Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 05:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD afspiller med varm lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

mike dk skrev:

Jeg tager i KT Radio og Hifi klubben om lidt sammen med kæresten. Vil lytte til Rega Apollo i KT samt noget NAD i hifi klubben.

Er dog blevet ret varm på denne Vincent model (mærket helljohn anbefaler), men desværre ligger butikken i København (bor i Odense).

http://www.danstv.dk/shop/vincent-cd-afspiller-3139p.html

Prisen er desværre over mit budget (kunne jo samle lidt flere penge sammen) men ville ønske jeg kunne lytte til den, da det lyder til at være præcist det jeg søger.

De sælger også en model som er billigere, og som også har rør - men igen har jeg ikke mulighed for at lytte til dem :(

http://www.danstv.dk/shop/vincent-cd-afspiller-3100p.html

Jeg forstår godt, du ikke vil købe en brugt maskine – med risiko for at laser er slidt, og den begynder at hoste og hakke efter kort tid, og det så igen udløser omkostninger.

Ikke fordi jeg skal komme med et decideret forslag..! men de 2 Vincent maskiner du linker til, er ret ens. Den store model CD-6 benytter også rør i strømforsyningen, hvor den anden benytter det samme dobbelt rør i udgangen. Det fine ved begge maskiner, de benytter begge Philips CDM-11 værk (men det en helt anden snak)

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

helljohn skrev:
Rigtigt og et sølv kabel er også mere afslørende og kræver derfor også bedre grej-et rigtigt godt kabel til at afhjælpe lys lyd er
Harmonic tech truth link det er et super kobber kabel

der er du helt forker på den, jeg har på almenelige anlæg afprøvet det jeg har samlet og hvergang har det bare lyt godt og folk siger jo også at sølv stikker af i toppen men ikke det her jeg har samler og dem der har hørt det må indrømmer det hænger bare godt sammen, jeg vil bare sige at jeg ikke har opfunet den dybe telerken med det kabel men har været heldig og forsøgt mig frem med de værse kabler og funet at dette bare går godt i mange set op

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

nhj4, med alt respekt, at du har strikket et kabel sammen som du synes lyder godt annullerer altså ikke de rigtigt mange
erfaringer som andre har med sølvkabler. Der bliver spurgt om hvad man kan gøre ved et for lyst ydende setup, ikke om hvor
godt dit kabel er.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
nhj4, med alt respekt, at du har strikket et kabel sammen som du synes lyder godt annullerer altså ikke de rigtigt mange
erfaringer som andre har med sølvkabler. Der bliver spurgt om hvad man kan gøre ved et for lyst ydende setup, ikke om hvor
godt dit kabel er.

ups ja , jeg tænder bare på når folk siger at sølv kabler ikke virker/fungere

da det nu er en cd han efter spørger med en god lyd ville jeg kikke på denne her

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=196871 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

megholm skrev:
nhj4, med alt respekt, at du har strikket et kabel sammen som du synes lyder godt
annullerer altså ikke de rigtigt mange erfaringer som andre har med sølvkabler. Der bliver spurgt om hvad man kan gøre ved
et for lyst ydende setup, ikke om hvor godt dit kabel er.

ups ja , jeg tænder bare på når folk siger at sølv kabler ikke virker/fungere

da det nu er en cd han efter spørger med en god lyd ville jeg kikke på denne her

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=196871 

Stram nu op, han har jo for h... skrevet at han har købt en Rega!!! Læs indlæg før du poster, jeg har for eksempel heller ikke
skrevet at sølvkabler ikke virker, blot at det I MIN ERFARING ikke er det rigtige i et set-up som allerede beskrives som
værende for lyst. Læs, forstå og kommenter så, tak.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 20 August 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
mike dk skrev:

Jeg tager i KT Radio og Hifi klubben om lidt sammen med kæresten. Vil lytte til Rega Apollo i KT samt noget NAD i hifi
klubben.

Det fine ved begge maskiner, de benytter begge Philips CDM-11 værk (men det en helt anden snak) <o:p></o:p></SPAN>

Hvor mange CD-værker har Philips lavet i de seneste 5 års tid?

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 August 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Øv...der er desværre problemer med min nye Rega Apollo afspiller :( Den har læseproblemer ved flere af mine cd'er og stort set alle cd-r jeg har. Spiller de første numre uden problemer, men derefter går det helt galt.

Fik snakket med forhandleren som straks fortalte, at jeg vil få den byttet til en ny. Så ingen problemer der. Har læst en del om Rega's problem med at læse diske på nettet, og det viser sig at være et problem mange har oplevet. Håber den ny maskine virker perfekt!

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 August 2011 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Det var da trist,håber du får en der virker
Til top Vis helljohn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helljohn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes