Sendt: 30 Januar 2013 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke B&O ekspert  , men gætter på du mener beocenter 2300, da beolab så vidt jeg kan se er betegnelsen for højttalere.
Beocenter 2300, har ikke indbygget Riaa - med mindre der findes flere versioner. Har blot skimmet den første manual jeg fandt på nettet.
Som jeg skrev i tidligere indlæg, vil der altid være en indgang der er benævnt Phono eller tilsvarende, hvis der er riaa indbygget. Med mindre valg af kilde/indgang sker i en elektronisk menu, vil der også være en knap til at vælge phono.
Har ikke styr på om der findes nyere B&O forstærkere med indbygget Riaa. det er jo efterhånden en del år siden de stoppede deres egen produktion af grammofoner, så muligvis holdt de op med at indbygge riaa ved samme lejlighed?
Men det samme gælder nu de fleste andre mærker. I det mere seriøse Hifi, er det ved at komme igen - enten som tilkøb eller standard, men det er langt fra en selvfølge.
Det betyder til gengæld at der er rigtig mange eksterne Riaa'er på markedet, til priser fra 5-600 og op til store 5-cifrede beløb.
|