Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Pioneer LX5090 Yousee digital tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ved, at gå lidt sukkerkold med hensyn til hvordan jeg får opsat mit tv til at modtage digital-tv i HD formattet (MPEG4). Mit tv Pioneer LX5090 har ikke den påkrævet modtager (DVB-C) til at kunne modtage digital-tv i HD via Yousee kabel-tv, derfor kan jeg læse mig frem til to ting:

1. Jeg skal anskaffe en "digital-HD-boks"

2. Idet jeg har kabel-tv fra Yousee skal det være en boks fra Yousee jeg skal leje eller købe

Skriv endelig hvis det er forkert. Nu kommer problemet, jeg vil gerne optage de HD-udsendelser jeg kommer til at se f.eks. via DR-HD, men på Yousees hjemmeside står der at boksen ikke indeholder en harddisk, derved betyder det at jeg ikke kan optage programerne, eller? Betyder det så at jeg også skal til at købe en harddiskoptager ved siden af? Jeg ønsker, hvis det er muligt, at få en boks der muliggør, at jeg kan se digitalt tv og HD-kanaler på mit tv samtidig med at den kan optage, spørgsmålet er om det er muligt idag?

Håber nogen kan hjælpe vh. luis figo

Yousses hjemmeside: http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hmmmm kan det passe at boksen faktisk har en harddisk? I så fald hvor står det på siden? Jeg kan kun se at der er en boks til salg uden harddisk, men det betyder måske at den dyreste boks som kan erhverves har harddisk? Har den boks man lejer så også en harddisk?

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ok så fandt jeg ud af at boksen har en harddisk, jeg kan dog ikke lige se det på Yousees hjemmeside men fandt det via recordere.dk:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1939&zoneid=1#

Så mangler jeg blot at finde ud af om det er den optimale løsning hvis jeg vil se digital-HDTV via kabel-tv fra Yousee og samtidig optage HD-udsendelserne? Nogen der har et nemt svar?

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Parabolfolket har vel optaget ting i HD, eller har det måske altid være en slags live udsendelser som ikke kunne optages?

HDMI og HDCP, Vi må slet ikke SE samme udsendelser, end ikke samtidig med disse sendes! Så hvad fordel der skulle være ved HD fortaber sig i tågerne.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Ok tak for svar. Jeg har talt med en ekspedient i Fona og fandt frem til, som du skriver, at man ikke kan gemme udsendelserne udover på harddisken i boksen. Mon ikke lidt søgen på nettet giver nogle resultater med hensyn til hvordan det omgås? Jeg giver det et forsøg. Men jeg kan se at det skal være Yousee Plus jeg skal have fordi jeg har Yousee kabel tv. Jeg må starte med digital tv og nogle få HD-kanaler. Egentlig ser jeg ikke så meget på tv-kanaler, den primære kilde er dvd og BluRay film pga. kvalitetten, men jeg håber det ændrer sig lidt nu. Jeg vil bl..a. gerne se de kommende BBC programer som DR HD viser fra starten af november måned.

Vh. luis figo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes