Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 12:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp, til køb af surround sound? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SteffenRaahede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har tænkt mig at skifte mine stereo højtalere ud med surround sound, pga. plads mangel og fordi jeg godt kunne
tænke mig surround sound til min hjemmebio.

Jeg har kigget rundt omkring og synes det er svært at finde ud af hvad jeg har behov for, da det også godt må lyde godt
når jeg afspiller musik.

Jeg har kigget på diverse receivere og højtalere. Men ved jo ikke det helt store :) Da der vel er meget forskel på hvad for
en producent det er fra osv.

Men jeg har haft kig på f.eks.

Pioneer VSX 1019AH-K pid=678045">http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pi d=678045 

Harman/kardon AVR 445 pid=373931">http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pi d=373931

JAMO Studio S 606 HCS 3 pid=453720">http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pi d=453720

DALI Concept 6
http://www.hifiklubben.
dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_concept_6_hoejttalersys tem.htm

Har gode affaringer med Harman kardon, da jeg har en signature 2.0 forforstærker som jeg bruger til mit nuværende
system..

Men ja, jeg er ikke helt inde i sagerne og derfor spørger jeg jer til råds :)

Håber i kan hjælpe mig med at finde en receiver og nogle højtalere der passer godt sammen.

På forhånd tak!

Til top Vis SteffenRaahede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenRaahede Besøg SteffenRaahede's Websted

SteffenRaahede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

bumb..
Til top Vis SteffenRaahede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenRaahede Besøg SteffenRaahede's Websted

Kasper_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 November 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Hej Steffen

Først må jeg desværre beklage og informere dig om at surround højest sansynligt kommer til at fylde mere end dit stereo, alt efter setup. Dernæst må du regne med, at betale tilsvarende mere for at opnå samme lyd, hvis ikke mere!

Generelt er væsentligt at kende lidt til vedkommende "forhold", for at kunne give en ordentlig vejledning. Derfor har jeg forberedt lidt spørgsmål...

Hvad har du nu? kan du lide lyden - hvad er fedt?! hvilket rum har du at spille i - størelse, materiale - fyldt eller tomt? mest musik eller mest film? Hvad siger dine naboer! Er det vigtigt at det er nyt og pænt. Hvor meget må det fylde i rummet? Hvad regner du ca. med at spendere? Vil du købe det hele af én gang eller have mulighed for at udvide med eks. en sub og derved invistere mere i højttalerne.
VH Kasper
Til top Vis Kasper_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper_G

SteffenRaahede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper_G.

Det har jeg nu er diskoteks højttalere og derfor fylder de meget. Har en EV Q66 forstærker hvor jeg har spændt et par store
ravemaster højttalere til. Med en HK signature forforstærker..

Derfor de fylder rigtig meget. Det jeg synes er fedt er at de kan spille højt og lyde rimelig godt, med en god bas. Jeg hører
rigtig meget musik men ser også rigtig mange film, da jeg har min egen lille hjemmebio med projektor og en 207" lærred.

Men jeg kunne godt tænke mig surround til mine film, det mangler jeg lidt. Men det skal nemlig også være et sæt der kan
spille godt i stereo til musik.

Jeg har tænkt over at købe det brugt da det er billigere, går selvfølgelig an på hvilke forhold udstyret har været i (hvilke
forstærker der har været koblet til højttalere f.eks.)

Rummet er omkring 70 m2, men det er underordnet da jeg alligevel skal flytte til Aalborg engang og får en lejlighed
deroppe. Jeg har tænkt på at bruge højest 13-14K på det hele, men det gør heller ikke noget at det er billigere :).. Vil også
have det bedst mulige for de penge, derfor jeg
skriver til jer herinde for at få nogle råd/ideer.

Jeg kunne godt finde på at udvide senere, hvis det er det der skal til, hellere vente og få¨noget bedre end at købe noget l**t
med det samme.. :)

håber du kan bruge informationerne til at hjælpe mig :)

Tak

Med Venlig Hilsen

Steffen Raahede

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes