Forfatter |
|
Murten Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har for nogle uger siden købt et par dali zensor 5 som jeg er meget glad for. Det er budget gulvhøjtalere (2000 kr. stk.) der er koblet op med ditto budget forstærker og cd afspiller (nad c320 og nad c521).
Netop som jeg har fået nye højtalere er min cd afspiller ved at sætte ud og jeg står for at skulle købe ny, men har leget med tanken om også at udskifte forstærkeren i samme moment, og begge dele i bedre kvalitet.
Spørgsmål: Giver det mening at parre dali zensor 5 med gear der er dyrere/bedre end det jeg allerede har, eller vil man ik kunne høre den store forskel med bedre gear til en budget højtaler som zensor 5?
Og i så fald; hvad foreslår I?
Min øvre grænse for evt. ny forstærker og afspiller vil være omkring de 10000 kr.
Hilsner Morten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sagten parre en relativt dyr forstærker med en billigere kvalitets højttalere. Måske skiftes disse ud senere og så har man jo noget af trække dem med. Men Creek Evolution 2 sættet vil være en godt match. Se på det her. www.tapeconnection.dk__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale Creek.
Hørte det hos Tapeconnection i Århus i januar sidste år.
Creek har en dejlig neutral og "blød" lyd.
Du kan få en Creek Evolution 5350 forstærker og en Creek Evolution 2 cd-afspiller for 9.000 kr. brugt her:
Link til Den Blå Avis
Det ville jeg ikke tøve med at købe, hvis jeg var dig.
Der er stadigvæk garanti på.
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
Murten Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Jeg kan varmt anbefale Creek.
Hørte det hos Tapeconnection i Århus i januar sidste år.
Creek har en dejlig neutral og "blød" lyd.
Du kan få en Creek Evolution 5350 forstærker og en Creek Evolution 2 cd-afspiller for 9.000 kr. brugt her:
Link til Den Blå Avis
Det ville jeg ikke tøve med at købe, hvis jeg var dig.
Der er stadigvæk garanti på.
Mvh
Henrik |
|
|
Tak fo svar til jer begge
Og creek ser sgu fedt ud og mange penge sparet ift. ny. Der er dog langt til øst jylland fra hvor jeg bor....
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også en Evo 5350 til salg i Kbh.
|
Til top |
|
|
Murten Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender creek mærket, men ikke produktet som sådan. Er der nogen særlig grund til at de vil være velegnede til at blive
parret med mine dali zensor 5?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Murten skrev:
Jeg kender creek mærket, men ikke produktet som sådan. Er der nogen særlig grund til at de vil være velegnede til at blive parret med mine dali zensor 5? |
|
|
Dali er ofte til den noget lyse side og her vil Creek dæmpe denne ekstra energi sådan ,at du stadig har en god opløsning af fine detaljer i lyden. Samtidigt vil du få en behagelig spillestil med fin krop og klang.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Murten Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Murten skrev:
Jeg kender creek mærket, men ikke produktet som sådan. Er der nogen særlig grund til
at de vil være velegnede til at blive parret med mine dali zensor 5? |
|
|
Dali er ofte til den noget lyse side og her vil Creek
dæmpe denne ekstra energi sådan ,at du stadig har en god opløsning af fine detaljer i lyden. Samtidigt vil du få en behagelig
spillestil med fin krop og klang.  |
|
|
Tak fo svar.
Det giver go mening - Andre mærker du kender der har samme kvaliteter og som kunne være relevante ift. dali, måske
Marantz?
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Murten Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvor forhandles creek forstærkere i KBH hvis man vil købe ny og ikke brugt? Tape connection i KBH. eksisterer åbenbart ikke længere...
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, jeg har prøvet Cambridge-udstyr på et sæt Dali Ikon et-eller-andet højttalere, og det lød alt for lyst/skingert i diskanten.
Samtidig ved jeg, at Creek og Cambridge lyder ret ens.
Måske er det alligevel ikke en god idé at anbefale Creek til Dali-højttalere, Allan?
Bliver diskanten ikke for skinger?
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Lydbutikken på Frederiksberg har været forhandler af Creek. Ved ikke om de stadig er, men det er en mulighed.
Med hensyn til om du kan ofre en dyr forstærker på billige højttalere, er svaret JA. Jeg har hørt flere billige højttalere, spille
bedre og bedre, jo dyre elektronik der kom på.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Hm, jeg har prøvet Cambridge-udstyr på et sæt Dali Ikon et-eller-andet højttalere, og det lød alt for lyst/skingert i diskanten. Samtidig ved jeg, at Creek og Cambridge lyder ret ens.
Måske er det alligevel ikke en god idé at anbefale Creek til Dali-højttalere, Allan? Bliver diskanten ikke for skinger?
Mvh Henrik |
|
|
Jeg mener ikke, at det er i samme toneområde, de 2 mærker lægger lidt ekstra focus. Creek har lidt ekstra energi i øvre mellemtone, hvor Cambridge har det i den øverste oktav. Creek har det derfor i ørets mest følsomme område i forhold til Cambridge. Det er hvad jeg har oplevet. Så det er ikke sikkert det vil gå helt galt med Creek og Dali. I hvertfald skal man huske at lade Dali pege lige frem og ikke mod lytteren og med lidt god afstand til sidevæggene. Så det er ikke i diskanten, at Creek accellerere diskanten, men længere nede.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Murten skrev:
allanowich skrev:
Murten skrev:
Jeg kender creek mærket, men ikke produktet som sådan. Er der nogen særlig grund til at de vil være velegnede til at blive parret med mine dali zensor 5? |
|
|
Dali er ofte til den noget lyse side og her vil Creek dæmpe denne ekstra energi sådan ,at du stadig har en god opløsning af fine detaljer i lyden. Samtidigt vil du få en behagelig spillestil med fin krop og klang.  |
|
|
Tak fo svar. Det giver go mening - Andre mærker du kender der har samme kvaliteter og som kunne være relevante ift. dali, måske Marantz? |
|
|
Marantz er et godt valg også. Lidt anderledes, men udmærket til Dali.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, Allan. Tak for forklaringen
Jeg hørte Creek på "mine" Dynaudio højttalere i Århus sidste år, og da jeg så kom hjem med højttalerne, syntes jeg, det lød
lige sådan herhjemme på mit Cambridge-anlæg. Men det er absolut sandsynligt, at der er den forskel, du nævner.
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|