Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 10:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Dårligere billede efter digitalisering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Friman: Og med de priser DR tager for at lave radio, tv og "flotte" bygninger må noget af det jo næsten være gået til et par marker ordentligt sh*t.

Bare se *lmer´s Corner. Der har de selv bragt beviset for at de bruger licensen på røg

Jeg syntes dog der er kommet en god ting ud af det, nu har jeg meget mere musik kørende istedet for dumme-kassen. Det sparer både strøm og hjerneceller

Findes der tunere der kan sende billedet videre i native opløsning? Altså så sd ikke bliver opscaleret og hd ikke bliver nedscaleret. For boksen fra YouSee kan ihvertfald ikke.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

I´Blundt

Har jeg da ret til kokludere at DR bevidst har gjort tingene ringere på MPEG2 fronten, altså for gøre tingene lige dårlige indenfor SD programmerne.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Osprey: Det kan jeg desværre ikke svare dig på, grundet manglende teknisk indsigt, men det er der måske en anden der kan.

Men jeg ligger gerne mit gode nick ind på at her hos mig er det blevet betydeligt ringere over YouSee´s net.
Betydeligt ringere vil sige meget, meget, meget dårligere. Det er meget tydeligt at komprimeringe(som jeg forstår begrebet) er blevet meget hårdere. Pixelering rundt om figurer, selv stillestående, er blevet meget tydeligere.

Måske vi alle skulle tage at skrive en fælles mail til DR og/eller YouSee, høre hvad f****n meningen er. Hvis der er nogle der er friske på et sådan tiltag så meld jer på banen. Dog skal det nok være en der er lidt mere inde i de tekniske termer end jeg er der skriver den.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes