Forfatter |
|
jchris Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nogen som ved, om dette anlæg kan afspille højopløste filer, eks. 96 og 192 kHz?
|
Til top |
|
|
jchris Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogen, som ved det?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at høre B&O. Så kan du fortælle os om den kan
Er der forresten nogen som ved om der hører en ekstern elektronikboks med til den? Mener at have hørt det. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Er der forresten nogen som ved om der hører en ekstern elektronikboks med til den? Mener at have hørt det. |
|
|
Det gør der ikke. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
jchris Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har spurgt hos B&O, søndag. Intet hørt endnu.
I får besked, når jeg (evt.) hører fra B&O.
|
Til top |
|
|
jchris Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop modtaget flg.:
"Det glæder os at se, at du er interesseret i BeoSound 5 Encore.
Vi kan informere dig om at BeoSound 5 kan afspille FLAC 16-96 kHz sampling rate og 16, 24 [bits/sample/channel] af ukomprimeret kilde.
Med venlig hilsen Bang & Olufsen a/s"
Såh...
Det må blive noget med at tage en HD med FLAC-filer med til en forhandler og så ellers få det prøvet.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 02 August 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb hellere en Ipad2 og en Sonos ZP-90. Lige på nær højopløste filer (der findes ikke rigtig noget interessant musik uanset i dette format), kan de det samme + du får en potent og lækker håndholdt computer med i købet - og du sparer næsten 15.000 kr....
Lars
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 August 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som jeg kan forstår det så kan man smide den til sine forstærker så den virker som preamp eller forstår jeg det forkert, for når jeg snakke med de B&O center jeg har haft kontant til så sige de har du ikke noget B&O kan du ikke bruge den og det må da være en spøg..
|
Til top |
|
|
jchris Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
I nyehdsbeskrivelsen siger de, at BeoSound 5 ENCORE også er for folk, som ikke har B&O i forvejen.
Som jeg har forstået det, kan den bruges som signalkilde OG forforstærker.
Jeg har i forvejen et sæt Beolab 9, som jeg har tilsluttet en Linn Unidsic SC (Linn fungerer her som forforstærker og CD/DVD-A/SACD-afspiller). Til Linn er tilkoblet en PC via USB til M2tech Young DAC, og med USB HD tilkoblet PC-en.
Jeg forestiller mig, at ENCORE kan bruges som forforstærker, med Linn tilkoblet som CD/DVD-A/SACD afspiller, og USB HD tilkoblet ENCORE som musiklager.
???
|
Til top |
|
|
jchris Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Nu har jeg været i dialog med B&O, som venligt og hurtigt har svaret på mine spørgsmål.
Jeg har nu fundet ud af flg.:
BeoSound 5 Encore kan bruges som forforstærker, og Beolab højttalere (med indbyggede effektforstærkere) kan tilsluttes direkte med Powerlink-kabler. Alternativt kan man via adapter tilslutte enten effektforstærker eller andre fabrikater aktive højttalere (med indbygget forstærker).
Der kan via en AUX-indgang tillsuttes eksempelvis CD-afspiller (med adapter, Encore har ikke std. phonostik-indgang).
Der kan direkte tilsluttes USB harddisk, og Encore kan læse FLAC-filer fra denne harddisk, formatteret efter standard NTFS (Windows).
BeoSound 5 Encore kan afspille filer op til 24 bit / 96 kHz. Jeg glemte at spørge, men jeg kan FORESTILLE mig, at den softwaremæssigt senere vil kunne opdaters til eks. 192 kHz.
Bortset fra at Encore ikke har indbygget harddisk, kan den som type sammenlignes med de største apparatern fra Olive. Blot med B&Os fornemme design og betjening som største forskel. I forhold til Encore, har Olive endvidere den store mangel, at den ikke kan aflæse direkte fra en NTFS harddisk(!).
Alt i alt gør dette BeoSound 5 Encore til et absolut tiltalende high-end produkt med muligheder også for anvendelse med andet udstyr end B&O.
Så snart jeg får tid, vil jeg bede om at få demonstreret Encore og evt. efterflg. prøve at låne den med hjem.
|
Til top |
|
|
CPHMALMO Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 04 August 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste som er ekstremt skuffet over, at der ikke er en digital SPDIF udgang på den nye BeoSound 5 Encore?
Idet B&O har valgt ikke at lave en digital udgang kan BeoSound 5 Encore ikke tilsluttes digitalt til f.eks. Beolab 5.
B&O var med Beolab 5 en af de første HiFi producenter til at anderkender den Digitale fremtid og dermed forstår jeg ganske enkelt ikke fravalget af en digital udgang på den nye BeoSound 5. Især set i lyset af, at BeoSound 5 er optimeret til at læse digitale filer via netværk/NAS/internet radio.
Endvidere synes jeg at det er en skam, at BeoSound 5 Encore ikke også har en digital AUX indgang.
Fravalget af digital SPDIF udgang gør, at jeg ikke køber en BeoSound 5 Encore (jeg har hverken behov for eller lyst til også at have en BeoMaster/System). Jeg ønsker blot en simpel Digital afspiller som kan afpille mine digitale lydfiler og som kan sende signalet digitalt til mine Beolab 5. Desuden havde jeg gerne set muligheden for, at jeg kunne tilslutte mit fladskærms TV til Beosound 5 Encore via en digital lydforbindelse, hvorfor jeg gerne havde set en digital AUX indgang.
Jeg mener, at B&O sender et 'mærkeligt' signal til markedet med deres nye BeoSound 5 Encore. Jeg kan ikke tyde om B&O vil hellige sig den digital fremtid eller om de har andre planer oppe i ærmet. Min konklusion er, at BeoSound 5 Encore er et ikke færdigt udviklet produkt som markedsmæssigt placere sig midt i mellem den digitale og analoge verden. Måske kommer der snart en ny top model som henvender sig til et mere 'penge-stærkt' markedssegment som i forvejen har Beolab 5 eller til Beolab 5's afløser (som må forventes at være lige på trapperne).
Mvh.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 05 August 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPHMALMO skrev:
Er jeg den eneste som er ekstremt skuffet over, at der ikke er en digital SPDIF udgang på den nye BeoSound 5 Encore?
Idet B&O har valgt ikke at lave en digital udgang kan BeoSound 5 Encore ikke tilsluttes digitalt til f.eks. Beolab 5.
B&O var med Beolab 5 en af de første HiFi producenter til at anderkender den Digitale fremtid og dermed forstår jeg ganske enkelt ikke fravalget af en digital udgang på den nye BeoSound 5. Især set i lyset af, at BeoSound 5 er optimeret til at læse digitale filer via netværk/NAS/internet radio.
Endvidere synes jeg at det er en skam, at BeoSound 5 Encore ikke også har en digital AUX indgang.
Fravalget af digital SPDIF udgang gør, at jeg ikke køber en BeoSound 5 Encore (jeg har hverken behov for eller lyst til også at have en BeoMaster/System). Jeg ønsker blot en simpel Digital afspiller som kan afpille mine digitale lydfiler og som kan sende signalet digitalt til mine Beolab 5. Desuden havde jeg gerne set muligheden for, at jeg kunne tilslutte mit fladskærms TV til Beosound 5 Encore via en digital lydforbindelse, hvorfor jeg gerne havde set en digital AUX indgang.
Jeg mener, at B&O sender et 'mærkeligt' signal til markedet med deres nye BeoSound 5 Encore. Jeg kan ikke tyde om B&O vil hellige sig den digital fremtid eller om de har andre planer oppe i ærmet. Min konklusion er, at BeoSound 5 Encore er et ikke færdigt udviklet produkt som markedsmæssigt placere sig midt i mellem den digitale og analoge verden. Måske kommer der snart en ny top model som henvender sig til et mere 'penge-stærkt' markedssegment som i forvejen har Beolab 5 eller til Beolab 5's afløser (som må forventes at være lige på trapperne).
Mvh.
|
|
|
Det er da rystende at man har fravalgt dette.....KÆMPE BRØLER...  __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 06 August 2011 kl. 05:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Det er da rystende at man har fravalgt dette.....KÆMPE BRØLER... |
|
|
En trådløs skvulptur til 20K kan ikke også forlanges at have grimme ledninger tilkoblet  "..Tilslutningsmulighederne er designet som permanente stik, der gør det muligt at skjule kabelføringen.." Man får for de sidste 18K (må nøjes med) "Automatisk afspilningsliste med høj IQ".. utroligt. Da jeg så den første gang tænkte jeg "Den er skis'm grim som arvesynden", og nu jeg så den igen så synes jeg stadig, at en sort standart HiFi kasse er bedre til prisen. Men jeg er også meste interesseret i god lyd, og det er nok en fejl  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 06 August 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
Hej igen.
Nu har jeg været i dialog med B&O, som venligt og hurtigt har svaret på mine spørgsmål.
Jeg har nu fundet ud af flg.:
BeoSound 5 Encore kan bruges som forforstærker, og Beolab højttalere (med indbyggede effektforstærkere) kan tilsluttes direkte med Powerlink-kabler. Alternativt kan man via adapter tilslutte enten effektforstærker eller andre fabrikater aktive højttalere (med indbygget forstærker).
Der kan via en AUX-indgang tillsuttes eksempelvis CD-afspiller (med adapter, Encore har ikke std. phonostik-indgang).
Der kan direkte tilsluttes USB harddisk, og Encore kan læse FLAC-filer fra denne harddisk, formatteret efter standard NTFS (Windows).
BeoSound 5 Encore kan afspille filer op til 24 bit / 96 kHz. Jeg glemte at spørge, men jeg kan FORESTILLE mig, at den softwaremæssigt senere vil kunne opdaters til eks. 192 kHz.
Bortset fra at Encore ikke har indbygget harddisk, kan den som type sammenlignes med de største apparatern fra Olive. Blot med B&Os fornemme design og betjening som største forskel. I forhold til Encore, har Olive endvidere den store mangel, at den ikke kan aflæse direkte fra en NTFS harddisk(!).
Alt i alt gør dette BeoSound 5 Encore til et absolut tiltalende high-end produkt med muligheder også for anvendelse med andet udstyr end B&O.
Så snart jeg får tid, vil jeg bede om at få demonstreret Encore og evt. efterflg. prøve at låne den med hjem.
|
|
|
Ok ja de skulle nok lære deres butikker at sælger bedere, men har købt mig en Imac, den køber jeg så en Ipad til så køre det...
|
Til top |
|
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 06 August 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm jeg synes da den ser enormt lækker ud.
Men er uklar omkring muligheden for at benytte en god DAC sammen med den ?
__________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
Til top |
|
|