Sendt: 14 Juli 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har nogle gode forslag til at sammensaette et anlaeg der egner sig nogenlunde lige godt til at staa paa skrivebordet mens man sidder foran computeren, og til at spille op i garagen mens man styrketraener?
Mine primaere oensker gaar paa at lydkvaliteten skal vaere saa god som mulig, men til lavest mulig pris (hoert den foer? ), og derudover skal anlaegget vaere let at tage i haanden eller under armen og ud i garagen. Jeg har allerede et anlaeg, der kan spille saadan nogenlunde paent og raffineret, saa det jeg oensker i denne sammenhaeng er et anlaeg til primaert at spille "haard" musik, dvs. metal, punk, og muligvis noget elektronisk fra tid til anden, saa bassen maa nok vaere noget af det vigtigste, omend jeg ogsaa er opmaerksom paa at garagens betonvaegge og skrivebordets kunsttraeplade naeppe hoerer til den gode bas´s bedste venner...
Mine tanker har hidtil gaaet i retning af aktive hoejtalere kombineret med en integreret iPod-transport-og-DAC, men ellers har jeg overvejet B&W´s Zeppelin Air, foruden et par andre minianlaeg af varierende type, men jeg har endnu ikke fundet noget der har overbevist mig.
Idéen er at anlaegget primaert skal kunne afspille fra iPod og computer (omend jeg stadig mangler en god DAC til computeren, og det har nok ogsaa lange udsigter til at jeg faar anskaffet mig en), saa iPoden vil vaere den primaere musikkilde til dette anlaeg. Jeg forestiller mig umiddelbart at spendere et sted mellem 100 og 1500 euro, jo mindre jo bedre naturligvis, for saa vil der i sagens natur vaere mere til musik. Rummene der skal spilles op er henholdsvis ca. 12 kvm og 18 kvm.
Nogen gode forslag?
|