Forfatter |
|
ande8118 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2016 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 19 April 2016 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle!
Jeg er totalt ny indenfor HIFI verden, så bær over med mulige dumme spørgsmål :-)
Jeg har i øjeblikket et sæt Antec Lansing mx5021, som jeg gerne vil opgradere. Jeg har omkring 6k til rådighed i alt. Målet hedder 5.1 surround inklusiv reciever. Jeg er blevet forelsket i Scandynas podspeakers, men inden jeg går ud og smider en masse penge efter dem vil jeg gerne høre hvad folk har at sige om dem.
Jeg er godt klar over at man betaler ekstra for designet, men hvordan er lyden? De kommer til at fungere som Pc højtalere indtil jeg flytter til August hvorefter de primært kommer til at fungere som Højtalere til TV samt afspilning af musik. Hvor stor er forskellen på de forskellige versioner? Minipod findes både i MK1,MK2 og MK3, er der nogen der kan fortælle mig hvor stor forskellen er mellem de forskellige? dette gælder også for både Cinepod samt deres basstationer.
Hvilken reciever vil i anbefale? Jeg tænker at jeg køber brugt, hvor jeg så kan få noget ala 2 minipods, 2 smallpods, 1 cinepod samt deres basstation. Men reciever ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gå efter. Håber i kan hjælpe! :-)
- Anders
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 19 April 2016 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med dit begrænsede budget kunne Marantz NR-1606 til 3.699,- være et godt bud  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 19 April 2016 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Minipod lyder ganske glimrende og designet, mener jeg du betaler så meget ekstra for. Hvis du har forelsket dig i dem, så køb dem blot.
Jeg kender ikke forskel på Mk1, Mk2 og Mk3 desværre.
|
Til top |
|
|
ande8118 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2016 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen, hvis man skulle købe 5.1 surround inklusiv alt til maks 6k, hvad ville du så gå efter i stedet?
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 19 April 2016 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske Q Acoustics?
__________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
ande8118 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2016 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville følgende setup fungere og lyde godt?
2 stk Scandyna Minipod mk1
2 Stk Scandyna Micropod mk1
1 Stk Scandyna Cinepod mk2
1 Stk Argon Subwoofer
1 Stk Denon Surround Receiver Avr-1312
og hvad vil i mene jeg maks skal give for det?
|
Til top |
|
|
ande8118 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2016 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller ville
2 stk Scandyna Minipod mk1
2 Stk Scandyna Micropod mk2
1 Stk Scandyna Cinepod mk2
1 stk BassStation (subwoofer). mk2
og så enten Yamaha Rx-V373 eller Onkyo, TX-NR 626 være bedre?
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 19 April 2016 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit Scandyne setup, brugt, ligger ved en del over dit budget? Ellers kik på KEF HTS3001SE eller lign. kef-modeller. De fås for ingen
penge brugt, hvis du kikker dig godt for. En sub kan komme til senere? Hvis det ikke skal være så smart at kikke på, er 5 ens
reolhøjtalere nok et godt bud. Og så en reciever....den Marantz er ikke et dårligt bud.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 19 April 2016 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wharfedale Diamond 220 kunne være et bud på en lille højtaler, der giver lidt mere vellyd.
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 19 April 2016 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min personlige holdning:
Podspeakers? Nej! For de samme penge kan man få MEGET bedre lyd - specielt hvis man ikke har noget imod at købe brugt.
M.h.t. surroundreceiver, så turde jeg ikke smide penge efter en ONKYO. Risikoen er alt for stor for, at enden op med HDMI-board fejl (hvilket nogle NAD-modeller også lider af). Køb den foreslåede Marantz, og ellers en Yamaha, som vil spille problemløst år efter år efter år...
M.v.h.
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 01 Maj 2016 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i dag Scandyna højttalere i stort set hele lejligheden, herunder et 5.1 setup.
Setuppet består af Bigpod som front, Cinepod som center, drop som baghøjttalere, samt en basstation mk2. Har også haft smallpod, minipod og micropod.
Hvis pengene er til det, vil jeg anbefale minipod frem for smallpod, da der er lidt mere gods i den.
Micropod kan ikke anbefales (kan gå som baghøjttalere)
Som de fleste andre skriver, får du love at betale ekstra for design, så hvis det ikke rigtig betyder noget for dig, er dine penge nok bedre brugt på andre højttalere. Men hvis du gerne vil have noget der skiller sig ud, så får du efter min mening nogle fornuftige højttalere, der dog aldrig bliver high end.
|
Til top |
|
|