Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 11:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: 4 x HDMI + SPDIF IND, 1 x HDMI + SPDIF UD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SimonKristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Heeey People's ,.

- Jeg står i en situation hvor jeg skal have koblet en Xbox 360, en Twix samt en Selector af en art (Fjernsyns kanaler) til en projektor samt noget lyd.

- Budgettet er ikke kæmpe stort, så derfor ville jeg høre om man ikke kan få en konverter hvor der er 4 x indput med HMDI samt SPDIF hvor de forskellige enheder skal ind, også 1 x HDMI samt SPDIF ud, hvor HDMI´en skal i projektoren, og SPDIF´en i noget anlæg af en art.

- Jeg har fundet hvor det er 2 seperate bokse, men vil gerne hvor det er én enkelt boks.

- Alternativet vil vel være en reciever der kan det men de er vel også halv dyre ???, kan se man kan få den løsning jeg tænkte på til omkring de 1000 - 1500 kroner..

På forhånd tusinde tak for hjælpen

/ Simon Kristensen
Til top Vis SimonKristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SimonKristensen Besøg SimonKristensen's Websted

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke sætte den ene optiske direkte i forstærkeren og så bruge en 4:1 hdmi switch til resten?

SimonKristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jooh, men så får man vel bare ikke lyden fra den andre enheder når man skal bruge dem ? . Eksempel hvis man smider Xbox 360 SPDIF`en i forstærkeren/højtalerne, så får man ikke lyd med når man eksempel kører via Twix´en eller Selectoren jo ?? , Hvis det er det nu mener ..
Til top Vis SimonKristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SimonKristensen Besøg SimonKristensen's Websted

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du har hdmi ind på forstærkeren kan du måske klare dig med en 4:2 hdmi splitter?
Dvs. alle 4 apparater i boksen, et output til forstærker til lyd og et output til projektor, og spdif direkte til forstærker.

edit: eksempelvis sådan en fætter her
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_switc h/high_quality_13_hdmi_matrix_switch_4_til_2_4200_da.html

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så anbefale dig sådan en her..

http://www.av-connection.dk/?PGr=1365&ML=434

4x HDMI ind, 1x HDMI ud, samt Optisk ud, og mon ikke det du skal bruge af lyd også har en Optisk indgang istedet for SPDIF

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

jkk1989 skrev:
Jeg vil så anbefale dig sådan en her..http://www.av-connection.dk/?PGr=1365&ML=4344x HDMI ind, 1x HDMI ud, samt Optisk ud, og mon ikke det du skal bruge af lyd også har en Optisk indgang istedet for SPDIF

Den ser smart ud, men piller den lyden ud af hdmi strømmen og sender den videre via toslink? Fordi hvis ikke hjælper den jo ikke meget.

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Citat fra Av-Connection..

Boxen er også fuldt udstyret med digital lyd omskiftning i form af optisk toslink tilslutning. På den måde er den genial til brug af f.eks. en projektor og en digital surroundforstærker, således kan man nøjes med at skifte på omskifterboxen og lyden følger med på forstærkeren. Dette er naturligvis også en fordel ved apparater, der ikke har HDMI og derfor separat digital lyd.

- Så jeg vil da forstå det som om den gør det ;)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes