LED: LG 47" lm860W http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47LM 860W/lg-47-3d-led-smart-tv-47lm860w
LG har fordele på passiv 3d og det virker somom at deres SMART TV funktioner er smartere end panasonics bl.a. pga. deres magic remote.
Ville I stadig gå efter et plasma på trods af ulemperne?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge et plasma tv som udgangspunkt. Det med sollyset har jeg selv løst, ved at stille tv'et ved den væg mit vindue i stuen er ved. Så er der ikke lys direkte på skærmen. Ellers må man blot trække gardiner lidt for i dagtimerne ved tv kigning. Men når dette så er sagt, så får du da også et prima billede med et LCD tv. Her synes jeg, at Panasonic og Sony er mine favoritter.
Jeg synes så, at du skulle gå ned i butikken og se med dine egne øjne og stille lidt på det efter din smag. Vælg så det tv, du falder mest for uanset om det så er plasma eller lcd.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Svend P skrev:
"Når det kommer til billedkvalitet skal jeg først understrege, at Panasonics LED-modeller er ret forskellige fra Panasonics plasma-Tv. Det er ingen overraskelse, men hvis du håbede, at Panasonic ville bygge deres LED-modeller på samme billedkvalitetsstrategi, så glem den tanke.
"Men hvad angår rå billedkvalitet, må jeg stadig sige, at Panasonics mellempris plasma-Tv giver mere værdi for pengene."
|
|
|
Ja, det er flotte konklusioner og det er muligvis et glimrende TV, men du burde nok lige nævne at det også konkluderes, at det har "Upræcise farver", også efter kalibrering. og "Sort niveau er svagt", 2 områder som normalt kastes ind i disse diskusioner som værende plasma fordele 
Hvis man korrigerer testen for at det er en "plasma er bedst" person der udfører den, så ville jeg kigge grundigt på TV'et før jeg købte det...
|
|
|
Det er en test af et LCD tv du citerer fra!
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et Panasonic 50" Plasma til 10.000,- og ind til vidre har det slået ALLE de LEDér jeg har set !
Når det så er sagt så sørg for at vælge et tv der kan køre THX ...... MANGE fjernsyn UANSET om det er Plasma eller LED har en
skod billedkvalitet i deres standard opsætninger !
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nico
vil som andre sige at du skal vælge efter personlige præferencer. Der er selvfølgelig mange ting der spiller ind design,
strøm forbrug, buzzing, reflektioner ,billede kvalitet/udseende osv.
Jeg købte selv i starten af 2008 et 50" pioneer 508xd plasma mener det kostede omkring 30 dengang, jeg fik et års
tid efter otto til at kalibrere det for 2500 (på tilbud). Alt det der med burn in, retention og buzzing har jeg aldrig
oplevet de 5 år jeg har haft tvet. med genskin vil jeg sige jeg har et vindue på 1,8*2,5m på vægen overfor og 2
ovenlys vinduer skråt oven for tv uden at opleve problemer med genskin, hvis der er meget sol vælger jeg dog dag.
frem for aften kalibreringen.
summa summarum, hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg stå med en fornemmelsa af at plasma var det sikre valg som
jeg ved er godt. Men når det er sagt ville jeg nok finde lcd/led meget spændene da de uden tvivl er kommet utroligt
langt...... Men jeg håber mit holder til jeg kan få et godt og stort! oled
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
mbull skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
|
|
|
Det er en test af et LCD tv du citerer fra!
|
|
|
Tak for korrektionen. Jeg måtte genlæse for at opdage det. Og må så også konstatere af noget at det jeg skrev er noget sludder  __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
NicoA skrev:
Tusinde tak for jeres anbefalinger og kommentarer. Jeg havde egentlig forventet at valget ville være oplagt og en hurtig proces men jeres store tilslutning til plasma har vakt en tvivl hos mig.
Det der taler mod plasma er følgende:
- Skærmen vil vende delvist mod syd hvorfor på tider af døgnet vil være solskin direkte mod skærmen
- Større strømforbrug end LED
- Mere støj end LED (lægger man mærke til det og bliver støjen eventuelt værre med tiden?)
- Mere skrøblig skærm mod stød/børn, er dog usikker på om dette vil være anderledes end et LED
På trods af ulemperne ift. LED er der selvfølgelig også fordele, f.eks. såsom billedkvaliteten, hvilket selvfølgelig ikke er helt uvæsentligt.
Jeg er nu derfor meget i tvivl om hvilket af følgende TV jeg skal gå efter og jeg har nu indsnævret feltet til 3 TV:
Plasma: Panasonic 50" VT
LED: Panasonic 47" WT
LED: LG 47" lm860W http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47LM 860W/lg-47-3d-led-smart-tv-47lm860w
LG har fordele på passiv 3d og det virker somom at deres SMART TV funktioner er smartere end panasonics bl.a. pga. deres magic remote.
Ville I stadig gå efter et plasma på trods af ulemperne?
|
|
|
Du kan sikre dig at du har retturret. Så kan du jo fortryde ifald du skulle vælge forkert. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|