Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T763 og Blu Ray - lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Al the Pal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 September 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hey all

Nu skal jeg liiige være helt sikker, inden jeg dummer mig og lyder alt for inkompetent.

Som topic angiver, har jeg en NAD T 763 som jeg er umanerligt glad for. Tilkoblet den, har jeg nogle B&W S3 reolhøjttalere der leverer fin lyd til mit behov.

Der er jo ikke HDMI i denne receiver, men 7.1 analog indgang. Hvis jeg har forstået tidligere spørgsmål og svar korrekt, bør jeg anskaffe mig en afspiller med analoge udgange og evnen til at afkode lyden selv, right?

Mit spørgsmål går på: Hvis nu jeg, med Djævelens vold og magt, ikke ønsker en afspiller men et optisk drev til min computer (laptop, m. optisk udgang), kan jeg så få lyden over i min receiver?

Jeg har en række Blu ray titler, både med HD lyd og alm. Dolby Digital. Spørgsmålet er vel så blot: De af titlerne, der kun har HD lyd, vil de volde problemer?
Til top Vis Al the Pal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al the Pal

Al the Pal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

38 visninger, og stadig ingen hjælp til en der har gjort lidt forarbejde for en gangs skyld?

Bagheera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 September 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej Pal

Din laptop med optisk udgang tilsluttes en af de optiske indgange på Nad T763 - med et optisk kabel.

Så kan du høre Dolby Digital og DTS i de modes din receiver understøtter.

Hmmm - hvis ikke jeg har misforstået noget i dit spørgsmål.

mvh Torben
Til top Vis Bagheera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagheera

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Nu burde der ikke være titler der kun er udstyret med HD lyd. Hvis du har en stående vil jeg da gerne vide titlen på den.

Men ja....et optisk kabel og så får du standard lydsporet. Ellers slipper du ikke for en ekstern afspiller.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Al the Pal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Bagheera skrev:
Hej Pal

Din laptop med optisk udgang tilsluttes en af de optiske indgange på Nad T763 - med et optisk kabel. Så kan du høre Dolby Digital og DTS i de modes din receiver understøtter. Hmmm - hvis ikke jeg har misforstået noget i dit spørgsmål.

mvh Torben

Rysz skrev:

Nu burde der ikke være titler der kun er udstyret med HD lyd. Hvis du har en stående vil jeg da gerne vide titlen på den. Men ja....et optisk kabel og så får du standard lydsporet. Ellers slipper du ikke for en ekstern afspiller.

Til jer begge.

Jeg fandt svaret på mit problem. Der findes en række titler, der kun har HD-lyd. Men, så vidt jeg kunne forstå, indeholder de også det "alm." spor, og alt HD-gøjlet, er kun lidt ekstra til de med udstyr til at afkode det. Alle vi andre, får "bare" den. alm. DTS eller DD lyd. Så ingen ko på isen.

Efter at have købt en PS3 (slim), koblet den til min NAD via optisk, har jeg ikke haft problemer. What-so-ever

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 November 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Ideen med at have det almindelige lydspor liggende er en del af bagudkompatilibitete. Hvis der kun var et HD spor på skiven, ville du ikke fået noget uden den rigtige dekoder på. Så nej, der er stadig ingen titler kun med HD spor.

Men godt du fik det til at køre.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Al the Pal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Ideen med at have det almindelige lydspor liggende er en del af bagudkompatilibitete. Hvis der kun var et HD spor på skiven, ville du ikke fået noget uden den rigtige dekoder på. Så nej, der er stadig ingen titler kun med HD spor.

Men godt du fik det til at køre.

Jeg tror du misforstår mig.

Min bekymring gik på, om film der kun havde DTS HD eller Dolby TrueHD ville kunne afvikles på min PS3 og NAD receiver. Den blev gjort til skamme, da jeg fandt ud af at DTS HD og Dolby TrueHD faktisk også indeholder noget alm. DTS og Dolby Digital. Hvordan det fungerer, aner jeg ikke, men så vidt jeg forstår, er det lidt som at se en 1080p film. Man får kun det fulde "udbytte", hvis man ser det på en FullHD skærm, men man kan sagtens afspille filmen på en skærm med mindre opløsning, dog uden det ekstra lir.

Anywho.

To af mine film (Alien Vs. Predator og The Day after Tomorrow) har kun DTS HD. Min receiver ser det dog som almindelig DTS og dekoder uden problemer. Det samme gælder for de af titlerne jeg afvikler med Dolby TrueHD.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes