Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 04:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Stor Stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dirch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2013
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

SP=SE
Til top Vis Dirch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dirch

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Sendt: 25 Januar 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Dirch skrev:

Mine egne forslag er 4stk 870SP købe 2 nu, få fat på mere power, købe 2 senere.(grunden til at jeg skev 4stk 850 før, er at
dem kan man få 4 af til

Jeg er ikke sikker på jeg forstår meningen med 4stk 870'ere.
Skal de to sidste kun indgå i surround setup?

Men din tilbagemelding omkring for lidt energi ved 4 meter lytteafstand tror jeg ikke det er vejen frem.
Især ikke hvis du vægter stereo setup vil de to sidste 870'ere ikke bidrage.

Jeg vil også mene du skal op i et system med en fornuftig memranareal i bunden, gerne mindst 15".

Mit lytterum på loftet spiller jeg med 15" på 70m2, jeg sidder dog noget tættere på og kunne forestille mig at 15" er i
underkanten.. Det handler ikke så meget om lydtryk men en uanstrengt bas som ikke bliver presset for hårdt

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Som Lennart er inde på og som var min klare fornemmelse inden jeg i det hele taget skrev første indlæg, så skal du ud in noget helt andet slags system. Det bygger jeg på mange års erfaring fra at have set lidt af hvert både i den professionelle verden og i Hi-Fi verden. Du kommer helt enkelt ikke i mål med "små" standard 3-vejs Hi-Fi højttalere. Det store dæmpende loft sammen med de mange kvadrat meter gør simpelthen at der skal noget større til og det går heller ikke at double antallet af "små" Hi-Fi standard kasser. Dine penge skal bruges på noget rimeligt seriøst membran areal for at du få bas i dit rum. Det kommer realistisk set nok også til at koste en del mere end 5000kr samt en opgradering på forstærker siden.
Mit bedste bud ligger i retning af noget bas/sub med Peerless 12"XXLS x 2-4 stk eller noget PA bas i 15"-18" størrelse. Så er opgaven derefter at finde noget som kan "fylde" op ad til og igen det er ikke sikkert at en "standard" løsning kommer i mål.
Måske eneste realistiske mulighed jeg ser er noget Cerwin Vega til det budget på 5000kr, men det kommer så nok ikke helt i mål med hensyn til lydkvalitet...

Som inspiration til et større system baseret på Hi-Fi enheder kan du lige kigge lidt i denne DIY tråd:
Busk's reference projekt

Mvh. Robert GS
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

Dirch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2013
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Jeg siger tusind tak for hjælpen til alle.
Har indset at det i virkeligheden nok skal noget ekstremt til, for at opfylde mine ønsker.

Jeg har, trods alt den info, valgt at købe et par evidence 870. (Skal hente dem imorgen til 4000kr) og så går jeg på jagt efter et par effektforstærkere.
Jeg har hørt et par 850 i min stue. Det var faktisk ikke så tosset, men ingen tvivl om at det skal en eller to seriøse sub til.

Målet må vente til den helt store lottogevinst..!

Igen, tusind tak for hjælpen.
Til top Vis Dirch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dirch

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes