Forfatter |
|
NicoA Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
stod jeg med 10.000 til nyt tv havde jeg klart valgt at købe dette her.. Er du 3d fanatiker så må du ned i skærmstørrelse ;-) Link
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad stiller du af krav til dit tv
personligt .. vil jeg ikke købe sony igen.. har købt et for nogle år siden .. er aldrig blevet helt tilfreds skulle jeg vælge i dag vil jeg nok se mere på dette
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE46 ES6715XXE/samsung-46-full-hd-3d-led-smart-tv-ue46es6715
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart gå efter et Panasonic plasma, eller vente til OLED kommer __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ditto her.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ditto her.  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
Jeg ville klart gå efter et Panasonic plasma, eller vente til OLED kommer  |
|
|
Sidste sommer købte mine forældre Sony LED LCD. Selvom det har fået gode anmeldelser og har gode "Data", ja så er ord
taknemmelige og tal imponerende. Men i realiteten er det en fiasko. Som ved ALLE LED er betragtningsvinklen meget smal og
man skal altså ikke sidde særlig meget udenfor centerlinien før specielt hudtoner bliver slemt forvrænget.
Mit nu 2 år gamle Panasonic plasma banker dette nymodens vidunder sønder og sammen, ja det bruger mere strøm men det
er så også det eneste negativt man kan sige. Glem alt om de problemer plasma havde i startårene, disse er løst fuldstændig,
men bruges stadigvæk af moralsk anløbne TV-sælgere.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
NicoA Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plasma er mere naturligt at kigge på. Det minder utroligt meget om et billedrørs tv.....bare med højere opløsning. Sony's FD Trinitron og Super Trinitron billedrørs tv ligger meget tæt op ad plasma. Det er jo fosfor celler, der lyser op i begge tilfælde. LCD/LED har istedet bag belysning. LCD cellen er en art lys ventil, som blot skal lukke op/i for baglyset. Derimellem er så grundfarverne rød/blå/grøn. Denne lukken op/i er ikke så hurtig, da der er noget træghed indbygget i LCD cellen. Reaktions evnen er meget hurtigere på plasma pga det er lyskilder i sig selv. De skal blot tænde og slukke. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
De outperformer LEDs på samtlige områder bortset fra strømforbruget, som efterhånden er tæt på.
Plasma er i særdeleshed overlegen ift. farvegengivelse og ægthed, sortniveau, og kontrast.
Retention / burn in hører fortiden til, og er ikke noget du skal bekymre dig om på et moderne plasma.
Jeg havde også snuppet er Panasonic plasma. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste måde du kan få det afklaret på, er at studere plasma vs. LED nærmere i butikken.
Jeg har selv valgt LED/LCD da mine TV omgivelser er meget lyse. Plasma er her reelt ubrugeligt pgra. den begrænsede lysstyrke og udprægede reflektioner. Hvis du ikke har disse omgivelser, kan du sagtens anvende plasma. Og ja, de udvikler fortsat mere varme og bruger mere strøm end ditto LED.
Jeg selv haft Sony LCD og var meget tilfreds. Mit seneste TV er Philips så det kan jeg bestemt godt anbefale at du kigger på. Der er sket rigtig meget med billedkvaliteten de senere år så både farver og dybde i billedet er prima.
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et panasonic G30 (plasma) og når folk siger burn in er fortid, så passer det ikke! Der forekommer OFTE på mit,
men det går også hurtigt væk igen. Buzzing er der også noget af i det, og det nogle gange ret meget, især ved lyse scener. Det
bliver ret varmt, man kan faktisk mærke strålevarme fra panellet, nok 20 cm væk, så stræm, det må det bruge lidt af :P
Når det så er sagt, så ville jeg ikke bytte det for noget andet jeg har set, og du skal ikke lade dig afskrække! Det har ikke
billede som ikke kan fås bedre i den prisklasse, og heller ikke hos konkurenterne i de lidt højere prisklasser. Panasonic plasma
er vejen du skal gå
Edit: Jeg har heller ikke problemer med dårligt billed i lys, eller spejleffekt. Ikke mere end med alle andre skærme. __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Den eneste måde du kan få det afklaret på, er at studere plasma vs. LED nærmere i butikken.
Jeg har selv valgt LED/LCD da mine TV omgivelser er meget lyse. Plasma er her reelt ubrugeligt pgra. den begrænsede
lysstyrke og udprægede reflektioner. Hvis du ikke har disse omgivelser, kan du sagtens anvende plasma. Og ja, de udvikler
fortsat mere varme og bruger mere strøm end ditto LED.
Jeg selv haft Sony LCD og var meget tilfreds. Mit seneste TV er Philips så det kan jeg bestemt godt anbefale at du kigger
på. Der er sket rigtig meget med billedkvaliteten de senere år så både farver og dybde i billedet er prima.
|
|
|
Undskyld mig men det med lyse omgivelser er noget komplet vrøvl!
Jeg har lyse omgivelser til mit plasma og det outperformer i den grad Sonys LED LCD i denne henseende, de gamle har haft
nødvendigt at mørklægge stuen eller undvære fjernsyn!
Jeg tror simpelthen der er for mange teorier i omløb og for lidt fakta baseret på hvordan tingene reelt virker i den virkelige
verden.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buzzing alene er nok til, at jeg aldrig skal have et plasma tv.
Prøv at google efter det - det er et problem for rigtig mange, der har plasma tv.
Det bliver nemt noget religiøst, om folk er til plasma, LED eller LCD.
Personligt er jeg fuldstændig ligeglad, bare tv'et er i orden.
Og det synes jeg ikke, det er, hvis det buzzer.
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har efterhånden hørt buzz fra en ordentlig bunke tv og selvfølgelig også fladskærme, hvilket får mig til at tro, at bla. Panasonic
endnu ikke har fået løst problemet i de billigere serier. At alle Plasma's skulle stå og larme kan jeg ikke være enig i, min
egen 5090H-Pio har aldrig haft antydning af hverken buzz eller IR - men det er jo selvfølgelig også "færdigt arbejde"
Hvis jeg skulle ha' en flad idag, ville jeg opsøge en let brugt model som det Pioneer KRP-500 der er til salg her på siden og så
ellers se helt forrygende glad og billedmæt ud indtil OLED har fundet sine fødder både pris og kvalitetsmæssigt.
Mvh. Jens/Modifix
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
mbull skrev:
Jeg har selv valgt LED/LCD da mine TV omgivelser er meget lyse. Plasma er her reelt ubrugeligt pgra. den begrænsede lysstyrke og udprægede reflektioner. Hvis du ikke har disse omgivelser, kan du sagtens anvende plasma. Og ja, de udvikler fortsat mere varme og bruger mere strøm end ditto LED.
Jeg selv haft Sony LCD og var meget tilfreds. Mit seneste TV er Philips så det kan jeg bestemt godt anbefale at du kigger på. Der er sket rigtig meget med billedkvaliteten de senere år så både farver og dybde i billedet er prima.
|
|
|
Undskyld mig men det med lyse omgivelser er noget komplet vrøvl! Jeg har lyse omgivelser til mit plasma og det outperformer i den grad Sonys LED LCD i denne henseende, de gamle har haft nødvendigt at mørklægge stuen eller undvære fjernsyn!
Jeg tror simpelthen der er for mange teorier i omløb og for lidt fakta baseret på hvordan tingene reelt virker i den virkelige verden. |
|
|
Helt enig i det sidste du skriver og du giver glimerende eksempler på noget af vrøvlet 
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
Jeg har selv et panasonic G30 (plasma) og når folk siger burn in er fortid, så passer det ikke! Der
forekommer OFTE på mit,
men det går også hurtigt væk igen. Buzzing er der også noget af i det, og det nogle gange ret meget, især ved lyse scener.
Det
bliver ret varmt, man kan faktisk mærke strålevarme fra panellet, nok 20 cm væk, så stræm, det må det bruge lidt af :P
Når det så er sagt, så ville jeg ikke bytte det for noget andet jeg har set, og du skal ikke lade dig afskrække! Det har ikke
billede som ikke kan fås bedre i den prisklasse, og heller ikke hos konkurenterne i de lidt højere prisklasser. Panasonic
plasma
er vejen du skal gå
Edit: Jeg har heller ikke problemer med dårligt billed i lys, eller spejleffekt. Ikke mere end med alle andre skærme.
|
|
|
Det er IKKE burn-in, men retention, og ganske uskadeligt. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
mx jelle skrev:
Jeg har selv et panasonic G30 (plasma) og når folk siger burn in er fortid, så passer det
ikke! Der
forekommer OFTE på mit,
men det går også hurtigt væk igen. Buzzing er der også noget af i det, og det nogle gange ret meget, især ved lyse scener.
Det
billede som ikke kan fås bedre i den prisklasse, og heller ikke hos konkurenterne i de lidt højere prisklasser. Panasonic
plasma
er vejen du skal gå
Edit: Jeg har heller ikke problemer med dårligt billed i lys, eller spejleffekt. Ikke mere end med alle andre skærme.
|
|
|
Det er IKKE burn-in, men retention, og ganske uskadeligt. |
|
|
Præcis, det var det ord jeg ikke kunne huske  Ja, det går væk igen og efterlader ingen spor. Efter f.eks. en film kan
man se hvor bjælkerne har gået til og sådan, men det er som sagt hurtigt væk igen __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb plasma! Selv det billigste Panasonic plasma er bedre end det dyreste Samsung LCD efter min mening.
Det er et sølvagtig skin over billedet på LCD, farverne er kunstige og folk bevæger sig som om de gik med rulleskøjter på.
Det her har jeg selv, og det bruger kun 90 W i eco mode: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP4 2X50E/panasonic-42-plasma-tv-tx-p42x50e
|
Til top |
|
|