Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 04:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Moby’s HD Homecinema (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Mit projekt har primært bestået af Hifi4all's anmeldelser af de produkter der har fået topkarakter.

Biografen er bygget i mit soveværelse. Jeg synes det er mere hyggeligt at sidde i en elevationsseng og se en film. Når der kommer venner på besøg har jeg ekstra lazyboys til rådighed

Projektet har varet i ca 1 år og kostet ca 270000 kr. Har sparet ca 510000 kr da nogen er tingene er købt brugt samt er jeg godt til at forhandle med butikkerne.

Rummet er blevet fuldstændigt renoveret med sænket loft med fjernstyret lysdæmping. Rummet er 100 % lystæt. Akustik isoleret loftplade over lærredet, nyt gulv og malet rødt for den rigtige bio stemning. Lærredet er indbygget i en stenvæg. Akustikken er er blevet målt og er i topklasse. det er en superfornøjelse at hører samt se film.

Alle kabler er skjulte

Udstyret består af:

Electrohome marquee 9500 LC ultra 3 rørs projektor vægt ca 98 kg rangeret som verdens 3 bedste projektor. Projektoren er blevet autolakeret hvid. Denne CRT giver ikke mindre end et fænomenalt billede samt har jeg fået den opgraderet med blæserlyddæmpning og diverse andre board dele gennem USA der får billedet til at blive yderligere  20% skrapt. nypris på denne er ca 480000 kr

Lærred dalite 106"

Højttaler Dali euphonia 5.1 højttaler

Højttaler kabler silversonic Q10 ca 40 m  

Signalkabler silversonic revelation

PS audio power plant premiere stromregenerator ny pris

VP50 linedoubler

Pioneer BDP lx 91 blu ray afspiller Denne har 2 HDMI udgange hvor af jeg styrer lyd gennem den ene og billede gennem det andet.

forforstærker og effektforstærker fra lexicon

Universal fjernbetjening fra Philips pronto 9600 - Denne styrer hele rummet samt lys og erstatter op til 6 fjernbetjeninger selvom udstyret er skjult i et andet rum.

subwooferkabel, hdmikabler, strømkabler til ca 25000 kr

Har taget nogle billeder og en lille hjemmelavet blueprint

 

Til top Vis Moby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moby
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 887
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Væggen bag dine fronthøjttalere ligner et akustisk mareridt, hvis du spørger mig. Hvad har du på væggen bagved lytte/se positionen?



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
Moby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Væggen bag dine fronthøjttalere ligner et akustisk mareridt, hvis du spørger mig. Hvad har du på væggen bagved lytte/se positionen?

Umiddelbart er der bare en betonvæg ved lyttese positionen.

Den foreste væg er en murstensvæg der er sat fast med fliseklæb. Væggen er skaffet fra Bauhaus!

Til top Vis Moby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moby
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Lækker hjemmebio

Jeg synes dog også at rummet ser noget bart ud.
Umiddelbart synes jeg ikke at akustikken ser ud til at være i topklasse, men har du noget dæmpning i rummet som vi ikke kan se?


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Dæmpning eller ej....FEDT lavet!!! 

__________________
Til top Vis Jesper L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper L Besøg Jesper L's Websted
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hvad koster sådan en fake murstensvæg....har nemlig selv luret efter en til bollerummet

__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hej Moby

Jeg synes det er go stil, og fede komponenter du har fået skaffet. Er temmelig misundelig på dit Lexicon. Hvordan fungerer det med dine Daliér? Overvejer nemlig selv at skaffe mig noget Lexicon næste gang jeg skal opgradere.

Det ser ud til at du er meget seriøs omkring din bio.?

Godt gået

Mvh.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige FLOT! - jeg drømmer af og til om lotto og de Dali'er - de er bare så flotte og den sub/center løsning er altså noget særligt.

__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Nu hvor du har brugt så mange penge på alt de fine grej, var det så ikke også en idé at ofre et par kroner på en som kunne hjælpe med rengøringen? 
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Moby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Lækker hjemmebio

Jeg synes dog også at rummet ser noget bart ud.
Umiddelbart synes jeg ikke at akustikken ser ud til at være i topklasse, men har du noget dæmpning i rummet som vi ikke kan se?

 

Jeg har fået sat nogle dyre akustikplader op i en halvmåne over lærredet beklædt med sort stof. Ellers er der ikke andet. Jeg regner med at tæppe og møbler og seng er nok til at skabe en god lyd stemning. Jeg har umiddelbart kun gået efter en forhandler anbefaling men har ikke den sore ekspertise i akustik. Er der råd i forhold til rummet må man endelig gerne omme med foreslag!

 

Til top Vis Moby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moby
 
Moby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:
Hvad koster sådan en fake murstensvæg....har nemlig selv luret efter en til bollerummet

 

700 kr / pr kvadratmeter. Go for it

Til top Vis Moby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moby
 
Moby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Hej Moby

Jeg synes det er go stil, og fede komponenter du har fået skaffet. Er temmelig misundelig på dit Lexicon. Hvordan fungerer det med dine Daliér? Overvejer nemlig selv at skaffe mig noget Lexicon næste gang jeg skal opgradere.

Det ser ud til at du er meget seriøs omkring din bio.?

Godt gået

Mvh.

 

Tak skal du have. Jeg tesede mig med 6 forskellige anlæg hjemme mine højttalere inden jeg besluttede mig. Jeg var solgt med det samme. Fantastisk god lyd. Knivskarp detaljer og dybde. Svært at forklarer men lexicon lever sgu op til deres ry. 

Til top Vis Moby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moby
 
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

jer synes måske at den disegn murstens væg ikke er hel så toset til akustiken da den er temelig ujevn så den fungere også som en stør " difyser"  så længe du har absorbanret andre steder i rumet og der har du nevnt at du har....

super fin samensetning...

hvorden er du komet ud af den problem at lexicon ikke har HDMI ingange ... du skal da haver de ny lyd fomater på en eller anden måde..

PS: og så skal du i gang med klud og pudse de fine dimser for støv



__________________
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Moby skrev:
The Elite skrev:

Hej Moby

Jeg synes det er go stil, og fede komponenter du har fået skaffet. Er temmelig misundelig på dit Lexicon. Hvordan fungerer det med dine Daliér? Overvejer nemlig selv at skaffe mig noget Lexicon næste gang jeg skal opgradere.

Det ser ud til at du er meget seriøs omkring din bio.?

Godt gået

Mvh.

 

Tak skal du have. Jeg tesede mig med 6 forskellige anlæg hjemme mine højttalere inden jeg besluttede mig. Jeg var solgt med det samme. Fantastisk god lyd. Knivskarp detaljer og dybde. Svært at forklarer men lexicon lever sgu op til deres ry. 

Det kommer ikke bag på mig. Inden for surround er de de allermest kompetente spillere på markedet. De er nogle af dem som er først ude på det seriøse marked med high end udstyr. F.eks. kom Lexicon allerede med 7,1 i deres bedste forstærkere i 1989.

Jeg skal selv ha købt mig en MC12 næste gang. Lexicon er i særklasse når det kommer til panoreringer, kanalseparering og præcision. Vigtige egenskaber i troværdigheden i sorround, og det er et område jeg synes de er foran alle andre på. Kan slet ikke vente til jeg selv får det.  Men er nu også glad for min Marantz. Den gør det sgu godt.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

he he ole

jeg synes også at de er fenomenele men jeg kan bare ikke akseptere at den mc 12 ikke har  i 2010  hdmi ingange og udgange...... jeg vil godt at der kan klares på anden måde og lyden er fenomenel men aligevel  der skal også være praktisk når man tele den pris klasse den liger i ....min komende reciver/procesor SKAL haver to hdmi udgang så man ikke skal ud og råde med kabler....

PS: hej moby ... de 6 andre anlæg du snaker om kan du nevne hvilke anleg snaker vi om og hvar har der precis lexicon gjorde bedere and de andre... så bliver vi alle samen lidt klogere

 



__________________
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Uanset folk kommentarer om manglende rengøring og lyd absorbenter så er der kun en til at sige super lækkert anlæg! 
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

sonny73 skrev:

he he ole

jeg synes også at de er fenomenele men jeg kan bare ikke akseptere at den mc 12 ikke har  i 2010  hdmi ingange og udgange...... jeg vil godt at der kan klares på anden måde og lyden er fenomenel men aligevel  der skal også være praktisk når man tele den pris klasse den liger i ....min komende reciver/procesor SKAL haver to hdmi udgang så man ikke skal ud og råde med kabler....

PS: hej moby ... de 6 andre anlæg du snaker om kan du nevne hvilke anleg snaker vi om og hvar har der precis lexicon gjorde bedere and de andre... så bliver vi alle samen lidt klogere

 

Hej Sonny boy

Lexicon mc12 har netop hdmi ind/ud. Ved ikke lige hvor mange, men det har den. rv5, mv5 & mc12 har alle hdmi  2010 modellen får så endeligt de nye lydformater indbygget. Der kommer vist forresten en helt ny model, så mc12 udgår. Den skulle vist komme til at hedde mc24, så falder mc12 yderligere i pris

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes