Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 04:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: db89’s IKON hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Nu efter at have villet det i 2 år og have fået nyt anlæg for 3-4 måneder siden må det vist snart være min tur til at hjemmebio tråd

Da rummene ovenpå ikke er helt store nok måtte det være nede i stuen der blev hjemmebio. Da man skal gå igennem stuen for at kunne komme ovenpå er det hele derfor også lidt indrettet efter det og derfor nok ikke helt optimalt indrettet set fra en "hjemmebio synsvinkel".

For to år siden startede jeg ud med et lille 5.1 sæt Argon højttalere og en Denon AVR-1908, men mere vil have mere og da jeg fik noget mere plads skulle der selvfølgeligt udvides. Da jeg ventede på at skulle udvide faldt jeg over en Denon AVR-3808 som demo-model så den kunne jeg ikke lade være med at købe da prisen dengang var god (hvis nogle er utilfredse med de to ridser i fjernbetjening må de derfor brokke sig til Jan fra HIFI-klubben i Randers ) så i en periode trak jeg et højttaler sæt til omkring 3500kr med en reciever til 12500kr
Højttalere:

Front: Dali Ikon 7 i sort
Center: Dali Ikon Vokal 2
Bag: Dali Ikon w2 (dog ligger der to Argon 6210 reolhøjttalere bagved sofaen som mangler at blive sat til)

Elektronik

Reciever: Denon AVR-3808 inkl A-opgraderingen
HD-DVD: Toshiba HD-EP35 (overvejer dog at sælge den da den næsten kun samler støv)
BluRay: Sony BDP-S550
TV: Panasonic V10 50" Plasma-TV (står selvfølgeligt på THX indstillingen)
Derudover står der også en lille 5 ports Zyxel Gigabit switch (blev primært på grund af den er i stål og sølvfarvet) som fordeler netværk/internet ud til tv, reciever og de to afspillere.

Og så noget lidt mere OldSchool grej forresten:

Pladespiller: Luxman PD282 med en Ortofon MC10 Super PickUp på.
RIAA: Cambridge 640P



Ønskeseddel:

På min ønskeseddel/opgraderings liste står der først og fremmest nogle ny højttaler kabler, for lige pt bruger jeg mit gamle QED Micro til front og center og det er vist synd for dem, regner med at skulle op og se på kabler på tirsdag. Derudover vil jeg gerne snart have en subwoofer, og der går jeg og leger med tanken om noget DIY med en 15-18" sub i enten lukket eller slave konstruktion.



Her er et par teaser billeder, er dog kun taget med mobil og er mest ment som en form for "teasere". Da jeg lige mangler at få ryddet helt op og så skulle der også gerne være lidt dagslys, samt der også skal flyttes rundt på lidt grej inde i rack'et venter jeg med at tage en masse billeder.


Et billede af Dali Ikon's Hybriddiskant, jeg har ingen problemer med skærende diskant som andre ellers siger at bånddiskanter og Denon kan give


Et billede af rack og højre front. Tv'et var godtnok lidt større end det 37" som det erstattede og ja der skal gøres noget ved kabelhelvedet snart.


Et billede af venstre front inkl nogle af de hjemmefuskede skilte jeg er ved at lave, der skal også hænge 3 over den højre front. Ude til venstre er det et Tuborg fadølstårn der står, der var lidt utæt på grund af det har et par revner så den røg en tur op i drejebænken og er nu en gulvlampe.


PS: de vågne øjne vil nok opdage lidt grej der ikke er nævnt, der hænger to halvstore Bose høttalere på endevæggen og der står en sony forstærker, disse skal sættes til når jeg engang får taget mig sammen.



Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Det ser desværre ud til at www.soundpictures.fr er midlertidigt lukket, sad ellers i torsdags og hentede billeder fra siden, men mangler lige et 6. for et der kan komme symmetri på væggen  så hvis nogen ligger inde med skiltet med Panasonic derindefra så sig lige til 
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hmmm...ingen billeder af ridserne i remoten
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Hmmm...ingen billeder af ridserne i remoten


Her er der så et billede af den, er til venste for "menu" og "ch" knap af at der en rids, men er nu ikke noget jeg tænker over til dagligt, og man opdager dem nok næsten kun hvis man ved at de er der, og jeg kunne lige så godt selv have kommet til at lave dem.



PS: håber ikke du opfattede det som at jeg hængte dig ud, var udelukkende sagt i sjov.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hehe...næhh, jeg tog det med vanlig jysk humor

Nu nævnte du jo ridserne, så skulle vi næsten også have dem med

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Hehe...næhh, jeg tog det med vanlig jysk humor

Nu nævnte du jo ridserne, så skulle vi næsten også have dem med



god at høre
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Så blev der købt nye højttalerkabler, blev noget Van Den Hul CS-122 hybrid til de to front samt centerhøjttaler. Det var godtnok en markant forbedring i forhold til det QED Micro jeg tidligere brugte, startede med at høre et par numre med Enya og lydbilledet er nu blevet så bredt at jeg troede at centerhøjttaleren spillede da det faktisk kun var de to fronter.
Baghøjttalerne burde også få noget bedre kabel, men skal bruge 25 meter ialt til de to Ikon W2, så bliver godtnok hurtigt en god slat penge, overvejede ellers lidt noget VDH Clearwater til dem.


Ellers bliver de næste projekter at få fat i noget massivt bøg, som får fræst en not ud på bagsiden så man ikke træder på kablerne der går foran døren. Derudover skal der sættes nogle kabelkanaler op.

Og så skal der ellers også spares op en til subwoofer
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes