Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 07:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Problem med opsætning af Denon 2808 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus Damm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg står overfor et mindre problem jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe med. Men først vil jeg lige beskrive mit anlæg. Højtalere har jeg 5.1. sæt Jamo D8 serie med de store fronter. Jeg har en Denon avr 2808 som surroundreciever og en Sony KDL46x4500 fladskærm. Herudover Har jeg en Playstation 3 som jeg benytter til DVD, Spil, musik og Blu ray, jeg har Argons DAB adaptor så jeg kan høre digital radio og en docking station fra denon til min Ipod. For at samle det hele har jeg købt logitechs multifjernbetjening harmony one.

Min målsætning er at kunne betjene mit anlæg med et tryk fra een fjernbetjening, hvis jeg eksempelvis vil høre musik (CD/MP3 fra playstation) Det er relativt let at kode dette ind i min fjernbetjening, så fladskærm, playstation og reciever tænder og går i gang med at spille. Det er således ikke det der volder problemer. For at give et overblik planlægger jeg på at dele det op i fem "aktiviteter"

1. Se fjernsyn (Det er kun fjernsynet der tænder)
  2. Se en DVD (PS3, fjernsyn og reviever tænder, reciever skal indstilles til surround)
  3. Høre musik (PS3, fjernsyn og reciever taænder, men output skal være stereo direct)
  4. Spil et spil (som ved DVD, reciever til surround men recieverindstillingen ændres til game)
  5. Hør radio (Reciever og dab adaptor tændes)

Der hvor jeg er kørt fast er når jeg vil anvende min playstation til flere aktiviteter. Mere specifikt handler det om opsætning af min reciever. Fjernbetjeningen "Vælger" en "Mode" på recieveren der så er indstillet til den aktivitet jeg vil bruge. Men jeg kan ikke få min reciever til at bruge det samme input under to forskellige "modes". Hvis jeg eksempelvis "assigner" hdmi indgang 2 (ps3) til en mode og gør det samme ved en anden mode, så forsvinder den fra den første jeg lagde den ind på. nu håber jeg ikke det blev for kryptisk.

Det jeg indtil videre har konkluderet er at det kræver en indgang pr. aktivitet, men kan det være rigtigt når nu en playstation giver mange flere muligheder? Den eneste mulighed jeg ser nu, skønt jeg ikke mener at den er optimal er at slå spil og musik sammen til en aktivitet, lave en ekstra optisk forbindelse til recieveren fra ps3, hvor jeg så vil have mit stereo signal til at køre igennem. understøtter det forøvrigt 2.1. eller er det kun 2.0.?

Jeg har tænkt over om mit projekt er lidt for ambitiøst kan det overhovedet lade sig gøre?, hvis ikke, findes der så en anden reciever der kan?

Afslutningsvis vil jeg lige sige at jeg gerne uddyber, hvis det blev for kryptisk. Jeg ser frem til gode råd og vejledning. På forhånd tak!

Til top Vis Claus Damm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Damm

pere
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej Claus.
Jeg har lige et spørgsmål. Kan din Sony fjernbetjening ikke styre recieveren via Bravia Sync. Så vidt jeg ved er de begge med HDMI vers. 1.3?

Claus Damm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nej det mener jeg ikke. Dermed også sagt jeg ikke har prøvet. Det er der en bestemt grund til, idet jeg ikke syntes at den giver mig de muligheder jeg har behov for, det gør Logitechs fjernbetjening. For at vende tilbage til dit spørgsmål, så har jeg hørt at Bravia Sync kun virker mellem andre Sony produkter. Dermed skulle det ikke være muligt.
Til top Vis Claus Damm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Damm

pere
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Forstår godt din argumentation. Men netop denne standard skulle kunne kommunikere med alle med samme version. Jeg har spurgt rundt omkring, men ingen ved noget. Sony ved det ikke, HIFIklubben ved det ikke. Måske siger de.

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

jeg har nogenlunde der sammen problem med min denon 3808... jeg vile gerne køre hdmi bileder fra en ingang samen med digital optisk lyd fra min dreambox fa en anden ingang  men uden held ...  jeg tenker også kan der virklig passe at men ikke kan laver den kombination"mode"
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Ja det er sgu ved at blive en teknisk verden vi lever i,  jeg kan simpelthen ikke få min 3808 til at spille lyden fra windows media player 11 fra min pc (som der står man kan) internet radio osv virker kanon, ingen problemer her,  men det andet fatter jeg minus af

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

HDMI CEC (som SONY kalder Bravia sync, PANA kalder Viera link, Samsung kalder Anynet etc) fungerer også på både 2808 og 3808. Det burde de fleste butikker vide.

At det så f**ker en del funktioner op og låser andre er en andet ting. Producenterne har for travlt med at proppe ubrugelige og halvfærdige features i produkterne. Desværre.

Til trådstarter: Hvorfor indstiller du ikke den musikalske del og vælger den som Select 1 og så kører film på Select 2 (de tre knapper der sidder i venstre side af forstærkeren) ? Knap 3 kan så bruges til noget af det andet. Det står iøvrigt i manuelen, men som nævnt burde din lokale "Klub" vide dette ?

Til Sonny73: Du kan fint dedikerer en HDMI og Coaxial på kryds og tværs af hinanden.

Til Digi: Du skal have serverfunktionen op og køre i Media Player. Der kører ikke særlig godt. Installer Twonky Media eller Nero HomeMedia. Det funker til gengæld her i hytten. Det andet fik jeg aldrig til at køre tilfredsstillende.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes