Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 05:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD afspiller med varm lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

jo det har det da. ved ik hvordan concept er med denon, jeg har kørt med både dali axs 10k, blue 6006 evidence 870 og nu helicon uden problemer. men hvis trådstarter vil gå i en anden retning vil jeg anbefale en cambridge ik nad alt andet
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har prøvet concept 2 og evidence 870 på en Denon reciever, og det var ihvertfald en hidsig omgang i mine øre, men især concepterne var meget skinger, men det har de jo også ry for at værre, og det kan et kabel ikke hjælpe på, når serien er lystklingende i sig selv, og når så receiveren er det også, så går det jo helt galt.

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

kan kun give dig ret, det er også hva jeg har hørt om concept generelt. jeg tror det er din tinitus der spiller dig et pus henrik

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
kan kun give dig ret, det er også hva jeg har hørt om concept generelt. jeg tror det er din tinitus der spiller dig et pus henrik

Hehe ja det kan godt værre, vi er jo heller ikke nye mere

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

nej det kan man ik sige, det går sku i den forkerte retning

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Du kan jo prøve med en af de hybrid-afspillere, som benytter rør i konstruktionen. De lyder oftest mildere og mindre
spidst.
Audio Research, hvis du har masser af penge, Vincent hvis du ikke har helt så mange.
Der er flere derude, hvis du kigger efter det.
Ellers har jeg også gode erfaringer med Rega Apollo eller Saturn, og også med Lyngdorf CD1. De er begge dejligt fri
for spids lyd.

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Har denne til salg http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=194754
den har en dejlig varm lyd og til den pris bliver det svært at find bedre og at den så også spiller sacd er jo en bonus.
Til top Vis helljohn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helljohn

sgbuller
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent Vitus Audio

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

De må også gerne købe min lester rør cd der spiller røven ud af ....... og den kan man få til ca 8000 brugt.

Til top Vis sgbuller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sgbuller Besøg sgbuller's Websted

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hvad med en pladespiller Efter jeg har fået en såden ind af døren lytter jeg næsten ikke til cd mere, det stresser mig hehe. (har også en denon cd afspiller, så det er måske derfor spøg til side)

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Rega, Creek, Naim, Linn, Sonneteer, Sugden, Astin Trew, Audio Research, Exposure.
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 August 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Har nu været en tur i hifi klubben, og der fik jeg at vide at den lyse/diskante lyd både kommer fra min denon afspiller samt denon forstærker. Så begge ting skal skiftes ud hvis jeg øsnker en varmere/blødere lyd.
De anbefalede NAD, men havde ikke tid til at høre noget da jeg var forbi, så vil tage tilbage Mandag og lytte til noget NAD. Vil naturligvis også prøve at lytte til Rega og nogle af de andre mærker som er blevet anbeflet i denne tråd. Skal blot lige finde ud af hvor de sælges henne (kunne forestille mig KT Radio).

Jeg har pladespiller og lytter ofte til vinyl (selv om min vinyl samling er begrænset), og lyden er her mere varm end cd. Jeg har bla. sammenlignet John Lee Hooker's "The Healer" som jeg har både på vinyl og cd - og cd'en lyder irreterende skinger til sammenligning.

Fik købt nogle ordenlige højtale ledninger (dem jeg brugte før var de elm. tynde/hvide) og til min overraskelse gav det et fornuftig løft i lyden. En dybere lyd med mere bas :) Har altid troet at "blot der var strøm til kunne ledninger vel ikke betyde noget". Jeg blev klogere :)

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Ville ikke overveje Nad cd afsp,kender ingen der har haft en sådan uden at have haft problemer med drevet i dem.Deres amp er
da sikkert ok men du vil kunne finde meget bedre hvis du køber brugt og der er rigtigt meget til salg lige nu.Du kan gøre rigtigt
meget ved den tynde lyd med de rigtige kabel,ved godt at med Denon er det rigtigt svært da de er meget lyse i lyden men et
sæt gode kobber interconnect kan godt gøre en stor forskel.

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2011 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

helljohn skrev:
Ville ikke overveje Nad cd afsp,kender ingen der har haft en sådan uden at have haft problemer med drevet i dem.Deres amp er
da sikkert ok men du vil kunne finde meget bedre hvis du køber brugt og der er rigtigt meget til salg lige nu.Du kan gøre rigtigt
meget ved den tynde lyd med de rigtige kabel,ved godt at med Denon er det rigtigt svært da de er meget lyse i lyden men et
sæt gode kobber interconnect kan godt gøre en stor forskel.

Mener du en endnu bedre brugt NAD?

Jeg kender nu ingen som har haft problemer med drevet i deres NAD cd-afspiller.
Hvilke drev bruger de i øvrigt? Det er nemlig næppe deres egne?

Det farlige ved at købe en brugt cd er at du ikke ved om den har småskavanker, og hvordan den er blevet behandlet.
Men er man nogen lunde heldig så kan man godt gøre et fint brugt køb.
Men der skal alligevel noget op ad lommen for at få noget godt, i hvert fald hvis jeg tager mig en gennemgang i den blå avis.

Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2011 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

He he næ det var nu ikke en ny Nad jeg mente.Det er ikke nogen hemmelighed at der er problemer med bygge kvalliteten på
Nads cd afsp,jeg kender Nad ejere der er på det 3de drev inden for det første år.Et godt bud på noget godt nyt kunne fx være
en Rotel cd06 den er rigtigt god og kan fåes for ca 4200 ny eller som en nævnte i denne tråd en afsp med rør i udgangen som fx
Vincent eller Shanling.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 08 August 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke noget specielt imod Klubben, men jeg kan se at du kommer fra Fyn. KT radio har en afdeling i Odense, så prøv også at tage et smut derind. Bare for at få lidt andre indtryk.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 08 August 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Du bør absolut prioritere at lytte til denne her Rega-fætter!

http://www.rega.dk/produkter_files/cd/planet.html

Prisen er 5.600,- så det kunne jo ikke passe bedre. Har selv en tidligere inkarnation af Rega Planet CD-afspilleren (lillebror til Apollo). Rega gør rigtig mange ting forkert på papiret, men rigtig mange ting korrekt i øret.

Jeg har hørt rigtig mange CD-afspillere der både på papiret og i praksis lød bedre. Men tjaaa... har stadig ikke fundet noget jeg havde lyst til at smide hverken større eller mindre beløb efter da min Rega stadig gør mig så dejlig glad når jeg spiller på den.

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 August 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tager i KT Radio og Hifi klubben om lidt sammen med kæresten. Vil lytte til Rega Apollo i KT samt noget NAD i hifi klubben.

Er dog blevet ret varm på denne Vincent model (mærket helljohn anbefaler), men desværre ligger butikken i København (bor i Odense).

http://www.danstv.dk/shop/vincent-cd-afspiller-3139p.html

Prisen er desværre over mit budget (kunne jo samle lidt flere penge sammen) men ville ønske jeg kunne lytte til den, da det lyder til at være præcist det jeg søger.

De sælger også en model som er billigere, og som også har rør - men igen har jeg ikke mulighed for at lytte til dem :(

http://www.danstv.dk/shop/vincent-cd-afspiller-3100p.html

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 08 August 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

helljohn skrev:
He he næ det var nu ikke en ny Nad jeg mente.Det er ikke nogen hemmelighed at der er problemer med bygge kvalliteten på
Nads cd afsp,jeg kender Nad ejere der er på det 3de drev inden for det første år.Et godt bud på noget godt nyt kunne fx være
en Rotel cd06 den er rigtigt god og kan fåes for ca 4200 ny eller som en nævnte i denne tråd en afsp med rør i udgangen som fx
Vincent eller Shanling.

Jeg vidste så ikke der var problemer med byggekvaliteten.

Men du svarede mig ikke på hvem som har fabrikeret de drev som tydeligvis går hele tiden?
Der er ikke så mange som producerer dem, og de sidder som regel i en hel del forskellige mærker?
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem der har så store problemer med deres drev.

Til trådstarter:
Jeg er så ikke enig i at det er nødvendigt med rør i udgangen på en cd, for at få den til at spille afbalanceret og neutral.
Dermed ikke sagt at det skader, men så velanskrevne er de Vincent-afspillere heller ikke.
De er gode, men det er der også meget andet som er.
Der er masser af gode muligheder.
Lyt hvor du kommer, og er du tilfreds er alt jo godt.

Men i det hele taget er udviklingen gået i retning af mindre øretrættende cd-afspillere, også i de billige klasser.
Så under alle omstændigheder bliver du formentlig ret glædeligt overrasket, næsten uanset hvad du køber.

Med venlig hilsen.

Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvem der laver Nads drev men mon ikke de bruger et kinesisk fremstillet cd rom drev fra sony eller phillips det er jo
efterhånden sjældent at der sidder et "rigtigt cd drev" i cd afsp.

Der er denne Vincent til salg herinde http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=195935 og den har et rigtigt drev ellers har jeg
denne http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=195546 den lyder rigtigt godt og den har også et rigtigt cd drev samt dual
wolfson dacs

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

helljohn skrev:
Ved ikke hvem der laver Nads drev men mon ikke de bruger et kinesisk fremstillet cd rom drev fra sony eller phillips det er jo
efterhånden sjældent at der sidder et "rigtigt cd drev" i cd afsp.

Yes! Et rigtig fint eksempel på hvordan udviklingen er gået i den helt rigtige retning inden for hifi.
Bedre kvalitet, bedre lyd og langt bedre kvalitetskontrol...

og og

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum