Forfatter |
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
Bruger siden: 12 Juni 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten vil jeg gerne sende en undskyldning til Kimper som trådstarter. Det har i hvert fald aldrig været i mine tanker at
tråden skulle udvikle sig til det den er nu. Diskussion er fint, berigende og spændende, og det var sådan jeg ønskede det.
Mange hilsner
Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimber har ikke lade høre fra sig et stykke tid, men det kunne være fint, at læse hvad han derved har fået ud af det, indtil nu.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
titt Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Felix
Som nysgerrig læser af forskellige tråde herinde, kan jeg ikke længere dy mig: Jeg har læst Vingborgs indlæg og har IKKE set de samme ting som du åbenbart har?
Din facon er temmelig ubehagelig, og jeg forstår virkelig ikke at du kan få dig selv til at tale til andre mennesker på den måde?
Hvad sker der lige?
mvh
titt
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du placerer AN højttalere tæt på hjørnet (i et rum som ikke har elendig akustik), så falder lyden på plads, og bassen strammer faktisk op og bliver mere tør...lyden bliver hurtigere, modsat andre højttalere der begynder at buldre.
Hvordan kan det lade sig gøre?når det ikke kan med alle andre højttalerer medmindre man bruger EQ.
Hvad med refleksioner fra sidevægge og bagvæggen(forvæggen eller hvad den hedder)er det lige meget med dem når man har Audio note?
Og diskutere i bare videre,så sker der da lidt.
|
Til top |
|
|
NyRaincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige hvordan hjørne placering fungerer, da jeg desværre ikke har den mulighed i min stue. Men min oplevelse med An- j er at de skal have lidt mere afstand til bagvæggen end anbefalet. Mine står 40-30 cm fra bagvæg hvilket virker rimeligt. Hvis de placeres helt tæt omkring 20 cm fra bagvæg bliver lyden hård og skinger.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har da vidst heller ikke altid været meningen at de skal stå i et hjørne,eller har jeg hørt forkert.
|
Til top |
|
|
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
Når du placerer AN højttalere tæt på hjørnet (i et rum som ikke har elendig akustik), så falder lyden på
plads, og bassen strammer faktisk op og bliver mere tør...lyden bliver hurtigere, modsat andre højttalere der begynder at
buldre.
Hvordan kan det lade sig gøre?når det ikke kan med alle andre højttalerer medmindre man bruger EQ.
Hvad med refleksioner fra sidevægge og bagvæggen(forvæggen eller hvad den hedder)er det lige meget med dem når
man har Audio note?
Kan det være rigtigt at man skal have et komplet AN setup før det spiller !!!det virker sådan når man læser på nettet.
Og diskutere i bare videre,så sker der da lidt. |
|
|
Jeg aner ikke hvordan det kan lade sig gøre...jeg ved blot, at sådan er virkeligheden hjemme hos mig. Mht reflektioner, så
vil de vel være der ligegyldigt om højttaleren står tæt på sidevæggene eller ej, reflektionerne kommer blot tidligere end ved
traditionel placerering, hvilket giver en hurtigere lyd.
Prøv at placere din E tæt (8-20 cm) på bagvæggen, men ikke helt tæt på sidevæggen....eller alternativt tæt på sidevæggen,
men lidt længere fra bagvæggen. Prøv også at eksperimentere med forskellig vinkling. Har du sand eller bly i standeren?
Hvis ikke, var det måske en idé at prøve, det strammer bassen op (men KAN også tæmme lyden for meget).
Du behøver ikke komplet AN udstyr for at få det til at spille, men det er da muligt at ikke alt udstyr er egnet til Audio Note
ht'ere.
|
Til top |
|
|
NyRaincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimber du har helt ret. Der står 30 cm - 1 m i min manual, så det passer med min oplevelse. Og så skal jeg ikke kunne sige noget om de nye udgaver. Mine er fra 2005.
|
Til top |
|
|
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mine AN-J, stående næsten i hjørnerne i min kvadratiske stue på knap 25 kvadratmeter, og det fungerer fint. Jeg bruger den ikke sammen med andet AN-udstyr, og har ikke planer i den retning
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
NyRaincoat skrev:
Jeg skal ikke kunne sige hvordan hjørne placering fungerer, da jeg desværre ikke har den mulighed i
min stue. Men min oplevelse med An- j er at de skal have lidt mere afstand til bagvæggen end anbefalet. Mine står 40-30 cm
fra bagvæg hvilket virker rimeligt. Hvis de placeres helt tæt omkring 20 cm fra bagvæg bliver lyden hård og skinger.
|
|
|
Forskellige rum, forskellige krav. Hos mig er afstanden 12 cm til bagvæg og 15 til sidevæg, og lyden er alt andet end skinger,
trods parketgulv og hårde, bærende vægge. Ht'erne er desuden vinklet næsten 45 gr ind mod lyttepositionen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
NyRaincoat skrev:
Jeg skal ikke kunne sige hvordan hjørne placering fungerer, da jeg desværre ikke har den mulighed i
min stue. Men min oplevelse med An- j er at de skal have lidt mere afstand til bagvæggen end anbefalet. Mine står 40-30 cm
fra bagvæg hvilket virker rimeligt. Hvis de placeres helt tæt omkring 20 cm fra bagvæg bliver lyden hård og skinger.
|
|
|
Forskellige rum, forskellige krav. Hos mig er afstanden 12 cm til bagvæg og 15 til sidevæg, og lyden er alt andet end skinger,
trods parketgulv og hårde, bærende vægge. Ht'erne er desuden vinklet næsten 45 gr ind mod lyttepositionen.
|
Til top |
|
|
JesperKirt Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst tråden igennem. Jeg synes folk herinde har det med at fare for nemt op. Skulle vi ikke kunne være uenige
og saglige på én gang? Vi er trods alt kun få i mængden, der stadig forstår at sætte pris på god lyd. Mange synes jo at man
er en dinosauer når man hævder at kunne høre forskel på mp3 og vinyl, så lad os dog forsøge at bevare tonen og dermed
lysten til at anvende dette forum.
Jeg har også været ind og høre niveau 5 setup'en, Her må jeg bakke Vingborg op. De lød ikke særligt overbevisende.
Meget flad/let kedelig gengivelse. Tendens til mudret bas.
Anders sagde selv at det ikke spillede optimalt.
Så hvis disse AN-E højttalere er så super gode, så er dette skjult i niveau 5 setup'en.
Måske skal denne setup revideres..?
Der var godt nok også mange led i signalvejen, bla. driver en forforstærker en integreret forstærker, som var det en
effektforstærker. Så er der et forforstærkertrin for meget, bare dér.
Jeg skal ihvertfald høre disse AN-E højttalere i en anden sammenhæng/setup, før de så meget som nærmer sig nogle af
mine hifi-drømme.
Jeg forventer at læserne lige tæller til ti, og tænker sig om en ekstra gang, inden de raser unødigt over dette indlæg.
Jeg gider ikke høre på det, og jeg kan stå stå inde for hvert et ord.
Tak.
__________________ Holfi Xara DC, Holfi Pre-8, LC-Audio The End Millenium m. dobbelt PSU. Pioneer PL-L1000A. Benz micro silver. Nad S100 DIY RIAA. DIY højttalere med Eton, Seas og Scanspeak enheder, Jensen filter.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NyRaincoat skrev:
Kimber du har helt ret.
Der står 30 cm - 1 m i min manual, så det passer med min oplevelse. Og så skal jeg ikke kunne sige noget om de nye udgaver. Mine er fra 2005.

|
|
|
Dvs der er forskel på hvordan de forskellige AN-E modeller skal placeres ift hvor gamle de er,de er måske afstemt forskelligt???
|
Til top |
|
|