Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Harman Kardon AVR255 (Efter FW Opdate) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har for et par uger siden opdateret min Harman Kardon AVR255, i håb om at den kunne løse et problem jeg havde med lyd over HDMI fra mit mediacenter, den opdatering løste ik mit problem desværre, og jeg tror desværre at den har skabt et nye problem :(

Men mit nye problem med min Harman Kardon er, at hvis jeg sætter surroundmodes til Auto (Multi CH PCM) så kan den nu ikke forstå at fange det rigtige signal via HDMI, før virkede min Xbox 360 helt fint med lyd over HDMI, men det gør den ikke mere :(

Den skriver i display 0.0.0.48Hz, og kun subben spiller. Hvis jeg på min Xbox 360 vælger stereo og derefter Dolby Digital igen, så fanger min HK signalet og den afspiller fint lyd i Dolby Digital, men hvis jeg vælger et videoklip på Xbox 360 hvor det er Stereo, så virker Subben kun igen :(

Jeg kan under Surround modes, tvinge den til at køre 2 ch stereo, og så kommer der lyd, men ingen Dolby Digital, klart når jeg så har tvunget den til at køre 2 ch Stereo.

Hvis jeg slukker min Xbox 360 og tænder den igen, kan min receiver igen ik fange signalet fra min Xbox 360 og jeg skal igen ind under indstillinger og ændre den til stereo og tilbage til Dolby Digital, og så der lyd igen, kan se at på display at den viser korekt indstilinger bagefter.

Jeg tænkte ok min Xbox 360 er lige blevet opdateret, så den har fået helt nyt udsende, og tænke at det måske var den der havde et problem lige pludselig! Men nej her i sidste uge, købte jeg en Yousee HD boks, og der opstår samme problem, den kan ikke finde ud af at fange det rigtige signal hvis den står til Auto under surround modes, jeg ar tvunget til at sæt den til 2 ch stereo.

Så jeg ved ik hvad jeg skal gøre, og man kan ikke hente den gl firmware til min receiver, it sucks...

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Zildjianamd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hmm Det lyder spændende.. Kan være det er derfor jeg med min nyindkøbte HTPC ikke synes at få lyd med igennem HDMI udgangen :-/ - Har de åbenbart et problem med. Har også avr 255.
Til top Vis Zildjianamd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zildjianamd

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Nej det er nok nærmer dit ATI gfx kort, jeg har samme problem.

Jeg har dog kørt firmware ind igen, og lader til at virke nu!

Men er blevet interesseret i en anden receiver nu og andre højtaler, så det hele er pt sat til salg.

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Zildjianamd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Okay - Har du fundet en løsning på det? - Er da lidt irriterende at have købt et 780G bundkort af den grund, det har HDMI ud med lyd, og det så ikke dur.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Yep lad mig gæt, Gigabyte bundkortet ? hehe...

løsning er desværre at køre lyd via optisk, og billede gennem HDMI, det er ikke receiveren, for en lånt marantse (Staves) gjorde det samme nummer...

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2008 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

hm, hvorfor i det hele taget bruge ATI grafikkort? - spøg til side. Generelt synes jeg nVidia virker mere stabilt (egentligt lidt det samme med intel over for AMD).

Et lille tip i øvrigt ang. højttalere og receiver. Skift en ting ad gangen. Nu kan jeg jo efterhånden mærke på dig du er træt af din nuværende h/k receiver, så hvis du starter med at skifte den kan det jo være dine højttalere performer enten værre eller bedre.

Zildjianamd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Det sku da røv! Mig bekendt spiser optisk ikke de nye HD formater. :(!

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Brasch: Føler der er tid til en lille opgradering :)

Nu har jeg både haft Onkyo, Sony, Marantse (staves) og Harman Kardon på disse højttaler, og de lyder knald godt helt sikkert, men jeg savner lidt mere "umf" ved stereo...

Ik misforstå mig den Harman Kardon levere en rigtig dejlig lyd, men der har bare været så meget nu at jeg har fundet en anden receiver som jeg er blevet meget interesseret i...

Zildjianamd: Det er helt korrekt. trist ja !

Zildjianamd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

http://techreport.com/forums/viewtopic.php?f=36&t=61295
Til info er der nogen der har fået det til at virke, hvis du stadig har problemer med det.
Det skal tilsyneladende aktiveres i bios under Advanced BIOS feautures.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Dit link virker ikke ?

Zildjianamd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Yep, hvis du får det til at virke, må du meget gerne sige til :)

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Zildjianamd:

Jeg kommer nok til at skuffe dig nu, men AMDs 780G chipset kan ikke sende de nye HD formater ud gennem HDMI. Så du
kan kun få HD lydformater fra din HTPC ved enten skifte MB eller købe internt HDMI lydkort.

Intels G45 kan, men der følger dog andre problemer.
nVidia 8200/8300 kan vidst også sende det LPCM.

Edit
Rettet eksternt HDMI lydkort til internt

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Kan man købe eksternt HDMI lydkort ?

Send gerne et link :)

Zildjianamd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Ejh møg.. Så er det jo ligegyldigt, at det kun virker med optisk lyd ;)

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af jeg er kommet til at skrive forkert Der skulle stå internt HDMI lydkort, jeg ved ikke om der findes
/kommer eksterne HDMI lydkort.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

DenUkendteFisk: Har du et link ?

Jeg fandt et fra Asus, meeeeen 2000 kr er mange penge for et Lydkort synes jeg.

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke link til hvor du kan købe det pt. men auzentech har også lavet et, vil gætte på samme prisleje eller højere.

Auzen X-Fi HomeTheater 7.1

Edit:
Har læst mig til at det er blevet udskudt til Januar 2009, skulle ellers være sep/okt 2008. Så der går lidt endnu før det kan
købes i butikkerne.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Det minder rigtig meget om det Asus lige har fået på gaden, så at sige at det er Worlds First, er ik helt korrekt :D

Overvejer det fra Asus, meeeen synes 2 kilo er mange penge for et lydkort hehe...

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Mar 09 opdateringen er vist ikke blevet nævnt nogle steder her på siden. Højtaler støj ved kildeskift er blevet rettet, hvilket er supergodt.

Efter opdateringen lød min surround left kanal som om højtaleren var gået i stykker.. flad og skrattende, men en ekstra reset af receiveren ordnede det (receiver i standby og "ok" knappen nede i 5 sek.)

Software release Mar 09; Version 02-03-2009 01 / AFW v0.96.1.1

• 2ch PCM from Xbox360 mutes AVR and detected wrongly as Multi-channel PCM is now resolved.
  • Occasional pops when audio stream is interrupted like changing track on a source or sound format change on a disc from HDMI and SPDIF input sources have been eliminated.
  • Audio and video system performance and HDMI compatibility have been improved, and other low-level operating system improvements have been made.

Jeg læste et sted at der skulle være endnu en opdatering på vej.. en slags tillæg til 9marts opdateringen.

Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes