Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt er det mig, der svare på spørgsmål herinde, men nu vil jeg komme med et.
I en forstærkers udgang er der en strømbegrændser. Men jeg har læst i et hifi blad (HF&E), at denne er der for at undgå, at forstærkerne rundt omkring tvinger et el værk i knæ. Der kan jo leveres en del støm fra en forstærker. Men er dette det rene vås.....eller er der noget om snakken.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent vås! Hvis der er nogen form strømbegrænsning er det enten elektronisk for at undgå at forstærkeren brænder af, eller dimensioneringen af strømforsyningen, som på et tidspunkt ikke kan følge med mere.
Under normale forhold børe der ikke være nogen voldsom strømbegrænsning, men hvis du kortslutter forstærkeren er det nok fint, at den ikke blot "bliver ved" men enten lukker ned eller brænder en sikring. Oftest vil transistorer dog være hurtigere end sikringer, så undlad at kortslutte udgangen.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke sikringen i målerskabet springer før elværket påvirkes  Det var dog den værste gang vrøvl, jeg længe har hørt. Det er vist skrevet af en HiFi-entusiast med storhedsvanvid. Et evt. begrænserkredsløb i udgangen er der udelukkende for at beskytte forstærkeren.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømbegrænser (uden D) ,
Det sætter måske dine svar på spørgsmål bare en lille smule i relief?????? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu drenge, jeg tror bare at Allan har malet med alkyd idag uden maske. Så kan det ske at man taler i tåger.
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg staver lige til strømbegrænser uden D. Det var en smutter.
Men I skal have tak for Jeres svar og ret sjove og fine bemærkninger iøvrigt. Jeg ved dog godt hvad den er der for, men en test af en forstærker i HF&E stod denne påstand og jeg undrede mig lidt over det. Det kunne jo være, der var noget om snakken. Så jeg syntes, at jeg ville delagtig gøre den med Jer her inde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
__ Og hvem var det der skrev at en sådan strømbegrænser ville stoppe virke, således ens forstærkerudgang måtte tage skraldet og stå af.
Jeg tænker på ham der Murphy's love i forskellige (mange) situationer. Oder Crowbar protection of HI-FI output.
Hvor mand indretter ensrettere/Brokoblinger med en NTC modstand fra AC tilkoblingen. Transformer eller SMPS, Switch Mode. " In Rush protection eller hvad det nu kaldes ". __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|