Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 06:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker - hvad er bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2011 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

magnusmyggen skrev:
Nogle af de diskuterede emner.

NAD - Rotel og vincent test

Det er godt nok på Tysk men det går vel

på de modeller ja.
jeg har med andre modeller testet rotel og nad i mit setup - har stadig rotel...

men det er jo op til en selv hvad man vil gå efter, har dog aldrig hørt vincent.
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

AT0MAC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
jeg har nu ellers hørt at lige præcis NAD C275 skuller være helt suplim god, i sin prisklasse. Og så er
det noget med at de ikke
bruger op-amps. men diskret opbyggede kredsløb direkte fra NAD's egne hænder.

Det er nok ikke super high end. men du får meget for pengene ud fra hvad jeg har hørt fra diverse hifi-venner.

C165 kender jeg ikke. Desuden er mit syn nok lidt farvet af at bruge en helt anden fremgangsmåde, end hvad de fleste gør.
så søg lidt på google. og spørg evt hifiklubben om de ikke vil låne dig noget med hjem, så får du selv first hand experience.

Dog lader det til at deres seperate system (c165 og c275) skulle være en del bedre end c375, grundet den kraftigere
effektdel.
og dedikeret strømforsyning.

Kraftigere effektdel i 275 kontra 375?
Ahh... lad os lige faa paa det rene at det er samme forstaerker der er i de to, eneste forskel er for-forstaerker delen som
C275 ikke har. Der er den loese C165BEE bygget en del bedre op med langt bedre SNR til foelge og lidt mere livlig lyd.
Derfor kan man ogsaa bro-koble en C275 og C375, det ville give total ubalance hvis ikke de havde samme effekt.

Bortset fra det er jeg enig med Thor, du faar meget for pengene i NAD.
Til top Vis AT0MAC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AT0MAC Besøg AT0MAC's Websted

magnusmyggen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 September 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen

Jeg har købt det jeg skulle. Har hørt på harmon kardon 990 hvilket spiller godt men ikke sådan at jeg blev blæst væk af den.
Rotel kunne jeg desværre ikke høre men den er også udenfor budget. Det blev NAD C165 med C275. Grunden til jeg valgte
det er at det passer til min pengepung som det er nu. Har allerede en Blu ray afspiller af NAD. Vil gerne holde det i samme
stil men det var ikke et afgørende krav.

Har udover den købt den nye Musical Fidelity V-DAC II til min SB. Jeg synes at dette anlæg er fint nok til mig og jeg synes
det lyder godt. (Vi har ikke samme ører allesammen)

Vi opgraderer vel vores anlæg gennem livet løbende.

Tak for hjælpen til alle

Mvh
Stefan
Til top Vis magnusmyggen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magnusmyggen

magnusmyggen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2011 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hej igen Har stadig ikke fået købt noget da det er umuligt at få Hifi klubben at bestille noget til tiden.Har derfor kigget på
Rotel RB-1562. Ville den effekt være gode nok til at drive min CM8? Hvis de kunne det ligger de i en meget gode prisklassse i
forhold til NAD og jeg slipper for Hifi klubben.
Til top Vis magnusmyggen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magnusmyggen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 24 September 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Det er jo en klasse D forstærker. Og jo, den kan fint gå med dine B&W, men jeg ved dog ikke om den bliver for slank i klangen til B&W. Har du mulighed for at afprøve den, bør du gøre det. Bare lige for at få klangen på plads. Men Rotel'en har masser af kontrol, det er den, der bestemmer over B&W'erne.

magnusmyggen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det er jo en klasse D forstærker. Og jo, den kan fint gå med dine B&W, men jeg ved dog ikke om den
bliver for slank i klangen til B&W. Har du mulighed for at afprøve den, bør du gøre det. Bare lige for at få klangen på plads.
Men
Rotel'en har masser af kontrol, det er den, der bestemmer over B&W'erne.

Jeg skal nok lytte til dem inden et køb men Rotel bliver ved med at spøge ind i mit hoved udover at den dukker op mange
steder med B&W.

Det er trods alt 2 selskaber der hører sammen. Rotel bruger ihvertfald B&W. Har ladet mig fortælle flere steder fra at Rotel
er
klar og dynamisk uden at være skinger. Tror det er "The way to go" Hvad med rb-1582 eller rb 1552 hvad er forskellen og
hvilken passer bedst i følge jer? og hvad er "Toroidal transformers"??? er stadig ny mht hi fi

Er klasse D mere effektiv? i forhols til AB???

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 25 September 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Ja, Rotel kan godt spille klart og detaljeret med fin åbenhed uden at miste kontrollen, også på ikke altid lige nemme højttalere. Det er blot en ringkerne transformator, der er tale om. Disse har ofte lavere magnetisk udstråling. Ja, en Klasse D forstærker er mere effektiv end en almindelig forstærker.

Jeg tror nu heller ikke du går helt galt i byen med en Rotel. Meget seriøse og fine sager.

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

jeg vil mene at en Cayin 353B er bedre end det nad du har kigget på,  
det er en fremragende forstrærker som jeg har lyttet meget på, det bliver ikke meget bedre til prisen.
http://www.hifi4all.dk/Tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=15548
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

jduro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Har du været inde ved dan´s og få en lytter.
Til top Vis jduro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jduro

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes