Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio Note E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sold
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Målingen af følsomhed på AN-E er sikkert når de er stillet i et hjørne, som anbefalet af producenten, mens magasiner
naturligvis måler med højttalerne stående frit.
Til top Vis sold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sold

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Bevensee skrev:
Var lige inde og læse Stereophiles test af AN-E. De måler følsomheden til 92.5 dB, ELLER 5.5 dB (næsten 4 gange!!!) lavere end
de 98 dB, som AN opgiver.

Det svarer til at Citroen relancerede 2CV med den originale motor, og påstod, at den kunne køre 400 km/t...

Hvis man er interesseret i høj-efffektive simple 2-vejs konstruktioner er Troels Gravesen (som altid) god at få forstand af:
http://www.troelsgravesen.dk/HES.htm

Allanowich er inde på det, men Stereophile måler sensitiviteten i et anekkoisk kammer (sådan forstår jeg det i hvert fald). Hvis Audio Note måler
sensitiviteten under mere hjemlige akustiske forhold og med højttalerne placeret i en hjørneopstilling, så vil det vist at andet lige påvirke sensitiviteten
i positiv retning. Jeg har ikke kunnet finde noget om AN's målemetode, så jeg har ikke kunnet få bekræftet, om det er tilfældet.

Hvis det er tilfældet, at målingen er foretaget i en hjørneopstilling, så forklarer det muligvis diskrepansen mellem Stereophiles målinger og AN's
oplysninger. Under alle omstændigheder ville det klæde AN, hvis de oplyste målemetoden.

Snyder AN så med deres måling af højttalernes sensitivitet? Tja, det afhænger vel af synspunktet. Hvis AN-E har en sensitivitet på 98 dB, når de
placeres i et hjørne i en "normal" dagligstueakustik, så er det vel i fin overenstemmelse med de faktiske omstændigheder. Målinger i et anekkoisk
kammer foretages vel i bund og grund udelukkende for at kunne foretage rimeligt kontrollerede sammenligninger, men fortæller jo intet om en
højttalers kvaliteter uden for det annekkoiske kammer, dvs. hvordan den opfører sig eller lyder i din eller i min dagligstue/lytterum.

For nu at blive i bilanalogiernes land, så oplyser de fleste bilproducenter jo også et brændstofforbrug, der ligger væsentligt lavere end de fleste bilister
kan opnå under faktiske kørselsforhold. Er det så snyd? Næ, de følger bare en standardiseret målemetode, der muliggør kontrollerede
sammenligninger (som ejerafgift og energimærkning så baserer sig på), men samme kontrollerede forhold og kørselsmønster ligger så bare
beklageligvis meget langt fra, hvordan de fleste bilister har mulighed for at køre til daglig.

Og så kan en 2CV med original motor faktisk godt opnå en hastighed på 400 km/t, hvis den køres ud over en skrænt i meget stor højde ... det er
udelukkende et spørgsmål om de faktiske omstændigheder

Og bemærk venligst, at mit indlæg hverken er pro eller kontra AN's højttalere, men blot en kommentar til sensitivitetsmålingen. En af mine gode
venner, der primært lytter til klassisk musik, har et sæt AN-E og er intet mindre end begejstret. Han har en musikfaglig uddannelse og er en trænet
koncertgænger, og AN-E'erne har efter hans opfattelse en musikalsk realisme, som minder om en aften i koncertsalen.

Men det er hans mening - ikke min. Jeg har ikke selv lyttet nok til AN-E'erne til at have en kvalificeret mening om dem. Lad det være min
slutbemærkning.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Du spørger efter E i hjørneplacering med billede.
Jeg har selv J/spe nu, og ingen målinger.
Jeg bruger ørerne, og et fornuftigt udvalg af musik til at bestemme placeringen med.

Vil du have billeder, så sig til.

Jeg har i øvrigt lige købt de blå mellemtone/basenheder.
Glæder mig til at montere dem.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Har E/SPE som jeg næsten lige har købt brugt.Når jeg engang i uge 8 får mit rørgrej og stillet det hele op.Skal der nok komme billeder.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Man hæver ike den generelle følsomhed af en højtaler med 6 dB ved at stille den i et hjørne. Så skulle højtaleren være rundstrålende. Det er kun bassen man hæver. Stereophile
måler det. der kaldes "kvasi-lyddødt" hvor man måler nærfelt af enhederne, og korrigerer for membranareal.

Her er et citat fra John Atkinson - der er kendt for nærmest aldrig at kritisere. " And its specified sensitivity and bass extension are misleadingly optimistic, in my opinion"

Jeg mener at AN burde være mere realistiskei deres opgivelser. Det er under alle omstændigheder en særdeles følsom hæjtaler, men 98 dB er efter min bedste overbevisning en
lodret løgn. Derfor kan højtaleren jo lyde fint alligevel.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Jeg bruger ørerne, og et fornuftigt udvalg af musik til at bestemme placeringen med.

Mvh.
Den blå enhed er vist lavet af hamp eller sår'n. Når den ikke kan mere, kan du jo altid ryge den, ikke?  

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:

Mvh.

Du må da godt smide et billede herind,men ville da helst se et par der står i et hjørne eller op ad en væg med tilhørende målinger af frekvensgangen.

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 27 Januar 2013 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Bevensee, nu ved jeg ikke hvilken model de har målt på af E...
Der er jo ret voldsom forskel.
Men faktum er at du sagtens kan trække dem med 8w...

I øvrigt er det første gang jeg har hørt dem blive beskyldt for ikke at have orden i målingerne på trods af voldsomt mange tests...
Skulle det virkelig kunne passe at alle andre har målt forkert, eller klokket i det? Hmmm?

Du skal godt nok have orden i din argumentation før du beskylder nogen for at snyde på vægten.

De modeller som når op på 98 db er de modeller med de højeffektive enheder...
De har en anden og større magnet, og koster kassen, da de bygges om fra andre ældre enheder...

De andre systemer med de alm. enheder er også følsomme, men slet ikke i samme grad...

Hvorom alting er, så hvis du vil spille ved realistiske lydstyrker med 8w, så skal du altså have en effektiv højtaler!
Meget.
Og det kan du med E.

Og så synes jeg efterhånden der skal noget ordentligt dokumentation på bordet, hvis man vil kalde folk bedragere.
En enkel tast er da tankevækkende, men set i lyset af alle andre tests, så er det... nærmest intetsigende.

Billeder kommer..

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 27 Januar 2013 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Allanowich

Der skal der godt nok en ordentlig joint til, hvis jeg skal ryge dem...

I øvrigt mener jeg det er hemp, og ikke hamp   

Og så ryger jeg slet ikke...

Mvh.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Allanowich

Der skal der godt nok en ordentlig joint til, hvis jeg skal ryge dem...

I øvrigt mener jeg det er hemp, og ikke hamp   

Og så ryger jeg slet ikke...

Mvh.
Ja, det er hemp, men det lå jo lige for, at omdøbe det lidt.  Nogen gange kunne jeg godt trænge til en smøg.........men jeg ryger jo heller ikke.  

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Bevensee, nu ved jeg ikke hvilken model de har målt på af E...
Der er jo ret voldsom forskel.
Men faktum er at du sagtens kan trække dem med 8w...

I øvrigt er det første gang jeg har hørt dem blive beskyldt for ikke at have orden i målingerne på trods af voldsomt mange tests...
Skulle det virkelig kunne passe at alle andre har målt forkert, eller klokket i det? Hmmm?

Du skal godt nok have orden i din argumentation før du beskylder nogen for at snyde på vægten.

De modeller som når op på 98 db er de modeller med de højeffektive enheder...
De har en anden og større magnet, og koster kassen, da de bygges om fra andre ældre enheder...

De andre systemer med de alm. enheder er også følsomme, men slet ikke i samme grad...

Hvorom alting er, så hvis du vil spille ved realistiske lydstyrker med 8w, så skal du altså have en effektiv højtaler!
Meget.
Og det kan du med E.

Og så synes jeg efterhånden der skal noget ordentligt dokumentation på bordet, hvis man vil kalde folk bedragere.
En enkel tast er da tankevækkende, men set i lyset af alle andre tests, så er det... nærmest intetsigende.

Billeder kommer..

Mvh.

Meget enig! Det er voldsomt farligt at kalde folk for lodrette løgnere uden nærmere undersøgelse.

Det kan jo godt undre, at Stereophile ikke har indhentet en bemærkning fra hr. Qvortrup i forhold til en mulig forklaring på diskrepansen i
sensitivitetsmålingen. Det er vel sædvanligvis kutyme at kontakte importør/producent, hvis der opdages voldsomme afvigelser fra produktbeskrivelse
og oplyste specifikationer i forhold til testresultatet?

Det kan jo selvfølgelig også tænkes, at det er sket - jeg har bare ikke kunnet finde noget.

Hvor om alting er, hvis nogen ønsker at komme en mulig sandhed nærmere og komme til bunds i mysteriet, så kan man jo forsøge at kontakte AN UK
for at få deres bud på en forklaring - de er sædvanligvis meget opsatte på at besvare (kunde-) henvendelser.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har audio note j/spe, og i øvrigt audio note i resten af kæden også. Jeg har været igennem en del andet grej, og efterflg.
også haft andre produkter ind over - de er dog altid røget ud igen. Det som audio note kan, er at lyde "ærligt", og at få
musikken til at fylde rummet helt ud på en naturlig måde. Her er ikke et traditionelt sweetspot - du kan gå ud i køkkenet og
stadig fornemme "rigtig" musik i det tilstødende rum. Desuden virker dynamikken realistisk - nogle plader bliver "afsløret"
som flade, mens andre lyder helt utroligt levende og dynamiske. Når først man har vænnet sig til den form for gengivelse,
kommer det meste andet hifi til at lyde kunstigt.
Når du placerer AN højttalere tæt på hjørnet (i et rum som ikke har elendig akustik), så falder lyden på plads, og bassen
strammer faktisk op og bliver mere tør...lyden bliver hurtigere, modsat andre højttalere der begynder at buldre.
Audio Note E er dog så stor, at den godt kan være problematisk at få til at spille optimalt i nogle rum.

Jeg har i øvrigt også lagt øre til level 5 udstyret i Audio Consult, og er enig i at det ikke spiller optimalt (selv om det
indimellem lyder fantastisk). Ved ikke hvad der er galt, men rummet er i hvert fald en del af forklaringen...bagvæggen er et
butiksvindue dækket af finérplader!
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ang. AN-E og følsomhed så har de max - absolut maximalt 92 dB ved 2,83 volt.

Man kan ikke hive mere effekt ud af en enhed end den er født med med mindre man hornlader. Room gain indtræder først under 200 Hz, så her er 'snyder man på vægten' hvis man medregner dette.

Men næsten alle producenter opgiver misvisende tal for deres højttalere. Også Audio Note - desværre.

mvh
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hva' skete der lige med Mercury's indlæg????
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen allesammen
Mennesker er forskellige, meninger og opfattelser ligeså.

Jeg kan kun forholde mig til mine egne oplevelser samt det faktum at jeg kan læse et diagram, vurdere konstruktioner og
komponent kvalitet.

Morgenstjerne : Hvordan kaste med sten - Jeg er ikke helt med? Hvordan low-fi?????

Felix : Jeg har ikke kaldt nogle for dumme eller døve. Jeg har kaldt AN for ikke værende high end for mig! Jeg har ikke kaldt
det for plat og skidt. Jeg har kaldt det smag og behag.
Jeg kender ikke det meste på markedet, bestemt ikke. Derfor kan du heller ikke finde indlæg fra mig på alle tråde.
Jeg har bestemt heller ikke kaldt nogen for idioter eller naive, det var dig selv. Jeg har ikke haft meget udstyr selv, jeg har
lyttet til meget.
Jeg vidste godt at jeg ville få på hatten med mit indlæg, helt ok, men at kalde det pænt ubehøvlet er ikke i orden. Jeg har
roligt og nede på jorden givet min historie.

Vincent skulle være alt andet end high end og det er et fact?? Venligst gør rede for dette,. Hvad ved du om det, har du
splittet en Vincent ad, har du læst diagrammerne, har du studeret Vincent vs. Audio Note, har du set komponent kvaliteten i
den ene kontra den anden, har du målt på dem begge?? Alt dette har jeg for jeg har været meget interesseret i AN, og er
desværre blevet skuffet!!
Jeg har rigelig respekt for andres valg. Det kan jeg så love dig.

Jeg kunne virkelig godt lide at vide hvordan du kan kalde Vincent for alt andet end highend og hvor du har det fact fra?? Da
jeg købte mine monoblokke af dig stod de slukkede og kolde og det kunne jeg så lytte på! De kan en kende mere når de er
varme.
Og selvfølgelig var rørene varme i niveau 5 opsætningen

Citat: Et anderledes princip, med det mener jeg den måde man vælger at styre reflektioner på, samt at udnytte rummet.
Du har nemlig ret i at kabinettet spiller med, samt at det er meget lidt dæmpet.
Spøjst nok er det meningen at det skal være sådan, men læs selv andet steds.

Og det er lige netop det som jeg syntes gør lyden mudret og ikke særlig præcis. Hvis dette var det "rigtige" tror du så ikke at
rigtig mange andre virkelig highend mærker, ville konstruere deres højttalere så simpelt og magen til disse. Det er jo en
langt billigere måde at bygge en højttaler på. Jeg kan godt huske dine B&W. Det er et rimeligt omfattende kabinet, gode
enheder og pænt filter (bare ærgerligt at det ikke er hardwired)

Jeg kradsede til mærket Audio Note, jeg svinede ikke nogen personer til..

Men igen, det er jo spørgsmål om smag og behag, jeg mener ikke at AN kan noget for mig og slet ikke i forhold til hvad jeg
selv har stående. Dog kunne jeg rigtig godt tænke mig at lytte til den lille søde Quest monoblok fra AN
Det må blive i løbet af foråret..
Min SA-T8 har jeg modificeret efter den tyske Frank Blöhbaum forskrifter. Han står bla. bag Thorens TEP 3800!!
Nu er det ikke min tråd så derfor vil jeg ikke plastrer den til med mine egne links, med hvis lysten melder sig så søg engang
på mig og tjek lige ombygningen af min pre - Det er highend!!

Mange hilsner Henrik Vingborg    

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Ang. AN-E og følsomhed så har de max - absolut maximalt 92 dB ved 2,83 volt.Man kan ikke hive mere
effekt ud af en enhed end den er født med med mindre man hornlader. Room gain indtræder først under 200 Hz, så her er
'snyder man på vægten' hvis man medregner dette. Men næsten alle producenter opgiver misvisende tal for deres højttalere.
Også Audio Note - desværre.mvh

Det passer jo også noget bedre med JA's målinger - selvom det er af en anden variant af højtaleren.

I øvrigt skrev jeg også i mit tidligere indlæg, at de 91.5 dB er en ganske høj følsomhed. Med en 8W forstærker, vil det give et
lydniveau på ca. 100 dB, hvilket er meget højt. Med 98 dB følsomhed, vill man med 8W nå op på 107 dB, hvilket er MEGET
MEGET højt.

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Januar 2013 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Vingborg.

Du skrev som følger: "Jeg er ked af denne opsang, specielt for de mennesker som sværger til AN. Jeg er bare lidt realistisk og har temmelig mange års erfaring med konstruktion af højttalere."

Du skriver at du er "lidt realistisk".
Du siger sådan set med den bemærkning at det er Audio Note E ejere ikke.
Og deraf udleder jeg at du sådan set udstilkler mig som urealistisk, dum eller noget lignende.
Og jeg er ret sikker på at de fleste vil give mig ret i at konteksten i dit indlæg trækker den vej.

Og så er jeg da så lodret ligegyldig over for at du er kunstruktør???
God lyd handler som du selv er inde på, om ørerne som lytter, og da ALT andet end lige målinger???
Kunne man måle sig til god lyd, så var det hele jo ikke så svært, vel?

Nu bringer du så også selv Vincent på banen.
Vi skal vist lige have begrebet HighEnd på plads...
Highend bliver i dag brugt i flæng om billigt grej i den blå avis og nu også her...
Highend er et udtryk som bruges om det absolut allerbedste segment i produktionskæden. Dér hvor man nærmer sig det sublime..
Ikke i forhold til prisen, men i det hele taget!

Vincent yder generelt godt til prisen, ingen tvivl om det.
Derimod kan det på ingen måde hamle op med det rigtig gode udstyr derude, som der selvfølgelig i sagens natur også skal betales en del for!
Kan du ikke høre kvalitativ forskel på din Vincent forforstærker (uanset hvad du propper i den) og en Audio Research Reference forforstærker af de sidste, en Mark Levinson eller andet i den klasse, så skal du vist en tur til øredoktoren.
Og det er nok i det segment at du kan begynde at tale om highend.

Og bemærk venligst at jeg ikke har kaldt level 5 fra Audio Note for Highend.
Men det er stadig godt udstyr.

Det handler på ingen måde om data, men om den lyd der realiseres i kød, blod, træ metal, plasticitet og magi.
Der er mange rørforstærkere som forvrænger tusinder af gange mere end de rigtig gode transistorkonstruktioner...
Alligevel spiller de vanvittig godt og rigtigt, så data siger intet hér.
De fleste har også opdaget at en LP lyder temmelig meget bedre end en cd, på trods af teknikkens lyksaligheder og fine målinger.. Måske et dårligt eksempel, men stadig et eksempel.

Jeg parkerer den her, og nøjes med at konstatere at vi da har en temmelig forskellig tilgang til det at lytte, og det har jeg det egentlig fint med.
Men du skal på ingen måde tage dig den ret at kalde mig urealistisk.

Mvh.

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Januar 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

PS. Med hensyn til Vincent monoblokkene du købte af mig, så havde du al den mulighed for at lytte når de var varme, som du måtte ønske.
Jeg smed dig bestemt ikke ud???
Igen kan man jo fristes til at lægge en hånlig eller bedrevidende tone i din i denne forbindelse (og andre), besynderlige bemærkning om dit køb.

Jeg mener at du skulle have mulighed for at konstatere at relæer mm. virkede som de skulle, og det kan kun konstateres... ved opstart.

mvh.

Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Ok jeg må medgive dig begrebet highend, som nok er lidt brugt efterhånden. Det er jeg faktisk pænt enig i.

Jeg er IKKE ude på at kalde nogen noget som helst. Og det har jeg jeg heller ikke gjort. Du bliver dog ved med at skyde mig
det i skoende og det begynder at blive upassende. Tråden startede med fidussen omkring Audio Note højttalere - Den fidus
kan jeg heller ikke se og det var det som jeg rettede henvendelse på.

Jeg kan faktisk godt læse og forstå at mit indlæg kan opfattes sådan, men tro mig, det var ikke meningen. Jeg er ked af at
du opfatter det sådan! Læg dog mærke til alle de glade ansigter jeg smider i teksten, for at holde det hele på et venligt plan.
Jeg kan selvfølgelig heller ikke se dit ansigt når du skriver, men udfra dit sidste indlæg kan jeg kun konstatere at tonen er
blevet noget mørk.

Jeg er bare uenig i Audio Note og det er alt. Der har altid været en mærkelig karma over AN.
Øredoktor, jeg tager mig ret til at kalde dig, hånlig og bedrevidende tone!!!!! Ingen mudderkastning her, men tusind tak for
de smukke ord.
Morgenstjerne skrev at jeg kaster med sten... Jamen for at blive på samme sti så kunne jeg skrive at når man kaster en
sten, så hyler den man rammer. Når det gælder AN så bliver der råbt vagt i gevær når der stilles tvivl, skulle jeg gøre det
samme når det gælder Vincent?? Der har været et par sager!!

Jeg giver dig absolut ret i at Hifi/highend ikke har noget med målinger at gøre, absolut! Men derfor er det ikke ulovligt at
kigge under hjelmen. Som tit og ofte kan fortælle en ting eller to.

Jeg skulle mene at jeg godt kan høre forskel på Mark Levinson, Audio Research m.m. kontra min Vincent - Selvfølgelig, men
for mig og med de opgraderinger jeg har lavet, er jeg fuldt tilfreds. Jeg vidste godt at jeg sandsynligvis ville få en eller to
over snuden med indlægget, men havde ikke regnet med at blive personlig angrebet. Jeg gav min mening omkring nogle af
Audio Note's produkter og har på ingen måde været personlig overfor dig eller andre.
Det er så en mening jeg virkelig forbeholder mig ret til have.

Mvh
Henrik

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum