Forfatter |
|
JGreen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået sådan en. Den er stor forbruger af sikringer. Der er to 6,3A før broeren. Den har spilede på et par små bredbånds højtaler som godnat musik. Der kan gå fra 10minuter til flerer månder mellem den æder dem. Har nu spillede på den et par dage på mine Dali Dacabo, men den æder nu sikringen til bånet i venster kanal (2A). Der har ikke været sinal på når den har gjort det.
Så jeg regner med at den gård i selvsving. Men jeg kan ikke provekerer den til det, Har prøvet med alt hvad der kan støje på nettede og de mest sindssyge belastninger på udgangen(kablerulle og lytter og 2-8ohm) Den spiller indtil sikrings kresløbet syndtes at nu bliver det formeget og slukker for sinalet,
Der er skiftede: lytter.broer. kondasatorer over broen (2stk) og alle de små stik er væk og lodet istedet for, og den måler alt det der står i diagranet inden for 5-10mv
Så gode råd er velkomen 
|
Til top |
|
|
JGreen Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2010 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så skete det igen. Var lige ude og smører mig en nat klemme,
Den sagde ikke en lyd men den tog lige to 6,3A sikringer igen.
Jeg har CD ind på main in på forstærken.

|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 13 November 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er godt klar over at der findes T=træg og F=flink , har du fået de rigtige sikringer?
Det er et bokstav der står i forbindelse med angivelsen at sikringen.
madmax
|
Til top |
|
|
JGreen Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er de træge der kommer i.
Har også drillet den med kulde og varme over alt.
Har også målt tempratur. Udgangen 38g drivertrans h 58g/v 62g i tomgang
Har fået lidt histori om den. Den er opgivet flerer steder og har bare spillet med en pose sikringer ved siden af.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 13 November 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JGreen skrev:
Hej
Så skete det igen. Var lige ude og smører mig en nat klemme,
Den sagde ikke en lyd men den tog lige to 6,3A sikringer igen.
Jeg har CD ind på main in på forstærken.

|
|
|
Det kan da godt være din cd afspiller, der har en forholdsvis stor udstråling af højfrekvens, så din forstærker står og svinger lystigt. Det kan dræne forsyningen. Da det ikke er en almindelig dome men et langt bånd, så vidt jeg læste, kan det jo tåle en hel del. Prøv at få dine kabler så langt væk fra forstærkeren, så de ikke virker som en antenne. Hvis de kabler du bruger, ikke er afskærmede typer, burde du måske udskifte til afskærmede typer. Håber dette er et råd, der kan bruges. Allaanowich  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
JGreen Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fuldstendig ligeglad med om der er sat noget til den eller om den har korsslutte ingang, Den kan gører det når den står på boret uden noget på udgangen og korsslutte indgang.
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 13 November 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske drivende bias strøm på effekt trinnene?
få dem målt 
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 13 November 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
JGreen skrev:
Den er fuldstendig ligeglad med om der er sat noget til den eller om den har korsslutte ingang, Den kan gører det når den står på boret uden noget på udgangen og korsslutte indgang. |
|
|
Jeg har løsningen til dig...........køb en anden forstærker. Gnæk gnæk  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
JGreen Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>måske drivende bias strøm på effekt trinnene?<<
Ja bias strømen bliver over 6,3A inder for 1 sekundt. For nomalt er der ikke noget at hører når det sker. Og den måler helt nomalt indtil det sker.
>>Jeg har løsningen til dig...........køb en anden forstærker. Gnæk gnæk<<
Jeg fik den for at den skulle doner revservedele til en RB-980BX. Men der er ikke noget der passer sammen. Så indtil vider er det kun blevet et par omskifter knapper.På en RC-980BX.
Men det kunne værer godt hvis jeg fik den til og spille hele tiden for udgangen lyder rimlig godt hvor imod forforstærken i den er noget bras.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
duede ikke  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde sådan en kal for en del år siden, den gjorde lidt det samme, det var bare hver gang jeg skruede over kl. 11. Havde den til service pga det gennem kt radio, de målte den igennem og fandt ingen fejl, derëfter købte jeg flere pakker af 10 sikring og fjernede skruerne til toppen af forstærkeren så det var nemt at skifte dem. Sørgede også altid for at have rigelig med sikringer hvis jeg holdt fest. Spillede på et sæt kappa 8,2 og tilskrev dem en del af skylden, men har også prøvet andre mere let drevne hter hvor tendensen var den samme.
|
Til top |
|
|
JGreen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu har den kørt et lille år uden af æde sikringer.
Skar printbanen over mellem brokoblingen og lytteren og lodet sikringer diregte på prindte, for og se hvilken af forstærkeren der blev dårlig, nu vil den bare ikke brænde dem af. Brokoblingen kondesator og lytter. Er prøvet og skifte, det var ligegyldig. Kan bro og lytter have gået i selvsving?
Den er bare mærklig. Men den virker nu
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske at printbanerne sad MEGET tæt på hinanden der hvor den store strøm trækkes, evnt. noget af banen var blotlagt og man kan forstille sig der sprang en knist fra den ene bane til den anden, og jo derved skabte overgang i skidtet. Kender den ikke. Men har set mange forstærker-principper hvor de burde have gjort det anderledes.
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JGreen skrev:
>>måske drivende bias strøm på effekt trinnene?<<
Ja bias strømen bliver over 6,3A inder for 1 sekundt. For nomalt er der ikke noget at hører når det sker. Og den måler helt nomalt indtil det sker. |
|
|
Skift potmetrene til at justere tomgangsstrøm. Start evt. blot med at efterlodde de tre ben og dreje dem frem og tilbage et par gange. Inden du går i gang så markér med en tusch i hvilken position de står i lige nu. Mål og justér efterfølgende.
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm har lige kigget på et RB850 diagram, det ser ud som om at bias justeringskredsløbet er konstrueret korrekt. Så det er nok ikke der fejlen er. Hvis ikke det er dårlige lodninger, så er det måske noget selvsving som du selv er inde på. Har du et oscilloskop så du kan måle det?
Du kan prøve at sætte en kondensator på 47-100pF parallelt med feedback modstanden. På RB-850 hedder den R638 i den ene kanal og er på 10kohm. ( i den anden kanal må den så hedde R639 eller R637)
|
Til top |
|
|
JGreen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 03:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
>>Har du et oscilloskop så du kan måle det?<<
Ja det har jeg, men har ikke haft held til og fange det sikundt hvor det sker.
Ellers er der indete unomalt og se.
|
Til top |
|
|
olliie Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2011 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JGreen skrev:
Hejsa
Nu har den kørt et lille år uden af æde sikringer.
Skar printbanen over mellem brokoblingen og lytteren og lodet sikringer diregte på prindte, for og se hvilken af forstærkeren der blev dårlig, nu vil den bare ikke brænde dem af. Brokoblingen kondesator og lytter. Er prøvet og skifte, det var ligegyldig. Kan bro og lytter have gået i selvsving?
Den er bare mærklig. Men den virker nu |
|
|
Kan jeg ikke få dig til at uddybe lidt mere hvad du har gjort. Evt. med lidt billeder?
Jeg har en rb 990 der også æder sikringer.
M.v.h. Ole.
Mail. tinghoejvej3@gmail.com
|
Til top |
|
|