Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 02:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: DSpeaker Anti-mode? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Er der nogen herinde som har erfaring med Anti-mode rumkorrektion?

Jeg har læst meget godt på andre fora samt en række gode tests, så jeg overvejer at købe en.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Ingen erfaring, men kender en som bruger den, og den gør det vist udemærket. Min sms1 boks er udgået. Den er købt hos
CSN-teknik, og ved han bruger og sælger den Dspeaker boks. Den laver dog en "take it or leave it" kalibrering. Så har du et
helt håbløst rum, er det ikke sikkert den er specielt go...
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Groft set går den ind og dæmper niveauet ved de frekvenser hvor dit rum forstærker dem. Således at du kommer til at opleve en mere linær subwoofer.
Ingen tvivl om at det ville være fedest at have et mere optimalt rum - men DSP er nu engang et hamrende godt og nemt værktøj til at rette op på de problemer som stort set alle har i de nedre frekvenser.
Du har jo av-connection lige i Odense hvor du bor - gå ned og sig hej og tjek dine muligheder
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

God pointe fra Ole_M. Hvis du ikke kan låne en med hjem fra AV-connection eller prøve det af på anden vis, så kan det godt være du skal overveje alternativer hvor du mere frit kan justere.
Dog skal det også lige siges, at hvis du har så alvorlige problemer i dit rum, rent akustisk, så kan det måske være en løsning at flytte subwooferen lidt rundt og måle med Antimode igen. Da du så kan finde en mere optimal placering rent akustisk, som samtidig kræver mindre korrektion fra DSP'en.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2013 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ole_M skrev:
Ingen erfaring, men kender en som bruger den, og den gør det vist udemærket. Min sms1 boks er udgået. Den er købt hos
CSN-teknik, og ved han bruger og sælger den Dspeaker boks. Den laver dog en "take it or leave it" kalibrering. Så har du et
helt håbløst rum, er det ikke sikkert den er specielt go...

Jeg har læst en del godt om SMS-1 og de er nemme at finde brugt. Her kan man jo selv side og justere en del ting, hvilket også er ret interesant. Sådan en SMS-1 har den ikke kun 7 frekvenser eller intervaller man kan justere ved? Jeg har ikke lige sat mig så meget ind i den skal det siges.

Anti-Mode 8033Cinema kan justere 28 steder, hvilket skulle være ret smart. Nu læste jeg nemlig tilfældigvis en test, hvor den blev sammenlignet med en manuel kalibrering fra en BFD. Anmelderen indrømmer, at rummet er vanskeligt og den manuelle kalibrering er da også mere præcis, men anmelderen måtte også kalibrere 8 forskellige steder mellem 20-35Hz for, at få det område på plads.

Det tog 3 timer med BFD, mens han kunne nå at lave en kop te mens Anti-moden justerede. Rød = uden EQ. Grøn = Anti-mode. Blå = BFD. Anti-moden får temmeligt godt styr på de "store" problmer. Mht. til efterklangen i lokalet, så var den manuelle justering med BFD'en også noget bedre.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
God pointe fra Ole_M. Hvis du ikke kan låne en med hjem fra AV-connection eller prøve det af på anden vis, så kan det godt være du skal overveje alternativer hvor du mere frit kan justere.
Dog skal det også lige siges, at hvis du har så alvorlige problemer i dit rum, rent akustisk, så kan det måske være en løsning at flytte subwooferen lidt rundt og måle med Antimode igen. Da du så kan finde en mere optimal placering rent akustisk, som samtidig kræver mindre korrektion fra DSP'en.

Jeg har prøvet at skrive til CSN, jeg synes det kunne være ret sjovt at prøve

Vi skal dog flytte til sommer og så får jeg et dedikeret lokale, hvor jeg kan få noget fysisk "korrektion" på væggene. DSP sammen med de rigtige absorbere og placering så må det kunne blive rigtig godt.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Ole_M skrev:
Ingen erfaring, men kender en som bruger den, og den gør det vist udemærket. Min
sms1 boks er udgået. Den er købt hos CSN-teknik, og ved han bruger og sælger den Dspeaker boks. Den laver dog en "take
it or leave it" kalibrering. Så har du et helt håbløst rum, er det ikke sikkert den er specielt go...

Jeg har læst en del godt om SMS-1 og de er nemme at finde brugt. Her kan man jo selv side og justere en del ting,
hvilket også er ret interesant. Sådan en SMS-1 har den ikke kun 7 frekvenser eller intervaller man kan justere ved? Jeg har
ikke lige sat mig så meget ind i den skal det siges.

Anti-Mode 8033Cinema kan justere 28 steder, hvilket skulle være ret smart. Nu læste jeg nemlig tilfældigvis en test, hvor
den blev sammenlignet med en manuel kalibrering fra en BFD. Anmelderen indrømmer, at rummet er vanskeligt og den
manuelle kalibrering er da også mere præcis, men anmelderen måtte også kalibrere 8 forskellige steder mellem 20-35Hz
for, at få det område på plads.

Det tog 3 timer med BFD, mens han kunne nå at lave en kop te mens Anti-moden justerede. Rød = uden EQ. Grøn = Anti-
mode. Blå = BFD. Anti-moden får temmeligt godt styr på de "store" problmer. Mht. til efterklangen i lokalet, så var den
manuelle justering med BFD'en også noget bedre.

Jeg mener der er mere end 7, nærmere henad det dobbelte. Men er ikke sikker på det præcise tal. Jeg har aldrig rigtig leget
med det, da CSN har lavet begge mine setups, det nuværende og i min gamle bio.

Men en ting er sikkert. SÅdan en boks i bassen er virkelig en ting idé - specielt i dårlige rum. Der kan det bare være en
fordel
at kunne justere nogle ting bagefter..
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

boxer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2011
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Antimode 8033S ,som jeg er meget
glad for.
Den er nem at bruge og gør en stor forskel.

Min stue er næsten lige langt på alle sider med vinduesparti i den ene ende, væggene og loftet er lavet af beton og stuen er
indrettet som en stue oftes er, dvs med lidt tæpper , møbler og den slags.

Aldrig har jeg hørt så meget musik, som jeg gør nu efter jeg har fået den sat til.

Jeg har ikke erfaring med andre typer DSP moduler, men der findes helt sikkert bedre alternativer, men nok ikke til samme
lave pris(tror jeg)

Men ja, gør dig selv den tjeneste at giv den et forsøg.

Jeg ved bare, at den aldrig forlader min stue igen.

PS. jeg sætter stor pris på god lyd, men stiller nok ikke de samme krav, som mange andre her på siden.(ikke for at træde
nogen over tærene)
Det har helt sikkert indflydelse på min mening om antimoden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes