Forfatter |
|
Mercer Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2012 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 27 December 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Aktive Beolab 8000 højtalere koblet via Phono stik til Sonos Connect. Det spiller perfekt via iPad og iPhone, men den ene højtaler står og klikker rød/grøn når der ikke spilles musik.
Er der nogen der måske har en løsning?? Jeg kan jo ikke spille døgnet rundt, men hellere det end høre på de KLIK lyde.... det er til at blive tosset af 
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 27 December 2012 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har der samme kombo , og hjem hos mig køre der fejlfrit,,,,
umildbart kan der skyldes at dit sonos sender en form for signal på der ene kanal selv om den er slukket , eller er der fejl på
der ene af dine bo8000 så den tender /slukker selv ...
prøv af bytte rund på venstre / højre kanal og ser om der vil kommer samme problem på den anden højteler ,, hvis ja så
ligger problem i dit sonos connect...
|
Øboen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2012 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 28 December 2012 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har lagt alt min musik på en extern harddisk, samt på min bærbare, og savner faktisk at kunne afspille musikken trådløst enten via min bærbare eller den externe hardisk som er koblet på min router via usb.Jeg har et sæt Beolab Penta (med grønt display) samt Beocenter 2500. Hvordan gør jeg det, uden at det koster en herregård.Samtidig har vi alle iphones/ ipads i huset. Kan forstå at musikken skal lægges i itunes for at kunne afspilles med Sonos???.
|
Til top |
|
|
Mercer Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Sonny73
Har byttet rundt på højre/venstre kanal og VUPTI så er problemet løst, håber det fortsætter. men ikke logisk. Virker som lidt Hokus Pokus.
|
Til top |
|
|
Mercer Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2012 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Der gik desværre ikke lang tid, nu står den og klikker igen. Tænke på om det er muligt at koble højtalere op via DIN stikkene med adapter over til phonestik som skal bruges til Sonos? Måske giver det en bedre forbindelse.
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 31 December 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du trigger ud på din sonos ? Nej, så bliver det noget op ad bakke at bruge DIN stikket.
Mht. at bruge Powerlink, kig Her og i særdeleshed Her - At bruge DIN stikket kræver en 5V trigger spænding.
Edit: Vi mangler stadig svar på Klikker det stadig i samme højttaler, efter at du har byttet om ?
/Dr. G
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 31 December 2012 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da mere, som om dit kabel har en dårlig forbindelse i den ene kanal. Det må da være den billigste test at skifte kablet  RETTET: Klikker det stadig i samme højttaler, efter at du har byttet? I så fald er det nok som skrevet, at din Sonos støjer lidt på den ene kanal, dit kabel samler lidt brum/støj op, eller din Beolab hat en defekt m.h.t. følsomhed på autostart __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 31 December 2012 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
som en del af os har skrivet du er tvunget at finde ud af hvor fej opstå
1. sonos - pg for meget støj i slukket tisltand
2. bolab 8000 og følsomhed
3. kabel
førs når du har lavet lidt hjemmearbejde så kan vi hjelpe videre __________________
|
Til top |
|
|
Mercer Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2013 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine indlæg.
Der arbejdes med sagen og det hører med til historien at mine højtalere står ca. 5 m fra hinanden og Sonos Connect er placeret ved den ene af dem. Det betyder et kort phono kabel på 1 m og et på 5 m. Jeg har nu som forsøg byttet mine højtalere rundt og det viser sig at problemet nu er på den "nye" højtaler med 5 m phone kabel. Det udelukker i hvertfald fejl på højtalerne - godt for det. Nu har jeg så skiftet til et nyt 5 m kabel og det står til afprøvning lige nu, så må vi se ellers skrives vi ved igen.
Jeg er ikke den store begavelse i teknik og vil derfor høre om der er forskellige kvaliteter i phono kabler, specielt når de forbindes på +5 m og lidt mere?
|
Til top |
|
|