Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Anlæg til hjemmebio (budget ~10k) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jbplum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg investerer meget snart i et 40+" fjernsyn, som bliver mit første fladskærms-tv. Til det vil jeg selvfølgelig gerne have noget god lyd, og jeg har derfor tænkt mig at investere i et surround sound anlæg. Men her er jeg så også på bar bund, da jeg aldrig har ejet et ordentligt anlæg før.

Som udgangspunkt er jeg på udkig efter 5.1-lyd, da jeg ikke har de nødvendige indretningsmuligheder, som er nødvendige til 7.1. Derudover kommer fjernsynet til at blive placeret sådan, at mine to fronthøjtalere bliver nødt til at sidde oppe under loftet. De skal altså være relativt små og diskrete og kan ikke være gulvhøjtalere.

Mit budget er omkring 10.000 kr. som umiddelbart skal dække følgende:
 * Surround Receiver
 * Blu-ray-afspiller
 * Højtalere
 * Kabler mm.

Med mit ringe kendskab til lyd og billede er jeg af den simple opfattelse, at Hifiklubben sælger kram. Om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke, men jeg har ikke kendskab til gode alternativer overhovedet. Derfor har jeg kigget på følgende:

Jeg vil gerne høre, hvad folk synes om ovenstående setup, men primært er jeg interesseret i at få mest value for mit budget. Jeg vil altså meget gerne høre, hvis folk herinde fra har forslag til bedre alternativer, som leverer bedre value for money. Jeg er ikke "mærke-luder", så mit primære formål er, at det skal lyde bedst muligt - hvilket mærke det er, betyder intet.

Med håb om hjælp!

jbplum

Til top Vis jbplum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbplum

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke lige ekspert i BR-afspillere, men vil mene du skal købe en billigere afspiller og så tilgengæld bruge flere penge på
lyddelen. Måske kunne Dali concept 5.1 være en mulighed?

Efter nærmere eftertanke tror jeg faktisk jeg vil anbefale
DETTE sæt
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 November 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også mene, at dit valg af Blu-ray afspiller bør ændres, når dit budget er som det er.

Dit valg af reciever er OK. Jeg tror ikke, at det bliver meget billigere, hvis den skal kunne afkode de nye lydformater. Alternativt kunne du kigge på et fælleskøb tilbud på www.recordere.dk

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=3238&zoneid=6

Her sælges en Sherwood R7503 sammen med en Blu-ray afspiller til en rimelig billig pris. Jeg kender ikke selv særligt meget til mærket, så jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten.

Mht. valg af højtalere så ville jeg igen kaste et blik på www.recordere.dk 's fælleskøb. Her har du mulighed for at købe et sæt M&K 5.1 sæt til en god pris. Jeg er overbevist om, at du får rigtig meget lyd for pengene:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=3136&zoneid=6

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

jbplum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Så indtil videre kan jeg forstå, at receiveren fra Denon formenltig leverer ok value for money.

Hvad angår højtalerne, hvad taler så for henholdsvis Dali concept 5.1 og M&K 5.1? Det er dyrere højtalere, som så antageligt er bedre, men hvordan vælger jeg imellem dem?

Hvis nu jeg ikke køber et sæt, hvilke(n) blu-ray-afspillee bør jeg så kigge på? Det leder mig i øvrigt hen til næste spørgsmål, som er, om det er "normalt" at købe udstyr fra forskellige producenter? Det er unægteligt lidt pænere at have det samme mærke stående.

jbplum

Til top Vis jbplum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbplum

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 November 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben har et rigtig godt tilbud på NAD 587 hvis de har flere tilbage - har den selv og kan godt lide at den er en del hurtigere i betjeningen end de fleste andre afspillere.

Dog skal du være opmærksom på at NAD'en ikke kan afkode alle HD lydformater og din forstærker derfor skal kunne dette.

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 November 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Concept serien er ikke særlig vellykket. Kig istedet for XTZ, hvor du virkelig får noget for pengene. :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes