Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 04:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ny kælderbio - a work in progress (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud , hvis det var mig ville jeg bygge en sub. på 200-300 liter, og så putte en 15" eller 18" bas i.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

dfms -> tak tak. Tror dog, at hvis jeg foretager mig noget nyt i sub-retning, så bliver det een mere magen til, eller 2 nye ens. Er ikke så meget til diy på ht-området.


/Bellini  


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Var en tur forbi CSO i går til en uforpligtende snak om mit setup og de planer jeg render rundt med. Det var et yderst fornøjeligt besøg (som da også løb op i 2 timer), og nogle meget behagelige gutter at snakke med. De går lige så meget op i det som en selv - herligt.

Summesumarum; det er stadig meget tidligt at beslutte sig hvilke produkter jeg skal have, men p.t. er jeg meget lun på et Screen Research ClearPix2 lærred omkring 100", og en Onkye 905. Derudover skal jeg have en projektor, og det er straks sværere. Vil jo gerne have at den kan blæse billedet fra så langt tilbage i rummet som muligt, er en DLPer, full HD (1080p/24), min. vertikal lens shift og støjer mindst muligt. Prisen er heller ikke uden betydning - håber jeg kan finde noget godt til omkring 20k. Benq W9000/W10000 er i sigtekornet, ligesom jeg skal have fundet en pris på Planar 8130/8150 - de ser også interessante ud. Scaleren er ikke så højt prioriteret lige p.t., mest fordi jeg håber den 905 kombineret med en god blue-ray afspiller stiller mig tilfreds.



/Bellini  


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej!

Planar ligger i 37K og 48K.

De er begge vildt lækre, så den på ISE nede i Amsterdam for et par uger siden, helt klart et fornuftigt valg, jeg har selv sidet og set på en optoma HD81LV i et par dage for at teste den, og må ærligtalt sige at den er jeg ikke til freds med, den laver ikke et billed der er tilfredsstillende syntes jeg, og så larmer den.

Men hvis du er intersseret i planar 8130/8150 vil jeg da med glæde fremvise den, lige så snart de kommer til landet, er lige ved at være her ved jeg.

De kommer også med en anden ny til sommer efter planen, en 7170 mener jeg den heder, det er en 3 chips, og også helt over utrolig lækker, og prisen har en forventning til at ligge onkring 70 - 80 K. hvilket jo er super :-)

en anden ting er det med scaler, der sider jo ret gode scalere i planar, så ja, brug hellere lidt ekstra på projectoren.

Men held og lykke med dit setup, meget lækkert rum du har gang i.

Til top Vis Sehstedt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sehstedt
 
Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

men helt personligt ville jeg vælge en planar 7060, det er dog "kun" en 720P projector, men da jeg har mange dvd film, som jeg forsat gerne vil kunne se, syntes jeg ikke om 1080i, samt er prisen nede i 13.5K så...

Den laver en super lækkert billed, og skal også op sammen med de nye højtaler, skal bare lige have solgt det set ATL 420 set jeg lige har købt her i december! du skal ikke have nye højtaler, har et godt tilbud til dig så *G*

Til top Vis Sehstedt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sehstedt
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Sehstedt -> Ang. Planar, så fik jeg godt priserne fra Otto i går aftes (av-precision), og de springer mit budget. I de priser er der måske også andre mere interessante emner - Sim fx. Uden at have set dem dog.

Tror jeg skal holde godt øje de næste måneder, med hvad der sker i 20k-segmentet. Det er nok her jeg skal finde min maskine.

Citér:

Men held og lykke med dit setup, meget lækkert rum du har gang i.

Tak - det håber jeg (og regner med) det bliver.

/Bellini

 

 



__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Vis du kigger efter projectore i den klasse, så skylder du dig selv et kig på planar PD7060. den ligger i 13.5K og gøre det meget meget flot, det er dog "kun" en 720P projector, men den har tilgengæld en meget god scaler, som den udnytter, samt en god optik, så tag et kig på den, og prøv at hør Otto om han ikke har sådan en i demo, ellers kan jeg godt hjælpe dig med det!

 

Til top Vis Sehstedt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sehstedt
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Som man måske kan se på billederne, så løber der rør under loftet (på væggen). Jeg laver en gips-kasse til at skjule disse, og tanken er selvfølgelig at trække baghøjtalerkablerne heri også. Samtidig påtænker jeg at installere spots i kasserne, men det er jo umiddelbart en dårlig idé med strøm og signalkabler løbende parallelt ved siden af hinanden. Specielt på så lange strækninger (>5 meter). Dog er der jo for det meste slukket for lyset, når der er signal til højtalerne.

Har I nogen indspark i den retning? Gør det en forskel, om det er 12v eller 230v?


/Bellini


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:
Som man måske kan se på billederne, så løber der rør under loftet (på væggen). Jeg laver en gips-kasse til at skjule disse, og tanken er selvfølgelig at trække baghøjtalerkablerne heri også. Samtidig påtænker jeg at installere spots i kasserne, men det er jo umiddelbart en dårlig idé med strøm og signalkabler løbende parallelt ved siden af hinanden. Specielt på så lange strækninger (>5 meter). Dog er der jo for det meste slukket for lyset, når der er signal til højtalerne.

Har I nogen indspark i den retning? Gør det en forskel, om det er 12v eller 230v?


/Bellini


Jeg oprettede spørgsmålet i en selvstændig tråd, og fik også et svar.

Tråden

/Bellini


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Og, så har jeg lige stillet et spørgsmål vedr. længden af kablet vs. kvaliteten på et HDMI-signal. Det fik også sin egen selvstændige tråd.



/Bellini


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Det er altid spændende at følge nye projekter.

HVad er dit budget - da det jo er meget afgørende for fremkomne råds relevans...

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Det er altid spændende at følge nye projekter.

HVad er dit budget - da det jo er meget afgørende for fremkomne råds relevans...

Mvh. Offcourse


Samlet budget? Omkring 50k - til projektor, ny receiver, lærred og blue-ray afspiller.



/Bellini


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

så har du jo også råd til gode kabler til den pris!

Er det fast ramme lærred eller rulle læred du kigger efter, og i hvilken størelse???

Til top Vis Sehstedt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sehstedt
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Sehstedt skrev:

så har du jo også råd til gode kabler til den pris!

Det komme jo an på hvad de øvrige dele koster   Men jovist - jeg prioritere betemt kablerne med, vil bare ikke som udgangspunkt bruge 4k på et HDMI kabel, hvis et Supra til 1,2k kan klare opgaven.

Sehstedt skrev:

Er det fast ramme lærred eller rulle læred du kigger efter, og i hvilken størelse???

Fast ramme ClearPix2 fra Screen Research. Ca 100". 

/Bellini

 

 



__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

En lille update fra byggeriet. Har 14 dages ferie fra nu, så der sker forhåbentlig en god del i hele kælderen de næste par uger.


Foruden knægten, så ses her noget af den bærende væg, hvor jeg sætter en skal af 3 lag gips uden på (lydisolation).



Samme her - man kan se 1 lag gips, og afstanden på ca 3 cm til den bærende væg.




Det er samme væg der ses her, men der er den bærende væg ikke bagved. For at lydisolere bliver denne væg lavet som 2 halve. Jeg har kun sat stålreglar op til den inderste del på billedet.




Det er bagsiden af frontvæggen i biorummet. Her laves væggen også lydisoleret med 2 halvdele til en hel væg. Der holdes ca 10 cm luft i mellem de 2 dele. Og så 3 lag gips på hver side. Desværre er jeg nødsaget til at bryde fladen for at få kabelrørene og elkabler igennem.





Her er billedet taget fra soveværelset, gennem walk-in closet og hen på bagsiden af frontvæggen i biffen.



/Bellini


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Det ser jo spændende ud
glæder mig til at se fortsættelsen af biografen


__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Det ser jo spændende ud
glæder mig til at se fortsættelsen af biografen


Og hermed fortsættelsen...

Som jeg har skrevet før, er de nye lette vægge omkring bio-rummet konstrueret som lydtætte og semi-svømmende vægge. Lydtætheden er bl.a. betinget af så lufttætte samlinger som muligt (fugening, fugening og fugening). Det efterlader dog et problem omkring stikkontakter (forfradåser), kabelrør-gennemføringer, kabel-gennemføringer etc. hvor der netop er fri passage for luften.

Jeg har været lidt i syv sind, om hvordan jeg skulle sikre mig, at så lidt lyd som muligt bevæger sig igennem disse åbninger. Billederne viser min løsning: jeg har omkring forfradåserne bagtil bygget en lufttæt gipskasse, som er fuget og limet sammen med montagelim. Omkring kabelrørene har jeg blot fuget godt (kan ikke se jeg kan gøre andet).

Dog har jeg en lille tvivl om lovligheden af denne gipskasse - jeg kan ikke selv se der skulle være noget galt med det, men man ved jo aldrig. Jeg vil mene det kan sammenlignes med forfradåse i en alm gipsvæg.


Her ses fofradåserne uden gipskasserne. Det er rimelig svært at trække 5*2,5 fra dåse til nabo-dåsen, så derfor er kablet trukket lidt sjovt rundt.



Her har jeg limet en ramme rundt om af 2 lag gips.



Samme her, bare den anden dåse:



Lidt rockwool i hullet:



Og til sidst det færdige resultat. 2 lag gips bruges som 'låg'. Hele hulrummet mellem de 2 halvvægge, fyldes op med rockwool (45 + 95 + 45 mm)



På den anden side af vægge ser der således:



Kasserne er helt ufattelig lyddøde når man slår på dem. Jeg tror de opfylder kravet.


/Bellini


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil have fuld valuta i sin bif gælder det om gøre det så godt om muligt og en af de vigtige ting er at kunne give den ga uden at familien brokker sig.

Fedt arbejde og fortsat god arbejdslyst



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hvis man vil have fuld valuta i sin bif gælder det om gøre det så godt om muligt og en af de vigtige ting er at kunne give den ga uden at familien brokker sig.

Fedt arbejde og fortsat god arbejdslyst



Nemlig!   Og jeg sgu noget spændt på hvordan det bliver i den sidste ende - hvor meget gas den kan trække...

/Bellini  


__________________
Work in progress...
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Oplægget ifht. byggekvalitet er vist i top - så er det op til døren / rammen at lukke det sidste inde.

Fedt at se der sker en masse i kælderen - bare klø på.

Mvh. Offcourse



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes