Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 04:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: min lille biograf.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 15 December 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
strecker skrev:
Filmtossen skrev:
strecker skrev:

filmtossen..

55" ka desværre ik findes i hvid

Ja så giver de jo sig selv.....har du overvejelser om projektor og lærred eller?

jeg har også en kone med inde over, og hun er ikke interesseret i at både ha skærm og lærred.. og det blir desværre nødvendigt da vi ikke gider at se nyhederne på projektor..

Det forstår jeg udmærket....og 55" er som de siger herovre "heller ikke så ringe endda"

nej vel.. er skam også helt tilfreds med skærmstørrelsen, og sidder nu også kun små 4 meter fra..

 

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 15 December 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

strecker skrev:
Filmtossen skrev:
strecker skrev:
Filmtossen skrev:
strecker skrev:

filmtossen..

55" ka desværre ik findes i hvid

Ja så giver de jo sig selv.....har du overvejelser om projektor og lærred eller?

jeg har også en kone med inde over, og hun er ikke interesseret i at både ha skærm og lærred.. og det blir desværre nødvendigt da vi ikke gider at se nyhederne på projektor..

Det forstår jeg udmærket....og 55" er som de siger herovre "heller ikke så ringe endda"

nej vel.. er skam også helt tilfreds med skærmstørrelsen, og sidder nu også kun små 4 meter fra..

  - jaa ja... 55" er nu stadig et TV og ikke en bif - her i huset sider vi 3,5 meter fra 86"  og det er ikke for lidt . Men men 55" er helt sikkert bedre end ingen ting!

Ellers er der  her fra - alt i alt ser det ganske balanceret ud og jeg vil forvente at det har et godt WAF/ydelses forhold. Der er rigtig mange mænd (vatpinde) der opgiver - men dette her setup må kunne listes ind hos de fleste.

PS: den sofa ser også behagelig ud



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
junkwavepete
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 December 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Mht. at du har 86" derhjemme, så vil jeg da vove at påstå at Strecker har et betydeligt bedere billede end du har fra din projektor, og ydermere pga. du bruger et mørklægningsgardin, hvor gain er helt forkert og du ingen sort afmaskning har, så vil klart hellere have 55" end den løsning du kører med lige pt...

Jeg selv har lige solgt Infocus IN78 + 92" motorlærred for at købe 58" topmodel plasma fra Samsung, og glæder mig stygt til at få den KÆMPE skærm, det er altså noget andet end at have projektor... :)

 

Og du har ret, sofaen ser nice ud, gennerelt et super pænt setup du køre med Strecker... Meget gennemført, men ja, hvis du tilfreds med dine Argon, så er det måske heller ikke lyden du går aller mest op i, da det jo er Hi-Fi klubbens billige, eget mærke, og Dali er en NOGET mere kompetent højtaler producent...

Men forstår da godt der ikke står noget for udskiftning lige foreløbigt når det er splinter nyt ;)

Til top Vis junkwavepete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af junkwavepete
 
junkwavepete
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 December 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Ahh, har nu læst videre i dit setup og set du langt om længe fik dig erhvervet et lækkert lærred ;) Fornuftigt, kan der vidst kun siges til det...
Til top Vis junkwavepete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af junkwavepete
 
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 16 December 2009 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

sofaen er skam yderst behagelig

 

Ang. Argon.. ved udemærket godt der findes bedre højttalere derude, men da der var brugt små 30.000,- på skærm, sub, center, baghøjttalere, kabler, ophæng osv, blev jeg nødt til at gå lidt på kompromis for ik at ende i en skilsmisse.. Fronterne ska skiftes på et tidspunkt, men indtil vidre syns jeg lyden er helt udemærket, og de spiller klart bedre en mange andre højttalere jeg har hørt i sub 5000,- klassen..

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
daule
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 December 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Super lækkert kabel arbejde du har fået lavet..
Til top Vis daule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daule
 
junkwavepete
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 December 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Forståeligt, som sagt kan jeg godt forstå du ikke skal udskifte noget som helst når det hele er funklende nyt ;)

Til top Vis junkwavepete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af junkwavepete
 
Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 17 December 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup...dejlig receiver..mums  Og fede billeder!!

__________________
Til top Vis Jesper L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper L Besøg Jesper L's Websted
 
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 17 December 2009 kl. 05:57 | IP-adresse registreret  

daule skrev:
Super lækkert kabel arbejde du har fået lavet..

 

det er skam ik noget jeg har lavet..

har bare købt det her: http://www.elvvs.dk/category.1852.article.17605

og har afisoleret og vredet det...

har 50 meter hvis det har interesse..

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 17 December 2009 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Jesper L skrev:
Lækkert setup...dejlig receiver..mums  Og fede billeder!!

mange tak

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 17 December 2009 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

junkwavepete skrev:

Jeg selv har lige solgt Infocus IN78 + 92" motorlærred for at købe 58" topmodel plasma fra Samsung, og glæder mig stygt til at få den KÆMPE skærm, det er altså noget andet end at have projektor... :)

Ja det har du ret i....men i mine øjne er det bestemt ikke bedre. Jeg vil vove den påstand at mine 104" tommer fra en Z3000 (eller andre projektorer i den klasse og dyrere), på et high gain lærred er mindst ligesågodt som ethvert fjernsyn.......nuvel TV Avisen på 104" er jo ikke hensigtsmæssigt hvorfor det selvfølgelig er nødvendigt med et TV til bl.a. det formål...bare min mening



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 17 December 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
junkwavepete skrev:

Jeg selv har lige solgt Infocus IN78 + 92" motorlærred for at købe 58" topmodel plasma fra Samsung, og glæder mig stygt til at få den KÆMPE skærm, det er altså noget andet end at have projektor... :)

Ja det har du ret i....men i mine øjne er det bestemt ikke bedre. Jeg vil vove den påstand at mine 104" tommer fra en Z3000 (eller andre projektorer i den klasse og dyrere), på et high gain lærred er mindst ligesågodt som ethvert fjernsyn.......nuvel TV Avisen på 104" er jo ikke hensigtsmæssigt hvorfor det selvfølgelig er nødvendigt med et TV til bl.a. det formål...bare min mening

Ja, præcis! Det jeg mente var jo ikke at min billedkvalitet (som i "korrekt farve og kontrast") er bedre i min bif - men blot en kommentar om at 55" i en afstand af 4 meter IKKE er for meget.

Mange mener at den korrekte/passende afstand fra et lærred er 1,5-2 x billede brede (i en biograf forstås). I mit tilfælde, hvor 86" svare til 190 cm, giver det en passende afstand på 285-380cm - altså mindre end ovenstående 4 meter - det synes åbenlyst at 55" i så fald ikke kan være "for meget" for en bif.

Når det er sagt har jeg heller ikke nogensinde overvejet at se TV på min projektor - det har jeg et 32" TV til, som dog nok skal skiftes til et 40". Mere ser jeg ikke nødvendigt for et TV - her skal man nok se på et billed/afstandsforhold på 4-6. Set i det lys er det (som antydet i mit første indlæg) måske det optimale med det, meget flotte og stilrene, setup som ses i denne tråd. Det er i hvert fald en fed tv stue!  



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
TRBM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 19 December 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Det ser sku fedt ud. Dejligt stilrent. JA, det gælder om at snige lidt nyt ind efterhånden.

Startede selv med System Audio og HarmanKardon total pris ca 30.000 for 3 år siden. Har nu udstyr for over 100.000. Når det hele er sat op, smider jeg nogle billeder på siden.

Mangler dog lige en fladskærm, men er i tvivel hvilken jeg skal vælge.

Hvor har du forresten købt sofaen?

Til top Vis TRBM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TRBM
 
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 19 December 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

TRBM skrev:

Det ser sku fedt ud. Dejligt stilrent. JA, det gælder om at snige lidt nyt ind efterhånden.

Startede selv med System Audio og HarmanKardon total pris ca 30.000 for 3 år siden. Har nu udstyr for over 100.000. Når det hele er sat op, smider jeg nogle billeder på siden.

Mangler dog lige en fladskærm, men er i tvivel hvilken jeg skal vælge.

Hvor har du forresten købt sofaen?

 

mange tak

jeg kiggede også på 20+ skærme før jeg besluttede mig for min samsung, det er fandme en jungle..

sofaen er købt her:http://www.indooroutdoor.dk/?id=11213

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
zico
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 19 December 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

ikke alt det pjat med en bestemt størrelse kontra afstand til sofaen. VRØVL jo større jo bedre. Jeg sidder 3,5 meter fra et billede der går knap 3
meter i bredden og uanset hvad i siger så prøv det for det rykker sku. Så kom igen med jeres mini billeder. Jo større jo bedre, lige som tøserne
siger. :-)

__________________
Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
Til top Vis zico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zico Besøg zico's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 19 December 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

zico skrev:
ikke alt det pjat med en bestemt størrelse kontra afstand til sofaen. VRØVL jo større jo bedre. Jeg sidder 3,5 meter fra et billede der går knap 3
meter i bredden og uanset hvad i siger så prøv det for det rykker sku. Så kom igen med jeres mini billeder. Jo større jo bedre, lige som tøserne
siger. :-)

Jeg må sige at jeg ikke er ubetinget enig. Forholdet mellem afstanden og lærredsbredde har meget at sige. Det afhænger altsammen af projektorens kvalitet, samt det faktum at hvis man sidder for tæt på, så skal man jo virre med hovedet i et væk....du ved ligesom at sidde på 1. række i Imperial, og det er ingenlunde en positiv oplevelse hvis du spørger mig. De 1½ til 2 gange lærredsbredde=siddeafstand er faktisk en ganske god tommelfingerregel, men det er selfølgelig ikke det 11. bud.....men selvfølgelig hver sin smag



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
junkwavepete
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 19 December 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jo større jo bedre er kun pigerne der siger, ikke os mænd i forhold til lærred... I hvert fald ikke med den afstand... 100% enig med dig "Filmtossen"...

Og hvis du ser Blu-ray i 24P så må det satme da også hakke voldsomt når du sidder så tæt, uanset hvor god en projektor du så har...
Til top Vis junkwavepete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af junkwavepete
 
zico
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 19 December 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt se i slet ikke er modne til den slags endnu. Men det kommer tror jeg.

__________________
Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
Til top Vis zico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zico Besøg zico's Websted
 
junkwavepete
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 19 December 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hehe, nææ det kaldes bare Kva-li-tet frem for kvan-ti-tet...

Og kan da godt se på dit seneste indlæg at du er meget moden...

Til top Vis junkwavepete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af junkwavepete
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 19 December 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

zico skrev:
Jeg kan godt se i slet ikke er modne til den slags endnu. Men det kommer tror jeg.

ka naturligvis kun tale for mig selv...det gør det ikke



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes