Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Godkendelse af "indkøbsseddel" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har lavet mig en lille indkøbskurv med mit mulige fremtidige surround setup - men vil da lige høre om der er nogen indvendinger imod netop disse valg. Jeg ved ikke om højttalersættet der er tale om vil kunne drage nogen fordel af en kraftigere eller større model indenfor Onkyo's udvalg af receivere. I hvert fald noget af betydning, da denne 607'er egentlig rammer prisniveauet meget godt - men der vil godt kunne blive et par ekstra 1000 til dette, om nødvendigt.

Bestillingen kan ses på følgende adresse:

http://peecee.dk/upload/view/202327/full
Til top Vis amnesia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amnesia

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker her bl.a. på om det vil være en god idé at smide de ekstra penge og få en 707'er i stedet.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 November 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

amnesia skrev:
Jeg tænker her bl.a. på om det vil være en god idé at smide de ekstra penge og få en 707'er i stedet.

607'eren er en rigtig fin forstærker, og skal nok kunne sparke gang i de små KEF satelitter. At du så vil have de højttalere er
mig en gåde, men du er vel typen som går op i design og at det ikke skal fylde ret meget?

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Havde jeg haft mulighed for at købe "rigtige" højttalere, havde jeg gjort dette. Jeg havde lidt en drøm om at få et par standerhøjttalere i en fornuftig kvalitet som front, en ordentlig center, baghøjttalere og sub - men dette lader sig ikke umiddelbart gøre med den plads der er til rådighed omkring tv'et uden at subben skulle stå midt på en væg eller foran fronthøjttalerne på standerne - hvilket ikke ville se synderligt smart ud.

Derfor har jeg læst forskellige anmeldelser rundt omkring og er umiddelbart kommet frem til at dette kef 3005SE skulle være et hæderligt højttalersæt - størrelsen taget i betragtning.

Der var også overvejelser inde over, omhandlende et stereo setup - med blot en forstærker/receiver og et sæt højttalere på standere - da dette alligevel ville give mig bedre lyd fra tv/film, end jeg har i øjeblikket fra fjernsynets indbyggede højttalere. Men jeg er bange for der stadig vil mangle en sub - som desværre ikke er så nem at placere med stuens nuværende indretning.

Grunden til indkøb er anlæg er cirka 50/50 fordelt på manglende musik i hjemmet og ønsket om bedre lyd når der ses tv og film.

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Almindelige standerhøjttalere kan jo også sagtens hænges på væggen. Så hvis du bare har vægplads, kan du sagtens få nogle hæderlige højttalere sat op. Dette bør vel ikke ændre noget ved placering af sub og div. andre højttalere?

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Det vil være en mulighed også - men jeg ved ikke helt hvor smart et sæt b&w685 ville se ud på væggen.

Alternativt kunne man starte ud med en surround receiver og et sæt fronter på standere og så have muligheden for at tage skridtet videre - eventuelt med en center til at starte med også.

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er desuden lige blevet tilbudt en Marantz SR-6003 til rimelige penge - så denne kunne eventuelt også være en mulighed.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Kef sættet er blevet rost overalt, også i seriøse tidsskrifter. Selvfølgelig skal delefrekvensen mellem sub og sat ligge
højere end hvis man har store sidesystemer, og det akustiske max output vil være lavere, men er der noget problem
udover det?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har også udelukkende læst gode anmeldelser og forum indlæg omkring dette højttalersæt. Problemet er dog at jeg ikke har fundet nogen steder jeg kan tage hen og høre dette sæt i aktion - hvilket jeg gerne vil have mulighed for ved køb af mit kommende anlæg.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

amnesia skrev:
Jeg er desuden lige blevet tilbudt en Marantz SR-6003 til rimelige penge - så denne kunne eventuelt også være en mulighed.

Hvis du har planer om at opgradere snart ville jeg nappe den SR-6003 (alt efter hvad du skal give self). Har du planer om at beholde de små KEF'er i længere tid ville jeg holde mig til Onkyo'en og opgradere både forstærker og højtalere når den tid kommer.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Efter at have tænkt lidt frem og tilbage, læst forskellige anmeldelser og meninger for brugere i diverse forummer - er jeg kommet til den konklusion at en Marantz SR6003 samt et XTZ højttalersæt nok er vejen jeg bør gå.

Nu mangler jeg blot at finde nogen vest for storebælt, og helst ikke for meget ovre i det jyske, som vil give en demo af deres setup. Godt nok har de buy and try på deres produkter, så jeg kan sende dem tilbage igen - men dette er også en post, som vil kunne løbe lidt op - da de jo vejer lidt de højttalere.

Jeg tror umiddelbart jeg vil blive mere tilfreds med dette køb, end med det kompakte KEF sæt - selvom det måske tiltalte damen mere . Hun er dog umiddelbart gået med til et XTZ setup med standerhøjttalere.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om du har truffet et godt valg. Er sikker på du bliver glad for dit valg.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes