Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 12:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Yousee dvb-c kanaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Slotski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 November 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har en fuldpakke samt canal+ pakken fra YouSee. Jeg har ingen problemer med at se kanalerne via Samsung boxen, men jeg vil også gerne kunne formidle kanalerne ind i min video og min dvd optager (ingen af dem har dvb-c tuner).

Men jeg får ikke alle kanalerne frem hverken på video eller dvd optager, men mister alle canal+ samt alle hd kanaler. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at ændre dette? Og kan det lade sig gøre at få hd sigaler ud igennem video, harddisk, dvd, pc eller andet.

Til top Vis Slotski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slotski

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Det kræver at dit signal går gemmen Samsung boksen Antennestik -> Samsung -> Kilde -> Fjernsyn. Samsung boksen skal altså være i brug, og kanalerne skal findes og skiftes på denne. YouSee afbilder det i deres bruger vejledning til HD-Boksen.

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Men husk på at scart kablet ikke kan overfører HD signaler. Du vil derfor være begrænset til at optage med 576 linjer, mod HD's 720 - jeg tænker dog, at man vil kunne se HD kanalerne, bare ikke i HD kvalitet.

Hvis du derfor kun har mulighed for scart indgang på din optager kilde, så brug den kun når du optager og brug hdmi udgangen direkte til tv når du vil se HD kanaler.

Slotski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Men Canal+ kanalerne som jo kommer via mit kort er ikke i hd, de kommer heller ikke med. Kanalerne findes i Samsung boxen og denne er tændt, men det giver stadig ikke alle ikke hd kanaler.

Jeg prøver at se lidt i YouSees manual

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Slotski skrev:

Jeg har en fuldpakke samt canal+ pakken fra YouSee. Jeg har ingen problemer med at se kanalerne via Samsung boxen, men jeg vil også gerne kunne formidle kanalerne ind i min video og min dvd optager (ingen af dem har dvb-c tuner).

Men jeg får ikke alle kanalerne frem hverken på video eller dvd optager, men mister alle canal+ samt alle hd kanaler. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at ændre dette? Og kan det lade sig gøre at få hd sigaler ud igennem video, harddisk, dvd, pc eller andet.

Du vil aldrig kunne få hd signalerne ud uden en dvb-c tuner.  Hvordan man får de analoge afkodede signaler fra en samsung box til en hd optager aner jeg dog ikke.

Slotski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
[

Du vil aldrig kunne få hd signalerne ud uden en dvb-c tuner.  Hvordan man får de analoge afkodede signaler fra en samsung box til en hd optager aner jeg dog ikke.

Okay, forstår ikke helt dit svar. Samsung boxen har jo DVB-C tuner, og jeg kan på hdd/dvd optageren se ca 35 programmer.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Ah, forstod på din første post som om ingen af enhederne havde dvb-c tuner.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes