Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 08:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: WiMP til Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

gum2 skrev:

Hej ,

Wimp på sqbox synes jeg også er interessant

Jeg har lavet en playliste i wimp - logger ud af wimp og ind i squbox server for at tilføje den. Jeg kan imidlertid bare ikke finde noget som minder om en playliste fra wimp som jeg kan tilføje.

Det skal lige nævnes at jeg kører Transporter - ( hvis det da skulle have noget at sige) .

Er der nogen som kan hjælpe ??

mvh

Har du installeret WiMP som program inde i Squeezebox server?? Der er et punkt der hedder Program galleri, hvor du kan finde det..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Har også lige installeret de 30 dage gratis og bruger det med iPhone + iPeng og en SB classic.. Det er sgu egentlig meget smart, men savner allerede fuld funktionalitet direkte fra iPeng, som fx. kunstner browsing.. Det er noget trægt at skulle logge ind og ud, for at tilføje til spillelister.. Og 320 kbps < var da også velkomment..

Men kan som helhed godt lide konceptet, og det er en smart lovlig måde at få hørt noget af det nye musik igennem.. Så kan man jo stille og roligt vurdere hvilke albums der fortjener at blive indkøbt på de vinyl til mere seriøs gennemlytning..

Tak for tippet til trådstarter - du er bare alletiders

//Allan

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
men savner allerede fuld funktionalitet direkte fra iPeng, som fx. kunstner browsing..

Hmm, kan man ikke det? Vil det sige at man kun kan afspille/se fra spillelister som man i forvejen har sat sammen fra web?

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

mortenhjort
Branchemedlem
Branchemedlem
CPHREC

Bruger siden: 10 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Alland skrev:
men savner allerede fuld funktionalitet direkte fra iPeng, som fx. kunstner browsing..

Hmm, kan man ikke det? Vil det sige at man kun kan afspille/se fra spillelister som man i forvejen har sat sammen fra web?

Nu kender jeg ikke iPeng, men SqueezePad fungerer super og der kan du vælge det på samme måde som i WiMP-app'en...
Til top Vis mortenhjort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenhjort

madklub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg prøvede lige i går, men jeg kunne ikke finde wimp inde på min Boom.

Jeg har installeret wimp i app. gallery og på selve serveren.

Hvordan spiller jeg wimp på min Boom?

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej ,

Tusind tak Alland - har fået det til at virke

mvh

Til top Vis Lydtryk66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydtryk66

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Mere om lydkvaliteten her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86891

Husk at gå ind under indstillinger og vælg høj lydkvalitet.

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Er det rigtigt at man ikke kan styre Wimp via sin SB Server? Jeg savner muligheden for at søge albums og kunstnere samt at tilføje nye sange osv.

Det er da lidt kluntet at skulle logge på Wimp, tilføje musik, logge af, logge ind på SB Server og afspille...og forfra igen når man skal have ny musik...

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

mortenhjort skrev:
bhaagensen skrev:
Alland skrev:

Nu kender jeg ikke iPeng, men SqueezePad fungerer super og der kan du vælge det på samme måde som i WiMP-app'en...

Jo man kan da, jeg skulle da bare lige have øjnene helt op  Sorry, for vildledning..

Dog synes jeg at at søgefunktionen stinker.. Hvis man fx søger på "nik jay" så får man 0 resultater.. Søger man derimod på "nik & jay" så har man balladen og finder en skrækkelig masse.. Det gør søgning på ting som kan staves på forskellige måder eller man ikke helt kan huske navnet på noget sværere...

Men som helhed er jeg solgt til konceptet.. Tror godt de kan regne med mine 100 spir pr. mdr....

Er der nogen der har fundet ud af, om man kan markere favoritter inde fra iPeng?!

//Allan

EDIT: Der er faktisk ikke specifikt kunstnerbrowsing, men man kan søge efter en kunstner og dermed høre det, men man kan ikke se alle med fx "A".. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det.. Man kan browse nye og populære albums/sange og man kan browse hvad der umiddelbart ligner top 50 i "genre"...

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

Er der nogen der har fundet ud af, om man kan markere favoritter inde fra iPeng?!

"Standardmåden" i iPeng er tryk-og-hold for derefter at vælge 'Føj til favoritter' i menuen som vises. Virker det ikke med WiMP?

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
EDIT: Der er faktisk ikke specifikt kunstner</span><span style="text-decoration: underline; color: rgb(255, 0, 0);">browsing</span><span style="color: rgb(255, 0, 0);">, men man kan søge efter en kunstner og dermed høre det, men man kan ikke se alle med fx "A".. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det.. Man kan browse nye og populære albums/sange og man kan browse hvad der umiddelbart ligner top 50 i "genre"...</span>

OK, det plejer man nu heller ikke kunne med denslags tjenester - forståelg nok, for hvis der er 16mill kunstnere i kataloget, så bliver det jo uoverskueligt - mildt sagt.

Men jeg håber man kan noget i retning af at markere/udvælge kunstnere/album, således at disse samles et hvor man kan derefter kan bladre i? (Og helst ikke sammenblandet med standard favoritterne i Squeeze).

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Alland skrev:
EDIT: Der er faktisk ikke specifikt kunstner</span><span style="text-decoration: underline; color: rgb(255, 0, 0);">browsing</span><span style="color: rgb(255, 0, 0);">, men man kan søge efter en kunstner og dermed høre det, men man kan ikke se alle med fx "A".. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det.. Man kan browse nye og populære albums/sange og man kan browse hvad der umiddelbart ligner top 50 i "genre"...</span>

OK, det plejer man nu heller ikke kunne med denslags tjenester - forståelg nok, for hvis der er 16mill kunstnere i kataloget, så bliver det jo uoverskueligt - mildt sagt.

Men jeg håber man kan noget i retning af at markere/udvælge kunstnere/album, således at disse samles et hvor man kan derefter kan bladre i? (Og helst ikke sammenblandet med standard favoritterne i Squeeze).

Der er mapper inde unde WiMP delen på iPeng, som hedder "favorit kunstnere" "favorit albums" osv., men jeg kan som nævnt ovenfor ikke finde ud af at putte noget i dem inde fra iPeng app'en... Hvis andre finder ud af det, hører jeg meget gerne om det, da søgning hele tiden er lidt langhåret..

//Allan

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Alland skrev:

"Standardmåden" i iPeng er tryk-og-hold for derefter at vælge 'Føj til favoritter' i menuen som vises. Virker det ikke med WiMP?

Ikke med mine fedtede fingre i hvert fald.. Men ellers tak for tippet..

//Allan

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Fandt lige ud af der er en WiMP app til iPhonen, så man også kan høre det på farten.. Og den tillader download til telefonen, så man også kan høre dem ved dårlig dækning/ingen data abonnement.. Og så tillader den markering af favoritkunstnere osv., så det er for mig en overkommelig løsning på at få dem tilføjet nemt.. Dog lader det til at man stadig kun kan være logget på et sted af gangen, så musikken stopper hvis man logger ind på app'en.. Dog spiller det kørende nummer færdigt først, så man kan godt arbejde med det, hvis man lige orker dobbelttap'e og gå over i iPeng og starte musikken igen..

//Allan

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

mortenhjort skrev:
Vil egentlig bare nævne at WiMP nu er kommet til Squeezebox her i DK og det fungerer suverænt godt.
Har selv lige købt en Touch og det er fantastisk at være uafhængig af computeren...!
Bruger så iPaden via SqueezePad til at styre det hele med

Andre som bruger et lignende system?

Har lige købt adgang til WIMP og spiller nu via min Transporter. Det fungerer rigtig fint og lyden er overraskende god. Har nu siddet et par timer og leget, og kunne faktisk godt sidde at nyde musikken. Man kan endda sagtens høre forskel på albums der er godt og dårligt indspillede. Det var en af årsagerne til at købe produktet. Så kan man altid checke et album inden det købes i fuld kvalitet. Bestemt 99 kr. om måneden værd.

Et minus. INGEN BLUES genre..... Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Der er dog noget blues musik tilgængeligt..... Jeg blev først lidt bange men der er da både Smokin' Joe Kubik og Robert Cray, så mon ikke der også er noget andet... :)

Boyec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Kan ikke få det L**T til at virke

Jeg har en touch og wimp men når jeg installere wimp via min touch skriver den at jeg ikke kan bruge wimp i DK

Please en eller anden Hjælp før jeg henter min muggert

Til top Vis Boyec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boyec

mortenhjort
Branchemedlem
Branchemedlem
CPHREC

Bruger siden: 10 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Boyec skrev:

Kan ikke få det L**T til at virke

Jeg har en touch og wimp men når jeg installere wimp via min touch skriver den at jeg ikke kan bruge wimp i DK

Please en eller anden Hjælp før jeg henter min muggert

Der er en eller anden bug med systemet. Jeg geninstallerede det omkring 6 gange før det virkede... Når det så endelig virker
så kører det også perfekt
Til top Vis mortenhjort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenhjort

Boyec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun gjort det 4 gange så jeg prøver lige 2 gange mere

Men skal jeg ikke bare gå ind på mysqueezebox.com, installere wimp og så burde det vel virke

Til top Vis Boyec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boyec

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Boyec skrev:

Jeg har kun gjort det 4 gange så jeg prøver lige 2 gange mere

Men skal jeg ikke bare gå ind på mysqueezebox.com, installere wimp og så burde det vel virke

Du skal installere programmet via mysqueezebox.com med angivelse af mobilnr. og kodeord.  Derefter skal det ligge under "dine programmer" og du kan vælge "WIMP". Virker perfekt hos mig.

eggz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

Oplever det samme problem som Alland. Min Wimp app på min SB controller har 'favorit kunstner' og 'favorit album' mm, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man fylder indhold i mapperne. Playlist fungere fint. Jeg har søgt i SB community mm, uden succes.

Til top Vis eggz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggz

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes