Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 12:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: TV kort giver MEGET støj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Hej.
Som mit setup ser ud nu, så køre jeg musik og TV over min MacBook Pro, hvor TV køre via EyeTv Hybrid, og musikken køre over iTunes. Der fra
køre signalet over i min Pioneer CDJ400 via USB så CDJ400eren virker som lydkort. Derfra køre det over i min Pioneer DJM909
mixer/forforstærker med Phono kabel, og fra mixer til mine Dynaudio Focus110A via Phono kabler. Som det ser ud nu, så er det kun mine
højttalere som er jordret, det betyder dog ikke det store for lyden, af hvad jeg har kunne lytte mig til, dog har jeg ikke prøvet med TV kortet
endnu.

Mit problem er at når jeg køre setuppet normalt til musik, altså uden at EyeTV er tilsluttet Macen, så er der absolut ingen støj, men så snart jeg
sætter EyeTV i usbkorten får jeg en meget høj brummen i gennem hele systemet.
Kan dette være en spændingsforskel mellem to ujorderet elementer i systemet som bliver udlignet over phonokablerne og dermed støjer, når
antennestikket bliver tilsluttet Macen?

Det skal siges at det ikke betyder noget for støjen, om jeg køre lyden fra Macen til CDafspilleren digitalt, og så fra CDafspiller til Mixer analogt,
eller om jeg køre analogt direkte fra MacBook proen og ind i mixeren.

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

hmm, jeg har nu prøvet at bruge den digitale antenne til mit TV kort, frem for kabel TV, og med antennen er der ingen støj, men så snart jeg skifter
over til kabel TV kablet, kommer der støj, så det kunne tyde på en stelforskydelse. Hvordan er det lige jeg retter op på den? for alle apparater ud
over de aktive højttalere, er designet til at køre uden jord. Og mine CDafspillere er udført i plast. hvilket jo godt kan blive et problem at lave en
stelforbindelse til.

dkscan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Måske der er noget at hente i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7996&KW

Til top Vis dkscan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkscan Besøg dkscan's Websted

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Det kan muligtvis være det. Men er ikke helt sikker, det er er i det, er at støjen opstår så snart jeg sætter kabelTV stikket i mit tvkort, men støjen er
der lige meget hvor meget min forforstærker er skruet op, altså kunne det måske tyde på at det er en spændingsudligning der sker mellem mine
aktive højttalere som er jordret og så min forforstærker som ikke er det? kan det være det eller?

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Du skal nok have sådan noget her, men kunne ikke lige se hvor man kan få det...det kan skaffes.

http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/antenna_isolator .html

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg fandt en midlertidig "løsning". Ved at lave en ground lift på højttalerne, så jeg ikke har en spændingsudladning mellem antennestel og
jord, gennem signalkablerne, har jeg fået fjernet en del af støjen. Der ud over har jeg sat mine højttalere til at køre i -10dB mode så inputtet og
dermed støjen bliver sænket 10dB, og så skruet højere op på forforstærkeren, så det dynamiske område bliver større, og der med et lavere
støjgulv. Så nu er støjen næsten væk, eller så meget væk at det er til at leve med, den næste uge til jeg flytter fra skolehjemmet og helt hjem igen,
så må vi se om det fortsætter, for så skal jeg nok investere i en transtformer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes