Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Holfi 3.5.1, subwoofer og 102?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harbop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all,

Jeg er den lykkelige ejer af en Holfi 3.5.1 forstærker som jeg bruger i et rent stereo setup hvilket er en fest i sig selv.
Men mere vil ha mere, så for skæg og ballades skyld har jeg lånt en gammel subwoofer af en kammerat, som skulle sættes
op igår. MEN... Der kom ikke helt så meget lyd ud af det setup som forventet.

Subben er DIY, og har sin egen Rotel power forstærker, og ikke noget lavpasfilter. Derfor har jeg skruet et simpelt passivt
RC filter sammen som jeg satte mellem Sub Out på forstærker og power forstærkeren på subben. I dette setup var det ikke
muligt at registrere om subben spillede overhovedet. Fjerner jeg mit filter, og forbinder subben direkte til sub out på
forstærkeren er spiller subben så det kan høres (kun lige). Faktisk er output fra sub out udgangen (altså _efter_
forsforstærkeren i min Holfi) lavere end line level outputtet fra min gamle cd-afspiller. Jeg ville have forventet at output var
højere, det hedder jo trods alt en forstærker, men er jeg galt på den?

For at se om der var noget indstillingshalløj i Holfien, åbnede jeg den og så at der på kanten af printet med tusch var
skrevet: "Sub 102". Er der nogen der har nogen ide om hvad det betyder?, jeg har købt forstærkeren brugt, men har ikke
haft den åbnet før, og ikke haft brugt sub output før. Måske er der en defekt?

Inden i forstærkeren er der 3 rækker af jumpere, alle tre markeret med "AB", hvor man kan vælge enten A eller B, p.t. er
alle indstillet på A. Nogen der ved om disse kan have nogen indvirkning på Sub outputtet? Jeg ved at forstærkeren kan
konfigureres til at forstærke 3*80w istedet for 2*100w, så jeg antager at nogle af jumperne er til denne indstilling, men det
ene sæt sidder meget tæt på Sub udgangen... Hvis nogen har manual/service manual til Holfi 3.5.1 ville jeg være meget
interesseret i den for at blive klogere.

I opsummering er mine spørgsmål altså:
- Er det almindeligt at level på Sub out, altså output fra forforstærkeren, er lavere end line level signal?.
- Hvad betyder "Sub 102"?
- Har Holfi 3.5.1 mulighed for at indstille "noget" angående Sub out via jumperne internt?
- Er der nogen der ligger inde med Manual / Service manual til Holfi 3.5.1?

En ordentlig mundfuld, men hvis du har svar på en eller flere af ovenstående, bliver jeg både glad og klogere...

På forhånd mange tak!
Til top Vis harbop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harbop

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes