Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fået forklaring i PM/PB  , lytter er på vej  , hvis du ikke forstår beskeden, så upload bare et billede  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de sendt  . Hvis du ikke er loddekyndig, så få én, der kan, til at hjælpe dig. De små printbaner, som smd-lytterne sidder på, er temmelig skrøbelige, så det gælder om at fjerne de gamle uden at ødelægge banerne. Klip de nye lytter af 2-3mm fra før de er maskinbukket, så passer benafstanden 99% med printbanerne, hvor de skal loddes på. Meld endelig tilbage om, hvordan operationen gik, og om "patienten" blev rask    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par billede. Blev desværre lidt utydelige men havde kun mobilen ved hånden. Ellers må du be om et par nye hvis de ikke er gode nok. Går ud fra det er her de smd´er der er tale om, sidder. Da de andre, alm radiale er/bliver skiftet.   Jeg skal nok give en tilbage melding  Lytterne er ankommet. Tusind tak.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parion, hvis du er fokuseret på de dér blå tingester, så NEJ, på det nederste billede til venstre for de kobber-køle-dimser (den på et tidspunkt er blevet modificeret med) sidder en lille alu"balje", ca. 4mm i diameter og lige så høj, der er 3 linier text på toppen, i midten står der 3u3, dem skulle der gerne være 16 stk af, og det er DEM, du skal skifte. Kan ikke rigtig få det med billeder til at virke, havde ellers tegnet den til dig, skriv evt. din mailadresse i en PB __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg har markeret en af elektrolytterne med en gul ramme.
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Parion, hvis du er fokuseret på de dér blå tingester, så NEJ, på det nederste billede til venstre for de kobber-køle-dimser (den på et tidspunkt er blevet modificeret med) sidder en lille alu"balje", ca. 4mm i diameter og lige så høj, der er 3 linier text på toppen, i midten står der 3u3, dem skulle der gerne være 16 stk af, og det er DEM, du skal skifte. Kan ikke rigtig få det med billeder til at virke, havde ellers tegnet den til dig, skriv evt. din mailadresse i en PB |
|
|
De blå? Nej syntes nu kun jeg kan tælle 4 stk og ikke 16  Kobber køleprofilerne blev monteret ved sidste rep. De ic´er blev uhyggeligt varme, så lidt køling skulle der til!  Den Stanley har markeret med gul er der kun 2 stk af! Man kan lige ane den anden i bunden af billedet. Er vi helt sikker på at det er samme forstærker vi snakker om??? Der står 361 3R3 50w derpå og ikke 3u3. Og ja det er jeg helt sikker på.  Ellers mange mange for hjælpen indtil videre, trods alt forvirringen.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Og når du skifter de 4 store lytter, så monter du lige 80 volt's istedet, da Thule erfaringsmæssigt ligger lige til stregen - eller over - de 63 volt, som de oprindelige kunne tåle. Det er i øvrigt typisk at de dør pga. overspænding eller for høje temperaturer...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
- Og når du skifter de 4 store lytter, så monter du lige 80 volt's istedet, da Thule erfaringsmæssigt ligger lige til stregen - eller over - de 63 volt, som de oprindelige kunne tåle. Det er i øvrigt typisk at de dør pga. overspænding eller for høje temperaturer...
JBLfan |
|
|
Tak for dit input. Det skulle jeg lige have vist for at par dage siden da delene er bestilt. 80v 10.000uf kan desværre ikke fås fra hvor vi bestiller. Men kan forestille mig de er temmelig dyrer!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Parion, sorry men den fatter jeg ikke helt. Den Stanley har rammet ind er lige præcis dem jeg mener. Samtlige IA 150B jeg har "reppet" har 16 stk. af dem siddende til afkobling af diverse spændingsregulatorer, som du så rigtigt siger, bli´r rygende varme. Hvis der kun er 2 i din, er det en variant, jeg ikke er bekendt med. Sorry (men behold bare lyttene alligevel  ). Btw,,,,, Uanset betegnelsen er de 3,3uF/50volt __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går nok, altid rart at folk vil hjælpe!  Så giver det jo også mere mening, at vi gentagne gange har snakket forbi hinanden  Jeg prøvet at skifte de 2 stk og se om det hjælper. Dem du har reppet, hvilken årgang er de fra? Prøv at tage et kig på denne her, der sidder også kun 2 stk, så vidt jeg kan se. Eller er det mig som er helt gal på den? http://avforum.no/forum/attachments/diy-do-yourself/59887d12 62898471-thule-ia150b-slaktebenken-dsc00032.jpg Hifi4all vil åbenbart ikke helt som jeg vil. Det mellemrum som er mellem 2 og 6 midt i linket skal slettes. Så skulle det virke.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2011 kl. 05:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har "Googlet" lidt på emnet, IA 150_B har åbenbart været lavet i 5 forskellige revisions, alle med forskelligt "bundkort", sjovt nok er jeg kun stødt på den samme model de gange, jeg har skiftet lytter i en sådan. Kan ikke huske årgangen på den, da jeg solgte den sidste for et stykke tid siden, sorry  , så kan ikke sige andet end held og lykke med "reppen"  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm javel, må sige du har gjort at godt forsøgt på at hjælpe alligevel!  Sådan noget pis. Jeg har fået dele hjem og skiftet de 4 store hovedlytter og de 2 små smd lytter og det ser ikke umiddelbart ud til at løse problemet. Der kom bare et ordenligt knald fra den ene hoved lyt. Den er testet og virker stadigvæk og de vender sgu rigtigt alle sammen så hvorfor fanden siger det knald? løsforbindelse? kortslutning? indkørselperiode?  Prøver at rodde lidt videre med det imorgen. Ender nok med at jeg skal have fat i det diagram alligevel øv øv. Vil sgu have den til at virke igen, savner lidt go` lyd i hytten!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyy Parion, bare fordi en elektrolyt (ligesom alt andet) er ny, kan den jo godt være defekt   . Har en B&O-tekniker-ven, hvorfra jeg fik en fabriksrenovet printplade til et tv, den virkede ikke, hans kommentar: Bare fordi den er renoveret på fabrikken, kan den jo godt være defekt   . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja kan selvfølgelig også være en produktionsfejl. Kontakter RS og finder ud af om de vil sende en ny.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parion
Hold Dig langt langt væk fra Tantal kondensatorer. Man kan sige disse er troværdige og på sin hvis pålidelige, netop i at man ikke skal stole på samme! __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne evt. tyde på at du har en defekt ensretter så der sendes AC til lytten, - mystisk at en sikring ikke er sprunget.
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey
Tak skal du have
Mik112
Burde det så ikke have vist sig ved de gamle hoved lytter?
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
- du fik jo lytter hjem med samme max-spænding som de originale, ikk'???
Præøv lige og måle top-spændingen på dem, der er en god chance for at du ( i et thule produkt ) overstiger lyttens mærkespænding med op til 10% ( ADVARSEL - FARLIGT!!!!! )
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
Parion Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|