Forfatter |
|
zymex Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er blevet tilbudt min fars B&O penta'er hvis jeg vil have dem. Er de noget værd ? =)
han har også hele den store væg ting, med radio, cd, pladespiller osv. men der virker noget af det vidst ikke... men højtalerne sku virke fint... de er fra 90'erene tror jeg =)
Men kan de efterhånden stadig spille godt i forhold til teknologi osv. eller kan jeg finde noget der kan spille bedre? vi har ikke snakke om hvad han ska ha for dem.. =)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er de da. De første Penta kom vist i 85' - 86'. Penta er latin og betyder femkantet og tænk bare på Pentagon. (Se bygningen fra oven). Det er en ganske udmærket højttaler. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
zymex Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan også huske dem fra hele min barndom, da min far og mor har haft dem siden jeg var lille =) så de har da også en plads i historien =) kan bare ikke huske hvordan de egentligt spiller m.v. da de ikke har været i brug i nogle år. men bare har stået i stuen til pynt.
han siger også de har indbygget forstærker, er det foden der gør det? =) syntes jeg, jeg kan se på billeder
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du da høre dem. De kan spille pænt højt. Har du adgang til High Fidelity's blade (DK), kan du finde en fin test deri i årgangen 86'.  Ja, effektrinnet sidder i foden. Kan vist tages fra så højttaleren bliver passiv og kan bruge på andre forstærkere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
zymex Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg sagde var hans afspiller i stykker så der ikke noget der ka spille på dem =) cd afspilleren dur ikke -.-
så skal ha samlet et system til spille noget musik fra, var bare om højtalerne var et godt start punkt =)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find ud af hvad han vil have for dem og lån dem evt og lyt. Alt afhængig af pris, kan du vende tilbage her og evt få bud på andre højttalere, hvis prisen er lidt høj.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 4stk beolab penta mk3 og jeg er meget stor penta fanatiker
Ved du hvilket farve display der er på?
Men ja det er super god højtaler og kan spiller vildt højt uden nogen forvrængninger dov kan det godt være det ville være en god ide at få dem
renoveret af en der hedder dillen inden på Beoworld, han bor i Kbh
|
Til top |
|
|
zymex Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden at være sikker mener jeg glasset er røgfarvet og teksten i display er orange som jeg husker fra jeg var mindre =)
tror højst han tar et par tusind for dem, hvis jeg kender ham ret =) 500-2000kr
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den pris kan du roligt nappe dem. Også hvis din far vil have 3500kr for dem. Det er de gode nok og absolut værd til, såfremt de intet fejler.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zymex Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for læsestof peter pan! =)
De fejler intet, udover en lille bule i den ene side jeg vidst nok selv kom til at lave da jeg var mindre. men ellers sku de virke...
når du ikke har spillet nogle år 3-4 år måske kan de så forventes at virke eller er de mørnet? de stor i en en stue uden fugt eller lign. med 22grader konstant, så de ikke gemt i en garage eller noget
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
zymex. Du og farmand må forsigtigt tage frontstoffet af, og se om højttaler enhederne er ok. Der må ikke være huller eller revner i skum kanten omkring højttalermembran på mellemtone enhederne. Det er sjældent at basserne og diskanten fejler noget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber dem gerne til 500kr
Men uanset hvad så skal de have nyt ophæng på mellemtonerne.
|
Til top |
|
|