Forfatter |
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslaa en Naim, hvis du godt kan lide lyden fra din vinyl. Hvis du ikke kan finde en brugt som passer dit budget, er
Rega ogsaa et godt bud. Denne her er f.eks et muligt bud, CD5 skulle eftersigende endda vaere Naims mest analogt spillende
cdafspiller....
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=195952__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Onkyo DX7711 eller 9911, er også meget analog i sin klang.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et komplet Rega setup, f.eks BrioR/Saturn/Ela eller RS1 eller RS3 så er man kørende, (man kan bruge tilsvarende højtalere i prisklassen hvis ønskes, f.eks Epos, Royd, Heybrook oa.) det bliver ikke meget bedre på mange punkter i prisklassen og da tusind gange at foretrække musikalsk fremfor konsumprodukterne som nævnes her. Husk det skal sættes komplet op for at yde, ikke noget med andre kabler eller sjove kineser løsninger osv...så ryger synergien.
|
Til top |
|
|
mike dk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 11 August 2011 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var en tur i hifi klubben i foregårs samt kt radio. Hos hifi klubben lyttede jeg til en NAD cd afspiller til 3500 kr., men de havde ikke min type surround reciever på lager. så måtte lytte til den med andre modeler. Det gjorde det lidt svært at sammenligne lyden, men både min kæreste og jeg synes lyden umiddelbart var mindre diskant. Vil prøve at låne en model med hjem så jeg kan lytte til den med eget anlæg og i egen stue.
Kt radio havde desværre ingen Rega hjemme, men fik for sjovt lyttet til lidt high-end :) Bla. et mærke som hedder "Ear" i en opsætning til over 100.000 kr. Synes dog slet ikke lyden var derefter.
Kunne godt tænke mig at lytte til andre af de anbefalede mærker her i tråden, men det er svært at finde modellerne i butikkerne her i Odense.
|
Til top |
|
|
helljohn Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 11 August 2011 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er i det prisleje vi taler om vil du få mere for pengene her http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-
komponenter/afspiller-og-andet/CS5VLB/onkyo-super-audio-cd-a fspiller den lyder faktisk rigtigt godt og har en masse filter
tweaks læs anmeldelse her http://stereos.about.com/od/discplayerreviews/fr/OnkyoCS5VL. htm og køber du den her
http://www.audioaffair.co.uk/Onkyo-C-S5VL-SACD/CD-Player/pro duct_3902 har du den hjemme for ca 2350 kr
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 11 August 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 11 August 2011 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
helljohn Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig en Rega Apollo Demo til 2995 kr er et godt køb og en rigtigt god maskine.
|
Til top |
|
|
mike dk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 16 August 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot lige en update fra min side.
Jeg er nu den stolte ejer af en Rega Apollo som jeg køte hos audiokompagniet :) Købte samtidig et DH labs silver sonic air matrix kabel 
Lyden er blevet en del bedre, stadig i den lyse ende pga. min denon surround reciever (går jeg ud fra), men den er ikke længere irriterende skinger.
Næste projekt bliver en decideret stereoforstærker. Aner dog ikke hvilken, men flere anbefaler en rørforstærker - så det skal undersøges.
|
Til top |
|
|
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 16 August 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mike dk skrev:
Jeg er nu den stolte ejer af en Rega Apollo som jeg køte hos audiokompagniet :) Købte samtidig et DH labs silver sonic air matrix kabel 
Lyden er blevet en del bedre, stadig i den lyse ende pga. min denon surround reciever (går jeg ud fra), men den er ikke længere irriterende skinger.
Næste projekt bliver en decideret stereoforstærker. Aner dog ikke hvilken, men flere anbefaler en rørforstærker - så det skal undersøges. |
|
|
Den Rega bliver du glad for...
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 17 August 2011 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg vil anbefale at du evt prøver at skifte signalkabel mellem din reciever og cdafspilleren ud da det ligeså vel kan være det bare så du ik kører fast på at det netop kun kan være det. evt et van den hul da de plejer at være rimelige neutrale i lyden. men prøv som er inde på at låne diverse cdafspillere med hjem
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke hørt et sølvkabel der ikke i nogen grad tilførte lyden en lysere klang. Prøv med et rent kobber signalkabel
af god kvalitet, eksempelvis Fletcher kablet fra Lydbutikken. Tror du vil kunne lide det... Næste skridt kunne være at se på om
dit rum er "hårdt" lydende, prøv at klappe der hvor du sidder og lytter musik, hvis der er en spids lys klang på lyden kan du
prøve med tæpper, planter, bløde møbler, bogreoler og lignende. Det vil give en størrere effekt end at rode med en ny
forstærker, ligemeget hvor god den forstærker er.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 18 August 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
hej jeg vil anbefale at du evt prøver at skifte signalkabel mellem din reciever og cdafspilleren ud da det ligeså vel kan være det bare så du ik kører fast på at det netop kun kan være det. evt et van den hul da de plejer at være rimelige neutrale i lyden. men prøv som er inde på at låne diverse cdafspillere med hjem |
|
|
Nu har manden jo lige købt en Rega Apollo, så han er sikkert ikke på udkig efter anden cd afspiller  __________________ Jan O. Pedersen
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 18 August 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Jeg har endnu ikke hørt et sølvkabel der ikke i nogen grad tilførte lyden en lysere klang. |
|
|
hej der !
pas nu på med at under vudere sølv kabler, har du prøvet at samle et kabel med enkelt kåre sølv tråd 0,80mm ???
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
megholm skrev:
Jeg har endnu ikke hørt et sølvkabel der ikke i nogen grad tilførte lyden en lysere klang.
|
|
|
hej der !
pas nu på med at under vudere sølv kabler, har du prøvet at samle et kabel med enkelt kåre sølv tråd
0,80mm ??? |
|
|
Jamen hej! Mit liv er for kort til at rode med loddekolber og deslige, så nej jeg har ikke prøvet at samle et kabel. Som jeg
skriver mangler JEG personligt at høre et sølvkabel som ikke trækker til den lyse ende i en eller anden grad, men jeg skal ikke
kunne sige om der findes et som ikke gør det. Men eftersom spørgeren under alle omstændigheder søger en mindre lys klang,
vil jeg fastholdde at et kobber kabel, af god kvalitet og meget gerne pseudobalanceret, er at foretrække. Hørte han nu
udelukkende vinyl på en rørforstærker i et rum proppet op med klunke-møbler ville jeg muligvis have anbefalet et sølvkabel.... __________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
helljohn Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er stor forskel på et forsølvet kobber kabel og et rent sølv kabel vil du gerne prøve et kabel der ikke ligger til eller trækker fra
så er disse sølv kabel kanon og koster ikke det blå ned fra himlen http://www.artisansilvercables.com/feedback.htm
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 19 August 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mike dk skrev:
Næste projekt bliver en decideret stereoforstærker. Aner dog ikke hvilken, men flere anbefaler en rørforstærker - så det skal undersøges. |
|
|
Det er desværre ikke nok at du formoder, at det er din receiver der er ansvarlig for den 'lyse' lyd. Du er nødt til at blive 100% sikker på, at det faktisk er tilfældet, ellers vil du komme til at famle i blinde ved fremtidig udskiftning af komponenter. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
helljohn Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja rigtigt det kan skyldes reciever (tror jeg da det er en denon) det kan også være kabel sammensætning og rummet og
selfølgeligt mangel på power til at drive ht men jeg holder på reciever
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
helljohn skrev:
Der er stor forskel på et forsølvet kobber kabel og et rent sølv kabel vil du gerne prøve et kabel der ikke
ligger til eller trækker fra
så er disse sølv kabel kanon og koster ikke det blå ned fra himlen http://www.artisansilvercables.com/feedback.htm |
|
|
Jeg har prøvet to forskellige rene sølv kabler: Argentos og Audio Notes. Argentos var forfærdeligt, Audio Notes spillede
egentligt godt men havde stadig en lille smule tendens til lysere klang. Så har jeg prøvet en del "blandingsprodukter", herunder
Chords tidligere topmodel, og måtte konstatere det samme: Glimrende opløsning men også fokus på det lyse og til tider lidt
anstrengte. Igen, jeg vil gerne understrege at der sagtens kan findes sølvkabler som ikke har samme egenskaber, JEG har
bare ikke hørt dem. Og eftersom der søges en mærkere balance virker det meget naturligt at foreslå rene kobberkabler da de
ihvertfald ikke hælder til det lyse. __________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
helljohn Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2011 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt og et sølv kabel er også mere afslørende og kræver derfor også bedre grej-et rigtigt godt kabel til at afhjælpe lys lyd er
Harmonic tech truth link det er et super kobber kabel
|
Til top |
|
|