Forfatter |
|
mploug Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 11 November 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et sæt Dali 104, som jeg altid har været glad for. De har mange år på bagen, og nogle af membranerne er begyndt at smuldre. Da pengene ikke lige er til det, skal jeg ikke købe nye højttalere nu her, men jeg er lidt nysgerrig efter at høre, om nogen kan anbefale noget bestemt. Jeg regner ikke med at ville bruge mere end maks. 4000 kr. På en måde kunne jeg godt tænke mig noget der ikke fysisk fylder så meget.
På forhånd tak.
Venlig hilsen Martin
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 11 November 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tapeconnection har mange kandidater i prislejet, både Dynaudio, Monitor Audio, Epos m.fl. Der kunne det næppe skade at tage
4000 kr med ned og høre lidt forskelligt.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 11 November 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
+1 til Tape Connection.
Der har jeg handlet mine højttalere - fik rigtig god service.
Måske disse kunne være en mulighed:
Dynaudio DM 2/6
De koster 1.999 kr./stk., men så skal du selvfølgelig også have et par standere til.
Læs evt. her:
Test af Dynaudio DM 2/6 - What HIFI
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 11 November 2012 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 11 November 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du stadig er glad for dine Dali 104 skal du finde ud af om det der smuldrer ikke er bas højtalernes skum ophæng, altså ikke membranen. Hvis det er ophænget er der en del indlæg om hvor let det er at skifte.
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Jeg har lige kigget på mine højttalere igen, og umiddelbart ser det ud til at det er skumophænget der er smuldret. Dog er der en af enhederne hvor centrum af membranen (hvad hedder det?) er trykket ind. Måske kan det alligevel betale sig at sende et par af enhederne til f.eks. http://soundfix.dk. Alternativt kunne jeg måske supplere med andre Dali 104 fra dba.dk
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 11 November 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan i hvert tilfælde ikke betale sig at sende dine enheder til rep. En "ny" brugt 104 får man smidt i nakken på DBA.
Hvilken forstærker har du?
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 11 November 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Dali 450. Det kan vel findes til ca 1000 kr?. Eventuelt Avance's gulvhøjttalere. Dana, Magnum, Sigma eller lignende.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er mine højttalere fine nok, som de er nu her, og ellers køber jeg måske et sæt Dali via dba.dk. Eller måske et sæt Dali fra Hifi Klubben. Jeg har en Denon PMA-480R.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt, snyd ikke dig selv for en tur i Tapeconnection. Hifiklubben er ikke bedre end de andre hifi-forhandlere. Snarere
tværtimod.
God jagt
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med rskriver. Når du ligefrem bor i Århus, så skulle det være til at overskue, at smutte en tur omkring Tape Connection
De ligger nede ved havnen, faktisk lige dør-om-dør med Hifi Klubben.
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mange tak for jeres indlæg. Ja, jeg må ind at kigge hos Tape Connection ved lejlighed. Jeg tror, at Monitor Audio Bronze BX 2 kunne være et godt bud for mig. Det er ikke umiddelbart nødvendigt med standere til dem eller?
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2012 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er aldrig nødvendigt, men synd for standerhøjttalere ikke at putte dem på en stander rent lydmæssigt. Er det ikke så vigtigt
for dig, kan de sagtens klare sig uden.
Selv står mine bare på skrivebordet, men standere er næste indkøb når de rigtige kommer på brugtmarkedet til den rigtige pris
:)
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2012 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for svar. Er det nogle bestemte standere, som passer til Monitor Audio Bronze BX 2 ?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 17 November 2012 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle tunge stabile typer, såmænd. Udseende er op til dig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 17 November 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er glad for dem og gerne vil spare lidt på knasterne. Så kan du jo bare købe et fungerende sæt brugt, de står i hvert fald i jylland  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=234706 Min erfaring med De ældre Dali højttalere er at de spiller godt til hverdagsbrug, hvor imod de nyere giver noget mere åbenhed og detaljer, som så til gengæld kræver lidt mere af resten af udstyret. Men du kan jo også bare købe en lidt nyere model efter samme princip: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=234264 Eller du kan prøve noget lidt andet: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=233059 Du kunne jo kontakte gutten, med kontanterne i lommen, og spørge om det ikke skulle være muligt at lytte lidt på dem, før du slæber dem med hjem. Det kunne jo være at du efter en hyggelig snak og en times lytning finder et nyt kærligt eje og spare ca 2K kr i forhold til dit budget  Eller måske bliver du en oplevelse rigere, og ved bedre hvad du skal gå efter næste gang - det er også en del af det sjove ved en hifi-hobby - IMPO
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 17 November 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også snak om Snell som en fin musikformidler. Men her er jeg lidt på bar bund, har ikke hørt dem. Men måske andre kunne melde ind om dette er et godt sæt til prisen - de er i hvert fald nyrenoveret og inden for dit budget  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=233638
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
Der er også snak om Snell som en fin musikformidler. Men her er jeg lidt på bar bund, har ikke hørt dem. Men måske andre kunne melde ind om dette er et godt sæt til prisen - de er i hvert fald nyrenoveret og inden for dit budget 
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=233638
|
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de 3000kr får man absolut en velspillende og god musik formidler i Snell E/lll. Man det kan da være de fylder for meget for trådstarter.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|