Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 10:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bliver aldrig helt klog på digital? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 August 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Har siddet og læst en masse om digitale pre-amps da jeg står og leder efter noget.

Faldt over Holm-Acoustic som har lavet et smukt produkt kaldet DSPre1

Læser man på deres hjemmeside står der:

Jitter removal from any digital source - "Clock Flawless" system:
To cope with Jitter (Digital time noise) picked up on cables or generated in your media source we have invented the "Clock Flawless" system. Clock Flawless is based upon a asynchronous buffer, a digital control and loop filter and a DAC controlled voltage controlled precision crystal oscillator. The Clock flawless system operates in two modes "SRC" = Sample Rate Converter mode when the signal is non 44100Hz, and in "LOCK" mode when 44100Hz. LOCK mode is subdivided into different speeds of loop filtering a fast mode for achieving lock onto the incoming sample-rate and a slow mode when lock is established. in the slow mode the numerical value of the DAC is only updated 4 to 5 times a hour resulting in a extremely good low-frequency jitter-reduction and a resulting total jitter noise of less than 10 pico second RMS.

Læser man derefter andmeldelsen på HIFI4ALL står der:

Jeg startede ud med at lytte til det komplette Holm setup, bestående af digital-drevet CD1, forforstærkeren DSPre1, og sidst men ikke mindst, de helt nye aktive højtalere SP2. Under testen har jeg også benyttet min egen Lyngdorf som drev, men jeg må indrømme at Holms drev, gør det bedre. Så det var også det, der blev benyttet senere, da jeg koblede mine egne højtalere og effekttrin til DSPre1. Holms eget drev er lige en anelse mere opløst, og det giver de udøvende lidt mere ”krop” og luft omkring personer og instrumenter. Lyngdorf flader i dette tilfælde tingene mere ud, og har mindre fokus.

Det må da betyde:

At der enten er noget galt med lyngdorf afspilleren siden at den ikke formår at levere 1 og 0 korrekt til en anden enhed via et digital kabel.

At begge afspillere roder med det digitale signal inden det sendes videre (hvilket er noget rigtig skidt imo)

At holm-acoustic ikke har jitter fra pre-amp. Og at CD1 fra lyngdorf så ikke er så god med jitter.

Er jeg helt galt på den? - Synes tit den digitale verden er meget forvirende!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes