| Forfatter |
|
AJOsss Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstærker ville du så anbefale Jonas?
Ellers er jeg villig til at forhandle en ny pris for højtalerne.
Skal flytte imorgen tidlig og vil derfor ikke have internet i op til 2 uger. Så må jeg klare mig med dem indtil jeg finder nogle andre hvis jeg ikke kan få dem repareret.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan vi sagtens finde ud af. Men så kan jeg selvfølgelig ikke garantere at de rent faktisk kan repereres. Har som sagt aldrig rodet med det indvendige.
Ved ikke hvad sådan noget sælges for når de har de "symptomer" de nu har? 600kr?
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg aner det heller ikke, men som sagt er det da bedre end ingenting  Er det så ikke bare nemmere at sige en plovmand
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jo det er fint
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så kommer jeg bare derud igen  Skal vi bare sige omkring samme tid? Hvad med den forstærker, hvad ville du anbefale?
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tager lige detaljerne over sms 
Jeg ville personligt lede efter noget Harman/Kardon som forstærker. På papiret har de ikke så mange watt, men det er til gengæld stort set også de eneste som opgiver den reelle effekt uden at smøre tykt på.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
|
Tager lige detaljerne over sms 
Jeg ville personligt lede efter noget Harman/Kardon som forstærker. På papiret har de ikke så mange watt, men det er til gengæld stort set også de eneste som opgiver den reelle effekt uden at smøre tykt på.
|
|
|
Det gør NAD nu også.
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et tillægsspørgsmål.
Når man kigger efter forstærkere findes der både integreret forstærkere, effektforstærkere, forforstærkere osv.
Hvad er forskellen på disse?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En integreret forstærker er det samme som en effektforstærker + forforstærker. Den er bare bygget i samme kabinet.
Effektforstærkeren giver stræm til højttalerne, og forforstærkeren gør det muligt at vælge kilde (pladespiller, PC, CD, TV mv.) og skrue op og ned.
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så er det jo en integreret forstærker jeg skal have fat i  Takker for at oplyse det område for mig
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se der er en inde på dba der har en:
Effektforstærker Harman/Kardon PA 2400
Forforstærker Harman/Kardon AP 2500
Kunne det være et bud?
Sælger vil have 4000 kr. for de to, men tror godt jeg kan komme ned omkring de 3000-3500.
Kigger stadig på NAD c370, venter bare på sælger vender tilbage.
Men kunne det evt. være et godt alternativ?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fjernebetjening gør sku ikke så meget. Ser sku godt ud, men er kommet i kontakt med sælger af: Harman/Kardon PA 2400 Harman/Kardon AP 2500 Er mere eller mindre kommet frem til en pris. Men hvis det går i vasken skal jeg da helt sikkert tjekke dem igennem. Det er jo nogle rigtig gode priser  Siger tusind tak Dan for at du gad bruge tid på at finde alle de herligheder til mig  Skal helt sikkert kigge nærmere på PRIMARE I21 hvis det andet som sagt går i vasken. Takker og bukker for alle de flinke mennesker der har hjulpet mig indtil videre. Ville have været helt på bar bund uden jer
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkerne er nu købt. slutpris 3000kr. Flytter imorgen tidlig, så vil ikke have internet lige forløbig. Når jeg får det igen skal jeg nok lige komme med slutning på sagen med højtalerne, samt smide et par billeder op af det færdige resultat. Vi ses på den anden side, og igen tusind tak til Kjeldsen, dan a, Jonas_h 
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der internet igen  Der var ikke nogen løs forbindelse på selve pladen bag på højtalerne, og det så ikke ud til det var helt muligt at komme ind til de indre dele uden at skulle skille højtaleren fuldstændig fra hinanden. Min far havde heldigvis nogle diskanter liggende jeg kunne få. Så de blev loddet på og nu spiller de sku meget godt. De måtte så stå oven på højtalerne, men det ser ikke så slemt ud. Diskanten er dog lidt høj så skal havde sat nogle modstande på. Nogle der har et bud på hvor jeg kan købe disse (hvis det overhovedet er muligt stadig at købe sådan noget) Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
dlglyng Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i hvad du gør, og jeg kender heller ikke den omtalte højtaler.
Men jeg synes det er synd hvis der skal stå diskanter ovenpå højtalerne, og så undrer det mig lidt hvordan du kan lodde dem på hvis du ikke har haft dem skilt ad?? Er de loddet direkte på terminalen bag på?
Men hvis det var mig ville jeg prøve at kontakt dem der har med KEF at gøre i Danmark, og efter hvad jeg lige kan google mig frem til er det dem her:
http://www.steensen.dk/KEF.htm
Mvh. dlglyng
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver nok nødt til at skille dem ad. Hvis det er en løs forbindelse, kan den jo sagtens være på diskantens terminaler eller på delefilteret. Kan du ikke skue bas/mellemtone løs, og gå ind den vej?
Er det egentlig ikke en Uni-Q højttaler? Dvs. at diskanten sidder i midten af mellemtone/bas?
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skulle få lyst er du velkommen til at komme og lytte til et par
B&W DM601 S2 her - og vurdere om det er en lyd du kan lide. Men det afhænger jo nok også af om du har fået dem til at spille som du gerne vil have dem til.
Ellers kan du prøve at bytte rund på diskanterne og se om problemet skifter højttaler. Hvis det gør, så er det jo bare ud og finde en anden diskant.
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er loddet direkte bagpå. Kan godt være jeg prøver at kontakte dem, men højtalerne er jo mange år gamle. Man kunne godt skrue det løs foran, men jeg kan ikke udmidbart se nogle løse forbindelser. Ved ikke hvad UNI-Q er, men det sidder øverst i højtaleren.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uni-Q er KEF´s navn for deres sammenbyggede Diskant/Bas enhed. Hvis bas/Mellemtone spiller men diskanten ikke gør, ser det jo ikke så godt ud. Er der separate tilslutningklemmer for bas og diskant (4 stk.) på enheden, eller er der kun et fælles par (2 stk.), der så føder både bas og diskant? Hvis der er 2 par tilslutningsklemmer, kan du med et 1,5 V batteri direkte på klemmerne checke om enhederne virker. Alternativt kan du måle spolemodstanden med et universalinstrument. Men det er jo ikke alle, der ligger inde med sådan et.
|
| Til top |
|
| |