Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 05:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bio med Vienna og Rotel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Den ae700 larmer kun lidt når den kører i low mode, desuden bliver den overdøvet af højtaleren, så støjen er ikke et problem.

Den hænger lavt fordi at, hvis projectoren hænger højere end lærredet, vil billedet nødvendigvis blive større forneden end foroven, og skal ikke meget til før det bliver træls at se på (hvis du bruger keystone korrektion kan du IKKE få 1:1 pixelmapping).

Jeg må nok erkende, at det ikke var det smarteste sted at spare penge, da jeg vagte en 1016 fremfor en 2016. Man kan nemlig ikke overføre lyd via HDMI til en 1016, og det kommer til at hævne sig når jeg engang skal have en HD afspiller.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået 2 Haydn mere så, jeg nu har et 6.1 anlæg. Jeg kan I fuldt alvor sige at lydoplevelsen nu er bedre end i en biograf.

Som det kan anes har jeg rykket sofaen frem for at få en bedre lyd.

Billedoplevelsen er derimod ikke bedre end i en biograf, selv om min Denon absolut gør en forskel. Opløsningen for lille, og der er for meget lys. Selv den bedste scalering kan ikke skabe, hvad det ikke eksisterede til at begynde med, men det burde ordne sig når jeg engang får en Blu-Ray afspiller, måske efter nytår. Jeg overvejer også at male væggen hvor lærredet hænger matsort, vi ved jo alle, at der ikke er noget der kan smykke en dagligstue op som matsorte vægge

Derudover har jeg måttet erkende, at min optimale film position og musik position ikke er den samme, jeg sidder mindst en meter for langt væk fra mine fronthøjtalere når jeg hører musik, men at begynde at rykke rundt på møblerne hver gang jeg skifter fra en CD til en DVD er udelukket. Måske bør jeg få større fronte, vil et sæt Vienna Mozart Grand løse problemet?

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Må erkende at dit setup er ved at være godt fuld voksent - det ser rigtig flot ud.

et ? - hvor køber du dine Vienna henne??

MVH Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 01 August 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hey...

Jeg skal altså lige høre hvor du har købt dit tv bord henne. sh*t det flot...gerne en pris på det også hvis det er muligt...

Thanx, all the best

Deeablo



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 02 August 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Højtalerne er fra Vassagohifi. TV bordet er fra Boconcept, men den med 4 skuffer sælges ikke længere, du kan dog få en med 3 eller 2 skuffer.
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 23 September 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Så blev 2 af mine Haydn skiftet ud med et sæt Mozart. Som ventet er problemet med lyttepositionen nu løst, da de med lethed kan skabe et detaljeret lydbillede 4 meter væk.

Men det ser ud til, at hver gang man løser et problem skabes et nyt. Når jeg kører stereo har min reciever nogle gange problemer med at følge med når der er meget bas. Det er nærmest som om lyden skratter. Ved surround sendes alle dybe toner til subben, så problemet opstår ikke, når jeg ser film.

Det ser ud til jeg enten må ud og investere i en større reciever, et sæt monoblokke eller en stereo amp. Jeg hælder mest til det sidste. Måske en Murano 200-E.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 23 September 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Sådan Hurin! Nu begynder det jo efterhånden at ligne noget. Jeg kan anbefale dig at købe en stereo forstærker, hvad enten det biver en integreret eller en pre med tilhørende effektforstærker. og så kun bruge pioneeren til surround. Jeg har selv haft suround som jeg syntes gjorde det godt i ren stereo. Men det var kun indtil jeg prøvede et rent stereo produkt, så var det slut med surroundprodukter til stereo.

MVH WRONG

 



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 990
Sendt: 23 September 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Sådan Hurin! Nu begynder det jo efterhånden at ligne noget. Jeg kan anbefale dig at købe en stereo forstærker, hvad enten det biver en integreret eller en pre med tilhørende effektforstærker. og så kun bruge pioneeren til surround. Jeg har selv haft suround som jeg syntes gjorde det godt i ren stereo. Men det var kun indtil jeg prøvede et rent stereo produkt, så var det slut med surroundprodukter til stereo.

MVH WRONG

 

Kan kun tilslutte mig Wrong's kommentar... Næsten ligegyldigt hvor stor og dyr en surround forstærker man finder, så er den sjældent mere en halv så god som en dedikeret stereoforstærker til den halve pris..

Udover det, så begynder din bio jo virkelig at tage en herlig form

Mvh Tim



__________________
Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Fed bio og fede upgrades.

Jeg overvejer selv et VA setup når jeg skal skifte mine nuværende HTs ud. Planen er umiddelbart et 7.1 setup, men bliver lettere bekymret om egentlig min pioneer reciever overhovedet kan trække dem når du nævner du har problemer. Jeg har en AX2 fra pioneer, rated power er 130 W i stereo ved 8 omh.

Jeg er selv i dilemma mht stereo VS surround - vil gerne have optimeret begge setups! så det også lyder godt i stereo...

Synes din skrattelyd lyder en smule foruroligende egentlig, spiller du meget højt?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Skrattelyd er måske så meget sagt, måske skulle jeg hellere sige, at den nogen gange snubler over lyden, men når jeg så spiller det samme stykke musik igen, er problemet der ikke   Da jeg ikke rigtig kan få øje på, hvordan det skulle være højtalerens problem, må det ligge hos recieveren, der åbenbart en en smule underdimentioneret.

Men desuden ved jeg, at de Mozart kan lyde bedre end de gør nu. Så min Pioneer 1016 er under alle omstændigheder på vej ud.

Om du vil have problemer med din AX2 kan jeg umuligt sige, da den koster næsten det dobbelte af min.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Flot, du får godt nok skiftet noget udstyr ud. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på, af ny receiver engang. Men rigtig pænt i hvertfald(=

Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Så er der sket to ting, min center er væk, og jeg har fået mig en Rotel RMB-1075 fem kanals forstærker. Min Pioneer fungerer nu som forforstærker.

Jeg kom frem til at mine Mozart er udmærkede til at gengive den menneskelige stemme, og da de kan placere et mono signal så det står direkte mellem højtalerne, var centeren jo pludselig blevet overflødig.

Lad mig bare sige at det var et godt bytte. Nu hvor mine højtalere kan få al den strøm de overhovedet kan overkomme, har lyden fået et betydeligt løft, de problemer jeg tidligere havde er væk, lyden synes mere klar, og jeg kan høre detaljer, jeg tidligere ikke var opmærksom på. I aften smækker jeg Matrix på DVD afspilleren, så håber jeg bare sikringerne ikke ryger når Neo og Trinity kæmper sig vej gennem lobbyen

Jeg vil lige vise de overlækre terminaler bagpå frem, det er noget af en afveksling fra min Pioneers tætsiddende plastik ragelse  Det er indtil videre ren spagetti bagpå, det er dog en midlertidig løsning indtil mit RCA -> DB-25 kabel ankommer en af dagene. Som det ses har jeg sluttet min bagkanal til centerindgangen.

Nu burde min Pioneer jo egentlig erstattes af en ren surround forforstærker, men prisen på en Rotel 1069 er simpelthen for pebret  Måske en brugt 1068.

 

Rettelse 11/10: Billedet viser nu mit nye DB-25 kabel.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 03 November 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet nyt brugt igen  En Rotel RSP-1066 surround reciever. Nu kan man da sige der er kommet styr på lyden. Jeg mærker ikke den helt store forandring nær jeg hører CDer, men det var vel heller ikke at forvente. Til gengæld er det virkelig sket en forandring når jeg ser film, bassen har fået et løft og lydbilledet er mere detaljeret, jeg er især imponeret over, hvad den kan presse ud af et 2.0 lydspor

Men nu kan jeg ikke høre radio mere  og mine finanser er altså ikke til flere indkøb lige foreløbig.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Så er der kommet nyt brugt igen  En Rotel RSP-1066 surround reciever. Nu kan man da sige der er kommet styr på lyden. Jeg mærker ikke den helt store forandring nær jeg hører CDer, men det var vel heller ikke at forvente. Til gengæld er det virkelig sket en forandring når jeg ser film, bassen har fået et løft og lydbilledet er mere detaljeret, jeg er især imponeret over, hvad den kan presse ud af et 2.0 lydspor

Men nu kan jeg ikke høre radio mere  og mine finanser er altså ikke til flere indkøb lige foreløbig.

tillykke med Rotel og skal du ha mere Rotel ???

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 03 November 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det bliver da en herre lækker biograf.

Hvad bliver det næste ? Kan det bliver bedre ?

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Drea
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 03 November 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Man må sige, at det er noget af en forvandling dit setup er gennemgået fra start til slut

 og !

 

Til top Vis Drea's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drea
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 04 November 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Det er jo et lækkert setup du har! Med hensyn til styr på lyden, er jeg helt med på hvad du mener!

__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
tillykke med Rotel og skal du ha mere Rotel ???

Prisen på en Rotel tuner er for grov, og jeg kan heller ikke læse mig frem til at deres DVD afspillere er bedre end dem fra Denon. Men jeg kan da godt se det ville hjælpe på udseendet at havde rent Rotel

Jeg planlægger at anskaffe en Denon TU-1500AE, og så må det være nok de næste par år.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Det er et stykke tid siden, jeg sidst har opdateret, og der er sket en del i mellemtiden.

Ja, det er ganske rigtigt et sæt Vienna Mahler. Jeg var rent tilfældigt forbi Rene i Vassago Hifi, der stod de, og nu er de mine

Mmmmmm, Mahler. Jeg har smidt en række CDer på, og der er ikke den lyd de ikke kan gengive korrekt. Mozart er en god højtaler, men de kunne ikke gå dybt nok til at klare en kontrabas eller store orgelpiper.

Til min store lettelse kan min Rotel 1075 godt trække dem. Men det er nok bedst at afholde sig fra at spille alt for højt når jeg hører musik. Når jeg ser film er det en anden sag, så lader jeg subben om de dybe toner. Jeg så 'Hot Fuzz' i aftes, det var, som blev der udkæmpet en krig midt i stuen

Måske kommer der en Rotel 1095 engang i fremtiden.

Blu-Ray er det også blevet til, en Panasonic BD30. Det har desværre medført en nedgang i billedkvaliteten på DVDer i forhold til min Denon 2910. Skalering klarer den næsten ligeså godt, men deinterlacing er afgjort blevet værre. Det bemærker man dog kun på region 1 med NTSC.

En glædelig overraskelse var, at selvom jeg ikke kan køre lyd over HDMI, og altså ikke kan få ukomprimeret lyd, så lyder HD lydformaterne afgjort bedre end Dolby og DTS.

Min DVD optager er skiftet ud med en tuner Denon TU 1500. Jeg kan ikke se TV mere, men jeg savner det ærligt talt heller ikke. Jeg ville helst have haft en Rotel 1080 men jeg giver altså ikke fem tusind for en radio.

Hvis der er nogen, der har bemærket, at der mangler noget. Der er ganske rigtigt ikke nogen CD afspiller, den er i restordre, og jeg må bruge min Blu-Ray afspiller indtil videre

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Er du helt vimmer et lækkert anlæg
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes