Forfatter |
|
mortenhjort Branchemedlem

CPHREC
Bruger siden: 10 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil egentlig bare nævne at WiMP nu er kommet til Squeezebox her i DK og det fungerer suverænt godt.
Har selv lige købt en Touch og det er fantastisk at være uafhængig af computeren...!
Bruger så iPaden via SqueezePad til at styre det hele med
Andre som bruger et lignende system?
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rhapsody, men overvejer skifte, når nu DK endelig er kommet efter med denslags.
Hvordan er musik-udvalget (udenfor hitliste/p3-musik)? Tænker måske specielt på dansk musik samt "indie"-pop/rock, men gerne i alle mulige genre. Hvordan er udvalget i ældre musik - 60/70? Hvor hurtige er de til at få lagt nye udgivelser ind? I forhold til konkurrencen er det nærmest kun PÅ udgivelsesdatoen, som er acceptabelt :)
Ved det er svært at sige meget om, men... Kan man måske browse i udvalget nogen steder, inden en beslutning evt. tages?
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
De plejer at ligge nyt ind på releasedagen, men tit op ad dagen...
De har det meste af det jeg plejer at lytte på, men selvfølgelig med enkelte huller.
Jeg tror du kan tjekke hele kataloget på Wimp.dk
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Hvad er bitraten? Spotify (som vel endnu ikke er tilgængelig i DK?) tilbyder vidst 320kbps? - så dét kunne være en grund for mig til ikke at skifte lige nu - afhængig af hvad wimp bruger?
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
OK. Hvad er bitraten? Spotify (som vel endnu ikke er tilgængelig i DK?) tilbyder vidst 320kbps? - så dét
kunne være en grund for mig til ikke at skifte lige nu - afhængig af hvad wimp bruger? |
|
|
www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/musik /vejledninger/index.aspx Der står lidt om lyd kvaliteten.
Hvis du er kunde hos telenor kan du prøve wimp gratis i 30 dage. Jeg har haft det i en uge nu og jeg synes det fungere godt.
Lyden synes jeg også er okay.
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
OK. Hvad er bitraten? Spotify (som vel endnu ikke er tilgængelig i DK?) tilbyder vidst 320kbps? - så dét
kunne være en grund for mig til ikke at skifte lige nu - afhængig af hvad wimp bruger? |
|
|
Den er 256 kbps, men synes det er helt acceptabelt, specielt når det hele fungerer så godt. Ved heller ikke om det er mp3
formatet eller et andet der streames. Det betyder jo også en del.
Så må vinylen stå som "backup" for den super gode lydkvalitet, men til normalt musikbrug er WiMP alt for fedt. Fungerer også
godt på telefonen...
...og nej jeg arbejder ikke for dem ;)
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren C skrev:
bhaagensen skrev:
OK. Hvad er bitraten? Spotify (som vel endnu ikke er tilgængelig i DK?) tilbyder
vidst 320kbps? - så dét
|
|
www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/musik /vejledninger/index.aspx Der står lidt om lyd kvaliteten.
Hvis du er kunde hos telenor kan du prøve wimp gratis i 30 dage. Jeg har haft det i en uge nu og jeg synes det fungere godt.
Lyden synes jeg også er okay. |
|
|
Du kan også godt bruge det selvom du ikke er kunde hos Telenor (Wimp.dk)... Tror også man kan få en test-periode der...
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå okay. Som jeg har forstået det skal du på en eller anden måde være kunde ved telnor for at prøve det gratis i 30 dage
Men ja man behøver ikke være kunde ved telenor for at købe det.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke kunde hos Telenor.
Jeg har lige installeret programmet med en gratis prøveperiode på 30 dage.
Jeg har en Squeezebox Classic v3, og det fungerer faktisk fint omend en Touch er mere end velkommen i mit hjem. Jeg sidder og lytter til "Top 20 albums", da mine playlister er tomme.
Men hvordan opretter man egentlig playlister i Wimp og diverse via Squeezebox?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå okay... så har jeg taget fejl
Jeg tror også helt sikkert at jeg køber det når min prøveperiode er over.
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene - fantastisk at man kan prøve gratis i 30 dage - win-win!
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Tak for svarene - fantastisk at man kan prøve gratis i 30 dage - win-win! |
|
|
Hvordan bruger du Rhapsody? Det er da ikke kommet til DK endnu, eller? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har leget lidt med Wimp i ca. 20min.
Det virker fint og udvalget er såmænd fin nok. Der er dog langt op til f.eks Spotify, men det skal nok komme.
Umiddelbart er det lidt molbo-arbejde at skulle logge ind på Wimp, tilføje de sange og albums man vil have over på sin playliste, logge af, ind i Squeezebox og vælge sin Wimp playliste og derefter afspille. Man kan nemlig ikke være logget på Squeezebox Server og Wimp samtidig.
Der må da være en lettere fidus?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Det virker fint og udvalget er såmænd fin nok. Der er dog langt op til f.eks Spotify, men det skal nok komme.
|
|
|
Kan du måske give nogle eksempler som illustrere hvorfor du ligefrem siger 'langt' op til Spotify?
At sætte Rhapsody op fra Danmark kræver ninja-tricks, som Sonne kalder det. Søg evt her eller på recordere.dk
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Kan du måske give nogle eksempler som illustrere hvorfor du ligefrem siger 'langt' op til Spotify?
At sætte Rhapsody op fra Danmark kræver ninja-tricks, som Sonne kalder det. Søg evt her eller på recordere.dk
|
|
|
Her tænker jeg udelukkende på kataloget (og få andre ting). Spotify råder vist over 12 millioner sange, hvor Wimp lige pt. har 6 millioner - ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Desuden ser Spotify's GUI også mere funktionel ud, og tilbyder streaming i 320kbit/s (Ogg Vorbis Q9). __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Er helt blank hvad angår Spotiy/WiMP, så alle informationer er nyttige for mig.
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenhjort skrev:
Så må vinylen stå som "backup" for den super gode lydkvalitet, men til normalt musikbrug er WiMP alt for fedt. Fungerer også
godt på telefonen...
|
|
|
Telefonen=iPhone...eller?
Men ingen tvivl om at det er fremtiden. Når dagen kommer, hvor WiMP/Spotify/etc opgraderer til tabsfri streaming, vil jeg seriøst skulle overveje det med at købe musik på CD (har ikke vinyl).
PS! I ved det sikkert, men kan kan nu streame til iPeng (iPhone fjernbet til Squeeze*). Det er super fedt - jeg bruger det en hel del over 3G når jeg er ude*, til at streame fra min server. Det med at synkronisere musik til telefonen inden man skal nogen steder er for bøvlet.
* I denne første version, skal det siges, at der er nogle bugs som gør at det kan være lidt ustabilt over 3G, hvor man jo i udgangspunktet ikke alltid kan forvente lige god forbindelse.
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hentet den 30 dages gratis udgave idag (ikke Telenor kunde) og må sige det virker fantastisk via Ipeng/Squeezebox på
Iphone4 :). Det kunne godt gå hen og blive noget for mig, og så har jeg stadig al min Flac på min NAS hvis der skal nørdes. En
Ipad op på væggen så har man da en suveræn brugerflade.
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
mortenhjort skrev:
Så må vinylen stå som "backup" for den super gode lydkvalitet, men til normalt musikbrug er WiMP alt for fedt. Fungerer
også
godt på telefonen...
|
|
|
Telefonen=iPhone...eller?
Men ingen tvivl om at det er fremtiden. Når dagen kommer, hvor WiMP/Spotify/etc opgraderer til tabsfri streaming, vil jeg
seriøst skulle overveje det med at købe musik på CD (har ikke vinyl).
PS! I ved det sikkert, men kan kan nu streame til iPeng (iPhone fjernbet til Squeeze*). Det er super fedt - jeg bruger det en
hel del over 3G når jeg er ude*, til at streame fra min server. Det med at synkronisere musik til telefonen inden man skal
nogen steder er for bøvlet.
* I denne første version, skal det siges, at der er nogle bugs som gør at det kan være lidt ustabilt over 3G, hvor man jo i
udgangspunktet ikke alltid kan forvente lige god forbindelse.
|
|
|
Med WiMP kan du bare downloade musikken offline inde i din app og så høre det på farten uanset dækning... Fungerer super
godt, selvom kvaliteten desværre ikke er det samme som i programmet eller på Squeezeboxen
|
Til top |
|
|
Lydtryk66 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ,
Wimp på sqbox synes jeg også er interessant 
Jeg har lavet en playliste i wimp - logger ud af wimp og ind i squbox server for at tilføje den. Jeg kan imidlertid bare ikke finde noget som minder om en playliste fra wimp som jeg kan tilføje.
Det skal lige nævnes at jeg kører Transporter - ( hvis det da skulle have noget at sige) .
Er der nogen som kan hjælpe ??
mvh
|
Til top |
|
|