Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 18:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Ikon 8 eller Grand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 September 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Den side monterede bas vil du ikke lægge særligt meget mærke til. De skal vende mod hinanden. Snell C/5 og B minor minder ret meget om hinanden. B minor med det lukkede bas system vil dog have mest præcision i bassen og kobler super godt til stuens akustik, hvilket er kendetegnet for snell højttalerne. Bassen på B minor er absolut ikke fraværende på nogen måde. Den opleves faktisk som om den sidder fremad rettet.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Tiger82 skrev:
og hvad hvis jeg havde valget mellen dem og snell cv. kan forresten ikke finde ud af hvor store de er. det især b minor jeg tænker på.
B minor er 126cm høj og en ½ meter i dybden og ca 25-26 cm brede og vejer 55 kg. C/5 er 120 cm høj, men lidt smallere og samme dybde og vejer 48 kg.

Tiger82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

store højtalere må man sige. fedt. grunden tiil jeg spørger er at jeg bruger en dali ikon sub sammen med mine dali ikon 6 og den har fremad rettet bass. dette tryk det giver ville jeg jo helst ikke miste. mine dalier er købt dengang jeg havde en noget mindre stue,  de spiller kanon , men har som sagt ikke kræften til denne store stue alene. min akustik er desværre besværlig, trægulv, stort vindusparti til den ene side, men massser af bløde møbler. sidder i en lytte afstand på 4 meter fra front højtalerne. skriver dette fordu du nævner at snell b minor følger stuens akustik.

der er også en dali evidence 870 til salg for ca samme pris som snell b minor lige nu.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Ja, Snell's filosofi er, at højttalere og rum skal være tilpasset hinanden. Derfor får du ved ordenlig opstilling en glat og jævn bas i din stue. Ikke noget med store buler her og der på frekvensgangen. Derfor vil bassen også opleves mere detaljeret og frigjort med masser af rumlighed. Mine type A er et godt eksempel på det.  

Tiger82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

okay. du skriver snell a, det da nogle kæmper. håber jeg får solgt en af mine rotel snarest, så kan jeg kigge for alvor. desværre har jeg svært med af finde mange links ang lige disse snell b minor højtalere. men indtil videre har det ikke været dårligt det jeg hører. dali grand er der også kun godt omkring, dalii evidence 870 lidt blandet. ang om det er "se" modellen. fælles for de alle er at de spiller dynamisk og stort, og skulle være gode til rock og blandet.

havde engang nogle jamo s606 hæjtalere med sidevendt bas, var ikke særligt imponeret, de er selvfølgelig også en i en noget lavere klasse, men derfra mine spørgsmål ang de sidevendte basser i snell`en

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Det er jo klart man kan være lidt skeptisk, hvis man har prøvet noget før, der ikke er så vellykket. Men B minor er fine på det punkt. Du skulle høre en stor koncert tromme på dem. Du letter fra sædet, hvis den er godt optaget. Ja, mine type A er også store, men på den anden led. De er 60cm brede og 118 cm høje og 30 cm dybe og vejer 44 kg.

Tiger82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

vil prøve at se hvad jeg kan finde i nærheden og se om der kunne være en der er villig til at give en lyttetur. min kære hustru er hel klart mest til udseendet på dali evidence og grand, men sådan er det jo altid med de kvinder ha. udseendet betyder meget for, personligt synes jeg også at snell er rigtig pæne. men jeg vil lige holde tråden open lige snart der er skred i sagerne. tusind tak for alle rådene fra jer alle. mvh

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Tiger82 skrev:
vil prøve at se hvad jeg kan finde i nærheden og se om der kunne være en der er villig til at give en lyttetur. min kære hustru er hel klart mest til udseendet på dali evidence og grand, men sådan er det jo altid med de kvinder ha. udseendet betyder meget for, personligt synes jeg også at snell er rigtig pæne. men jeg vil lige holde tråden open lige snart der er skred i sagerne. tusind tak for alle rådene fra jer alle. mvh
Bemærk dog, at Snell B minor og C5 skal bruges med fronterne på. Så de bliver jo en tand smukkere at kigge på.

Tiger82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

jha jeg synes faktisk de er pæne. det nok de buede former på dalièrne der trækker. tak for hjælpen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2012 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Tiger82 skrev:
jha jeg synes faktisk de er pæne. det nok de buede former på dalièrne der trækker. tak for hjælpen
Selv tak. Damen har også gode former, formoder jeg.

Tiger82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2012 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hej med jer. Har ikke købt endnu deSværre. Hvad siger i audiovector 5 og 6 højtalere. Mhh

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Audiovector 6 er en stor fin højttaler. Den vil også kunne spille en større stue op. En ret velspillende højttaler.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2012 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Tiger82 skrev:
Hej med jer. Har ikke købt endnu deSværre. Hvad siger i audiovector 5 og 6 højtalere. Mhh

Den ene gang jeg har hørt en Audiovector 5X var det en usædvanlig kedelig højttaler at lytte til. Prøv at søge på forum. Det er ikke kun mig der er af den opfattelse.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Tiger82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2013 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Tak for jeres hjælp. Jeg har nu købt dali evidence 870 og er meget tilfreds med dem. Der var bare noget de dali evidence som jeg ikke
kunne modstå. Har herefter opgraderet forstærkeren og kører nu i camping med et primAre sæt. Kan varmt anbefale denne kombo. Tak for
jeres hjælp og indslag. Mvh martin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes