Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 10:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilket anlæg til cd’er og digitale musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2011 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg skal snart have et nyt stereoanlæg, og overvejer at digitalisere alle mine cd'er og så kunne afspille dem fra en harddisk i selve anlægget eller fra en NAS eller lignende.
Jeg har et par Beolab 4 højttalere som jeg regner med at koble til en forstærker (går jeg ud fra at jeg kan?) og så kunne afspille musik enten fra en NAS eller fra en harddisk i anlægget. Det skal også kunne spille cd'er, men det bliver nok primært de digitale sange som den skal afspille.
Jeg forstiller mig en forstærker/anlæg med en touch-skærm som fx en Samsung Galaxy Tab 10.1, hvor man kan se og vælge musikken på. Jeg aner ikke hvad der er af muligheder, så hvis nogen af jer har et foreslag, må de gerne sige til?
Budgettet er at jeg gerne vil have det hvor man får mest for pengene, men vi snakker ikke B&O-niveau, jo billigere jo bedre :)

Hvad er der af muligheder?

Takker!
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg ville sige SONOS, fx. en SONOS ZP90 ZonePlayer til dine Beolab 4 aktive højttalere og så en NAS Hardisk der er
kompatible med SONOS. Og det hele kan styres af en Mac/PC eller en iPhone/iPad eller en Android telefon.

Det smart ved netop SONOS at tinge kan gemmes væk, og det kan let udvides.

Et godt råd, sætte ikke NAS Hardisk til den trådløse router, men sætte den direkt til en SONOS ZP90 ZonePlayer, man kan
opleve problmer med lyden, når det er sat til en trådløse router.

http://www.sonos.com/system/#

Du skrive B&O-niveau, og det lyder som om du mene at B&O er High-End, men her er du helt forkert på den, ja B&O er dyrt
og det er stor set kun designer man betale for, så hvis man kan gå lidt på kompromi med design, kan må få andre mærker
der lyder beder end B&O, og hvis man er villige til at betale det samme som et B&O anlæg koste, kan men få High-End lyd
og billede til samme pris som B&O, hvis man vælge et anden mærke end B&O.

Men B&O er jo kult, hvor det er mere navnet og design man betaler for.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes