Sendt: 30 Juli 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Skrevet: 30-07-2011 17:19:59 |
Slet hele emnet |
Hej For efterhånden en del år siden var jeg en relativt stor HIFI-freak, og har derfor siden 1996 haft en MARANTZ CD63-mkII-KI Signature CD-afspiller, som dengang var "toppen af poppen" i priklassen omkring 4-5000 kr.
Afspilleren vandt bl.a. en EISA-award i 1996-97.
Desværre oplever jeg nu, at afspilleren ikke rigtig kan læse de CD´er jeg putter i maskinen (og ja...det er originale CD´er :-). Jeg har prøvet med flere forskellige og nogle gange kan jeg hver 2 eller 3 gang få den samme til at afspille mens den de andre gange ikke vil læse CD´en. Med andre ord: Nogle CD´er kan den ikke læse og andre kan den læse hver 2-3 gang jeg putter dem i maskinen"
Nu ved jeg godt at det er ved at være en gammel afspiller, men jeg har læst rundt omkring på nettet at den Marantz CD-afspiller stadig klarer sig rigtig godt sammenlignet med nye modeller og at man skal op i 5.000 kroners klassen for at finde en afspiller der matcher.
Jeg ved derfor ikke om jeg skal "aflive" afspilleren, eller om det giver mening at indlevere den til reparation. Det løber dog hurtigt op i over 1.000 kroner og så er spørgsmålet om det er lønsomt.
Der er rundt omkring på nettet forskellige fora, hvor CD63 ejere har samme problem. Nogle anbefaler at man renser laseren og andre siger man skal have et helt nyt drev i maskinen.
Jeg kan se, at man kan få f.eks. en helt ny Marantz CD6003 til ca. kr. 3.500, som bl.a. har vundet "Best Buy Awards" på What-Hifi?
Hvad ville i gøre i mit sted?
| |
|
Skrevet: 30-07-2011 17:19:59 |
Slet hele emnet |
Hej For efterhånden en del år siden var jeg en relativt stor HIFI-freak, og har derfor siden 1996 haft en MARANTZ CD63-mkII-KI Signature CD-afspiller, som dengang var "toppen af poppen" i priklassen omkring 4-5000 kr.
Afspilleren vandt bl.a. en EISA-award i 1996-97.
Desværre oplever jeg nu, at afspilleren ikke rigtig kan læse de CD´er jeg putter i maskinen (og ja...det er originale CD´er :-). Jeg har prøvet med flere forskellige og nogle gange kan jeg hver 2 eller 3 gang få den samme til at afspille mens den de andre gange ikke vil læse CD´en. Med andre ord: Nogle CD´er kan den ikke læse og andre kan den læse hver 2-3 gang jeg putter dem i maskinen"
Nu ved jeg godt at det er ved at være en gammel afspiller, men jeg har læst rundt omkring på nettet at den Marantz CD-afspiller stadig klarer sig rigtig godt sammenlignet med nye modeller og at man skal op i 5.000 kroners klassen for at finde en afspiller der matcher.
Jeg ved derfor ikke om jeg skal "aflive" afspilleren, eller om det giver mening at indlevere den til reparation. Det løber dog hurtigt op i over 1.000 kroner og så er spørgsmålet om det er lønsomt.
Der er rundt omkring på nettet forskellige fora, hvor CD63 ejere har samme problem. Nogle anbefaler at man renser laseren og andre siger man skal have et helt nyt drev i maskinen.
Jeg kan se, at man kan få f.eks. en helt ny Marantz CD6003 til ca. kr. 3.500, som bl.a. har vundet "Best Buy Awards" på What-Hifi?
Hvad ville i gøre i mit sted?
| | Hej For efterhånden en del år siden var jeg en relativt stor HIFI-freak, og har derfor siden 1996 haft en MARANTZ CD63-mkII-KI Signature CD-afspiller, som dengang var "toppen af poppen" i priklassen omkring 4-5000 kr. Afspilleren vandt bl.a. en EISA-award i 1996-97. Desværre oplever jeg nu, at afspilleren ikke rigtig kan læse de CD´er jeg putter i maskinen (og ja...det er originale CD´er :-). Jeg har prøvet med flere forskellige og nogle gange kan jeg hver 2 eller 3 gang få den samme til at afspille mens den de andre gange ikke vil læse CD´en. Med andre ord: Nogle CD´er kan den ikke læse og andre kan den læse hver 2-3 gang jeg putter dem i maskinen" Nu ved jeg godt at det er ved at være en gammel afspiller, men jeg har læst rundt omkring på nettet at den Marantz CD-afspiller stadig klarer sig rigtig godt sammenlignet med nye modeller og at man skal op i 5.000 kroners klassen for at finde en afspiller der matcher. Jeg ved derfor ikke om jeg skal "aflive" afspilleren, eller om det giver mening at indlevere den til reparation. Det løber dog hurtigt op i over 1.000 kroner og så er spørgsmålet om det er lønsomt. Der er rundt omkring på nettet forskellige fora, hvor CD63 ejere har samme problem. Nogle anbefaler at man renser laseren og andre siger man skal have et helt nyt drev i maskinen. Jeg kan se, at man kan få f.eks. en helt ny Marantz CD6003 til ca. kr. 3.500, som bl.a. har vundet "Best Buy Awards" på What-Hifi? Hvad ville i gøre i mit sted?
|