Forfatter |
|
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan skrive med om, at anbefale System Audio, de laver nogle rigtige gode allround højtalere, som kan spille alt slags
musik. Jeg har prøvet rigtig meget forskelle typer udstyr og jeg blev aldrig tilfreds. Først da jeg fik mine SA Mantra 30, at jeg
fik det jeg søgt og nu er det musik jeg bruger tiden på at høre og ikke bare på et stereo anlæg.
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej trådstarter,
Hvor stort et rum skal de spille i? Hvad lytter du til af musik? Hvad vægter du ved musik? Stemmer?, bund?, eller den flæsende guitar?
Hvad skal højttalere spille sammen med af udstyr iøvrigt?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Hej trådstarter,
Hvor stort et rum skal de spille i? Hvad lytter du til af musik? Hvad vægter du ved musik? Stemmer?, bund?, eller den flæsende guitar?
Hvad skal højttalere spille sammen med af udstyr iøvrigt? |
|
|
Hey, de skal spille et værelse op på 15-18 m2. og jeg hører alt slags musik. men især sådan noget reagge , dancehall musik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
akseldalgard skrev:
mn1974 skrev:
Hej trådstarter,
Hvad skal højttalere spille sammen med af udstyr iøvrigt? |
|
|
Hey, de skal spille et værelse op på 15-18 m2. og jeg hører alt slags musik. men især sådan noget reagge , dancehall musik |
|
|
og jeg har ikke købt forstærker endnu..
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt fjollet med Xavian, har både haft Duetto samt Giulietta. Begge lød rigtig godt i prisklassen.
En anden højttaler som virker interessant i prisklassen er Opera Grand Mezza som jeg kan se i tilbudsavisen bliver solgt til 6000,- pr sæt - nedsat 50%. De kommer med SEAS enheder og samlekvaliteten virker høj. Har ej hørt dem, men de kommer fra Unison Research så helt dårlige kan de vel ikke være - kører selv med Unison. Spørg Gert fra High-end Sound om de har nogle på Sjælland som du kan lytte på.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jmk74 skrev:
Jeg er helt fjollet med Xavian, har både haft Duetto samt Giulietta. Begge lød rigtig godt i prisklassen.
En anden højttaler som virker interessant i prisklassen er Opera Grand Mezza som jeg kan se i tilbudsavisen bliver solgt til 6000,- pr sæt -
nedsat 50%. De kommer med SEAS enheder og samlekvaliteten virker høj. Har ej hørt dem, men de kommer fra Unison Research så helt dårlige
kan de vel ikke være - kører selv med Unison. Spørg Gert fra High-end Sound om de har nogle på Sjælland som du kan lytte på.
|
|
|
Hold da op.. de højttalere må jeg da kigge nærmere på:-).. Meen de ser da ud til at skulle have en rigmelig stor forstærker for at kunne trække
dem??
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en 4 ohms højttaler der ikke går under 3,2 ohm ifølge specs samt en følsomhed på 89dB, så det er ikke så slemt, men tit med disse nymodens typer enheder kan de godt lide strøm, lige som det gælder din egen shortlist fra starten af tråden.
Kontakt Gert, han kender dem nok ud og ind (info@highend-sound.com)
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dail og B&W er to meget forskellige lydfilosofier. Jeg ved at 50% foretrækker Dali og 50% foretrækker B&W. Så du kan komme et langt stykke ved at tage i HFK og finde ud af, hvilken af de to, du bedst kan lide. Og så vil du også kunne vælge den ene fra hurtigt. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du indtil nu været ude og høre?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Hvad har du indtil nu været ude og høre? |
|
|
Jeg har været ude og høre dali lektor 8.. og jeg var ikke særlig vild med den.. men her en dag i februar tager jeg ud og lytter til de der harbeth
ht'ere. mem er der ikke en forstærker du kan anbefal til dem?.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt de her højttalere: http://radioogtveksperten.dk/hoejttaler-36/beovox-38/beovox- m-150-font-color-ff0000tilbud-font-
406.html ??? hvordan er de..
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De B&W DM683 spiller super godt efter min mening med en dejlig varm og åben lyd. Spænd en Rotel på og det spiller :D
Ellers synes jeg du skulle lytte til CM5erne
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|