Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 06:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD afspiller med varm lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 August 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil foreslaa en Naim, hvis du godt kan lide lyden fra din vinyl. Hvis du ikke kan finde en brugt som passer dit budget, er
Rega ogsaa et godt bud. Denne her er f.eks et muligt bud, CD5 skulle eftersigende endda vaere Naims mest analogt spillende
cdafspiller....

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=195952

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 08 August 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

En Onkyo DX7711 eller 9911, er også meget analog i sin klang.

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 August 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Et komplet Rega setup, f.eks BrioR/Saturn/Ela eller RS1 eller RS3 så er man kørende, (man kan bruge tilsvarende højtalere i prisklassen hvis ønskes, f.eks Epos, Royd, Heybrook oa.) det bliver ikke meget bedre på mange punkter i prisklassen og da tusind gange at foretrække musikalsk fremfor konsumprodukterne som nævnes her. Husk det skal sættes komplet op for at yde, ikke noget med andre kabler eller sjove kineser løsninger osv...så ryger synergien.
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 August 2011 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Var en tur i hifi klubben i foregårs samt kt radio. Hos hifi klubben lyttede jeg til en NAD cd afspiller til 3500 kr., men de havde ikke min type surround reciever på lager. så måtte lytte til den med andre modeler. Det gjorde det lidt svært at sammenligne lyden, men både min kæreste og jeg synes lyden umiddelbart var mindre diskant. Vil prøve at låne en model med hjem så jeg kan lytte til den med eget anlæg og i egen stue.

Kt radio havde desværre ingen Rega hjemme, men fik for sjovt lyttet til lidt high-end :) Bla. et mærke som hedder "Ear" i en opsætning til over 100.000 kr. Synes dog slet ikke lyden var derefter.

Kunne godt tænke mig at lytte til andre af de anbefalede mærker her i tråden, men det er svært at finde modellerne i butikkerne her i Odense.

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 August 2011 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Hvis det er i det prisleje vi taler om vil du få mere for pengene her http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-
komponenter/afspiller-og-andet/CS5VLB/onkyo-super-audio-cd-a fspiller den lyder faktisk rigtigt godt og har en masse filter
tweaks læs anmeldelse her http://stereos.about.com/od/discplayerreviews/fr/OnkyoCS5VL. htm og køber du den her
http://www.audioaffair.co.uk/Onkyo-C-S5VL-SACD/CD-Player/pro duct_3902 har du den hjemme for ca 2350 kr
Til top Vis helljohn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helljohn

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Forstår godt KT Radio Odense ikke lige havde Rege hjemme. De forhandler det slet ikke.

Som andre vil jeg også anbefalde denne Rega http://www.rega.dk/produkter_files/cd/planet.html

Den kan købes/høres her:

http://www.audiocompagniet.dk/

I Agerdrup/Odense

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2011 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

http://www.audiocompagniet.dk/tilbud.htm

Forøvrigt nogle ok tilbud de har her.

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Enig en Rega Apollo Demo til 2995 kr er et godt køb og en rigtigt god maskine.

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Blot lige en update fra min side.

Jeg er nu den stolte ejer af en Rega Apollo som jeg køte hos audiokompagniet :) Købte samtidig et DH labs silver sonic air matrix kabel

Lyden er blevet en del bedre, stadig i den lyse ende pga. min denon surround reciever (går jeg ud fra), men den er ikke længere irriterende skinger.

Næste projekt bliver en decideret stereoforstærker. Aner dog ikke hvilken, men flere anbefaler en rørforstærker - så det skal undersøges.

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

mike dk skrev:

Jeg er nu den stolte ejer af en Rega Apollo som jeg køte hos audiokompagniet :) Købte samtidig et DH labs silver sonic air matrix kabel

Lyden er blevet en del bedre, stadig i den lyse ende pga. min denon surround reciever (går jeg ud fra), men den er ikke længere irriterende skinger.

Næste projekt bliver en decideret stereoforstærker. Aner dog ikke hvilken, men flere anbefaler en rørforstærker - så det skal undersøges.

Den Rega bliver du glad for...
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2011 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

hej jeg vil anbefale at du evt prøver at skifte signalkabel mellem din reciever og cdafspilleren ud da det ligeså vel kan være det bare så du ik kører fast på at det netop kun kan være det. evt et van den hul da de plejer at være rimelige neutrale i lyden. men prøv som er inde på at låne diverse cdafspillere med hjem
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 August 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke hørt et sølvkabel der ikke i nogen grad tilførte lyden en lysere klang. Prøv med et rent kobber signalkabel
af god kvalitet, eksempelvis Fletcher kablet fra Lydbutikken. Tror du vil kunne lide det... Næste skridt kunne være at se på om
dit rum er "hårdt" lydende, prøv at klappe der hvor du sidder og lytter musik, hvis der er en spids lys klang på lyden kan du
prøve med tæpper, planter, bløde møbler, bogreoler og lignende. Det vil give en størrere effekt end at rode med en ny
forstærker, ligemeget hvor god den forstærker er.

Janop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 August 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
hej jeg vil anbefale at du evt prøver at skifte signalkabel mellem din reciever og cdafspilleren ud da det ligeså vel kan være det bare så du ik kører fast på at det netop kun kan være det. evt et van den hul da de plejer at være rimelige neutrale i lyden. men prøv som er inde på at låne diverse cdafspillere med hjem

Nu har manden jo lige købt en Rega Apollo, så han er sikkert ikke på udkig efter anden cd afspiller

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 August 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Jeg har endnu ikke hørt et sølvkabel der ikke i nogen grad tilførte lyden en lysere klang.

hej der !

pas nu på med at under vudere sølv kabler, har du prøvet at samle et kabel med enkelt kåre sølv tråd 0,80mm ???

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 August 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

megholm skrev:
Jeg har endnu ikke hørt et sølvkabel der ikke i nogen grad tilførte lyden en lysere klang.

hej der !

pas nu på med at under vudere sølv kabler, har du prøvet at samle et kabel med enkelt kåre sølv tråd
0,80mm ???

Jamen hej! Mit liv er for kort til at rode med loddekolber og deslige, så nej jeg har ikke prøvet at samle et kabel. Som jeg
skriver mangler JEG personligt at høre et sølvkabel som ikke trækker til den lyse ende i en eller anden grad, men jeg skal ikke
kunne sige om der findes et som ikke gør det. Men eftersom spørgeren under alle omstændigheder søger en mindre lys klang,
vil jeg fastholdde at et kobber kabel, af god kvalitet og meget gerne pseudobalanceret, er at foretrække. Hørte han nu
udelukkende vinyl på en rørforstærker i et rum proppet op med klunke-møbler ville jeg muligvis have anbefalet et sølvkabel....

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Der er stor forskel på et forsølvet kobber kabel og et rent sølv kabel vil du gerne prøve et kabel der ikke ligger til eller trækker fra
så er disse sølv kabel kanon og koster ikke det blå ned fra himlen http://www.artisansilvercables.com/feedback.htm

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 19 August 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

mike dk skrev:

Det er desværre ikke nok at du formoder, at det er din receiver der er ansvarlig for den 'lyse' lyd. Du er nødt til at blive 100% sikker på, at det faktisk er tilfældet, ellers vil du komme til at famle i blinde ved fremtidig udskiftning af komponenter.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Ja rigtigt det kan skyldes reciever (tror jeg da det er en denon) det kan også være kabel sammensætning og rummet og
selfølgeligt mangel på power til at drive ht men jeg holder på reciever

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 August 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

helljohn skrev:
Der er stor forskel på et forsølvet kobber kabel og et rent sølv kabel vil du gerne prøve et kabel der ikke
ligger til eller trækker fra
så er disse sølv kabel kanon og koster ikke det blå ned fra himlen http://www.artisansilvercables.com/feedback.htm

Jeg har prøvet to forskellige rene sølv kabler: Argentos og Audio Notes. Argentos var forfærdeligt, Audio Notes spillede
egentligt godt men havde stadig en lille smule tendens til lysere klang. Så har jeg prøvet en del "blandingsprodukter", herunder
Chords tidligere topmodel, og måtte konstatere det samme: Glimrende opløsning men også fokus på det lyse og til tider lidt
anstrengte. Igen, jeg vil gerne understrege at der sagtens kan findes sølvkabler som ikke har samme egenskaber, JEG har
bare ikke hørt dem. Og eftersom der søges en mærkere balance virker det meget naturligt at foreslå rene kobberkabler da de
ihvertfald ikke hælder til det lyse.

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Rigtigt og et sølv kabel er også mere afslørende og kræver derfor også bedre grej-et rigtigt godt kabel til at afhjælpe lys lyd er
Harmonic tech truth link det er et super kobber kabel

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum