Forfatter |
|
perjannsen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige installeret en ReadyNas Duet, men den virker ret langsomt. Den har kun en hukommelse på 256 MB. Er der nogen der har et bud på hvilken hukommelse jeg skal bruge til opgradering. Jeg syntes ikke lige jeg vil bruge 600 hos Streamtech for 1 GB.
|
Til top |
|
|
OleDP Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per
Er det er Readynas DUO som du mener ?.
Jeg installerede 1 GB RAM for et år siden af denne type :
http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-1GB-DDR-400MHz-ValueRAM-3 50850.html
Det har virket fint, men forvent ikke en voldsom forbedring. Den bliver hurtigere men ikke så meget. Det er langsom pga bundkort og processor, men er ellers en stabil NAS. Jeg er meget glad for min.
Mvh Ole
|
Til top |
|
|
perjannsen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super
Tak OleDP. Det prøver jeg.
PS! Jeg er også glad for min, men jeg syntes den larmer, så den bliver forvist til et andet rum
Mvh
Per
|
Til top |
|
|
Moke Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kun bruger den til filserver og streaming, kan du nok ikke mærke nogen forskel overhovede, da det er hastigheder på cpu, harddisk og netkort, der er flaskehalsen. Hvis du bruger den som webserver, kan det give noget. Visse typer medieservere, der har en database over film og musik, hvor der gemmes en masse metadata og de kan også have problemer med ram-forbruget.
__________________ hFX Micro->Halide spdif Bridge->Audio Note DAC-2->Yaqin MC10L->Jean-Marie Reynaud Bliss
Squeezebox Touch->Audio Note DAC Zero->Little Dot Mk3->Beyer 770 Pro/250ohm
iPhone 3G/iPeng->B&W Zeppelin
|
Til top |
|
|
perjannsen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Moke.
Jeg skal kun bruge den til streaming af Flac filer til min Squeezebox Duet.
MVH
Per
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad streamer du fra den? Jeg har min (2TB) fuld af ukomprimeret musik til mit Sonos system, og det kører uden problemer. Jeg startede med at have en Netgear Stora, så "opgraderede" jeg til en ReadyNAS Duo, men oplevede også at den "larmede" mere, så den blev byttet til en Stora igen ! __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom svaret imens jeg skrev, udemærket...
Mit musik er også i Flac __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
Moke Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
perjannsen skrev:
Hej Moke.
Jeg skal kun bruge den til streaming af Flac filer til min Squeezebox Duet.
MVH
Per |
|
|
Okay, så du har installeret SQueezeserver på den? Jeg har haft Squeezeserver kørende på en Qnap 109, også med 256Kb og det blev langsommere og langsommere, jo mere musik jeg smed på, så det var helt klart relateret til databasestørrelsen og derfor til ram-mængden. __________________ hFX Micro->Halide spdif Bridge->Audio Note DAC-2->Yaqin MC10L->Jean-Marie Reynaud Bliss
Squeezebox Touch->Audio Note DAC Zero->Little Dot Mk3->Beyer 770 Pro/250ohm
iPhone 3G/iPeng->B&W Zeppelin
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ready NAS Duo var rigtig fin for nogle år siden. Men i dag er den ikke helt så meget værd, idet vores musik- og filmsamling vokser og vokser. At nyere versioner af Squeezebox Server kræver mere CPU-kraft, gør det heller ikke nemmere.
I dag er det nærmest standard for en NAS at have 1-1.6Ghz CPU og 512-1GB RAM.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede ReadyNAS med Squeezebox server for et par år siden, men kunne ikke leve med langsomme responsetid, så jeg
gik tilbage til en gammel bærbar IBM pc som server.
Så prøvede jeg en Notebook pc, en Dell Mini, som server. Det gik godt i starten, men efterhånden gik det langsommere og
langsommere. Jeg prøvede at rense ud i Windows (XP), men det hjalp ikke rigtigt, men så opgav jeg Windows og installerede
det Linuxbaserede VortexBox. http://vortexbox.org/
Det virker, nu fungerer det lynhurtigt og lydløst.
Den er kombineret med en Buffalo NAS 2Tb http://www.dustinhome.dk/pd_5010527994.aspx, det tog lidt tid at få den
konfigureret, men det var ulejligheden værd.
__________________ Boman
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
perjannsen skrev:
Hej.
Jeg har lige installeret en ReadyNas Duet, men den virker ret langsomt. Den har kun en hukommelse på 256 MB. Er der nogen der har et bud på hvilken hukommelse jeg skal bruge til opgradering. Jeg syntes ikke lige jeg vil bruge 600 hos Streamtech for 1 GB.
|
|
|
Skal man have en RedyNas i dag, skal man gå efter Redynas Ultra versionen. Den er meget hurtigere og er efterhånden også til at komme til for penge. __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
perjannsen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle indlæg.
Jeg valgte netop laptop løsningen fra pga., at den skulle være tændt hele tiden. Det smarte ved ReadyNAS er jo netop, at den kan programmeres til start og stop på bestemte tidspunkter. Men måske skal jeg prøve løsningen med Linux og server. Jeg har flere gamle tops på lager, så måske kan det blive løsningen. Min kammerat vil blive MEGET glad for, at skulle installere Linux
Men først vil jeg prøve at installere mere RAM. Jeg har set 1 GB RAM på nettet, så jeg gider ikke bruge over 500 på at købe den hos Streamtech
|
Til top |
|
|