Forfatter |
|
MathewJMA Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2012 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken center jeg skal købe til mit anlæg. Og så tænkte jeg, at dette forum kunne være et godt sted at spørge :-)
Jeg har 2 Dali Evidence 870 som front, og 2 Audio Monitor som s-baghøjttalere. Pt. har jeg en Dali c1000 som center, men har dog fået at vide, at den er lige-lovlig ringe, til min konfiguration. Som forstærker har jeg en Yamaha RX-A3010.
Ville en Dali c70 være et godt valg?
Mvh. Jakob
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
C70 er jo samme serie som dine fine 870, så det vil jo passe sammen, og det er også ret vigtigt at center og fronterne passer
sammen klangmæssigt osv. Så det vil nok være et rigtig fint valg, med mindre andre her inde har hørt den, og mener det er en
direkte dårlig center. Det kan jeg dog ikke forestille mig __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft det set up, synes ikke det er overbevisende, sagt på en anden måde: der skal skues meget op for centeren... ville selv vælge noget andet hvor klangen passer...
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der skal skrues meget op for centeren, men er det ikke meget normalt? har prøvet flere forskellige centere og
flere forskellige receivere og når de alle har lavet auto setup, har jeg været inde og justere centeren mere op
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 23 December 2012 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke ekspert på snurrerundt, men er det ikke normalt at centeren står lidt højere end det andet?  __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
andersen31 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
med nad 762 som drivværk skulle center stå +12db og nogen gange måtte fronten dæmpes 4db....
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 24 December 2012 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men jeg er sikker på at det ikke er unormalt, tror det er ligemeget hvad din snurrerundt receiver hedder, de gør
det sådan allesammen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 24 December 2012 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hænger sammen med at følsomheden på en center som regel er mindre end front ht .
Iøvrigt har jeg selv haft 870 som front og 470 som bag og c70 som center. Rigtig fint match. MEN hvis du kan finde en grand vocal center fra grand serien er du godt kørende, (den erstattede min c70). Den er noget mere åben og neutral i lyden end c70.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 31 December 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du at du har fået at vide at lyden er for ringe jf. resten af setuppet, men i sidste ende er det vel dig selv der skal vurdere dette?
Jeg har selv brugt en c1000 center til et surroundsæt med Dali 850, og den udskiftede jeg til en Dali Suite C0.8 som gav det hele et gevaldigt løft. Problemet med at lyden fra centeren skal skrues op har jeg aldrig oplevet, synes lydniveauet er helt passende til det jeg har stående.
|
Til top |
|
|
andersen31 Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug dine øre... Var dog langt fra tilfreds med den jeg havde..
|
Til top |
|
|
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 31 December 2012 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mig og min kammerat har også lejet med nogle evidence 470 og evidence 370 som bag samt c70 som center.. og
centeren har det altså med at lyde lidt dåse lyds agtig. den virker bare for lille og spiller ikke særlig neutralt. Jeg ville helt
sikkert hele efter en anden dali center. Den som WRONG anbefaler er en sikker vinder!!
|
Til top |
|
|