Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Hak i tågen (Pioneer) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JanTM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 April 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Ok måske ikke den mest sigende overskrift

Anyways, så har jeg en Pioneer DVD/HDD optager som er forbundet til mit Philips 32" billedrørs TV med et heftigt scartkabel. Det virker fint nok.

Men når jeg ser DVD har jeg af og til et underligt problem.
Forestil jer selv noget film et sted med tåge. Bevægelser i tågen hakker meget markant. Det lugter lidt af, at små ændringer i de fine farvenuancer i sådan noget som tåge ganske enkelt ikke kan håndteres hurtigt nok. Men jeg aner ikke om det kan være sådan noget?

Samme fænomen opstår også, hvis der er mørk eller svag belysning - som hvis nogen lusker rund i mørket i en gyserfilm
Med andre ord - hver gang der ikke er så store forskelle i farver og kontrast.

Er der nogen af jer der har erfaringer med dette problem.
Jeg skal hilse og sige, at det er ret træls at se på i længden.

Til top Vis JanTM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanTM Besøg JanTM's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det lyder som om der komprimeres i for lav opløsning. Du kan indstille kvaliteten af komprimeringen i en af menuerne, og det er som altid et kompromis imellem kvalitet og plads - fra fabrikken er hd-recordere vist sjældent sat til at komprimere i højeste kvalitet, da "middel" som regel er godt nok til almindelige optagelser og hr. og fru jensen - og så vælger man at gå på kompromis med de sidste detaljer, for at disken kan rumme nogle flere timers optagelse...

Prøv at gå ind i menuen og sæt kvaliteten op, og se om ikke det løser problemet...

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

JanTM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Komprimeringsgrad?
Er det ikke når jeg optager på HDD?

Problemet er der når jeg ser en købt original DVD film. Ikke fra harddisk.

Til top Vis JanTM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanTM Besøg JanTM's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Okay - så må du undskylde, jeg troede detvar når du så noget du havde optaget...

Hmm... det burde ikke forekomme... jeg har selv en Pioneer DVD-afspiller, som spiller fint. Har du prøvet at se en af de film du oplever problemet med, på en DVD-afspiller ? Hvis problemet ikke findes der, vil jeg næsten mene din optager/afspiller har en defekt...

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

JanTM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

No worries

Faktisk havde jeg også problemet på min gamle Kenwood DVD fra Ruder Kongens tid. Men der tilskrev jeg det bare, at det var den gamle DVD maskine der ikke kunne følge med.

Men problemet er altså fulgt med over på den nye DVD/HDD optager.

Så er der jo noget der kunne tyde på, at det er selve DVD skiven/skiverne. Men det kunne jo være at det var en indstilling eller et kabel eller hvad ved jeg. Og så var det jo relativt nemt at fixe så snart man havde lokaliseret problemet.

mwulffn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har det samme problem på min Pioneer DV-490 afspiller. Det lader til at være en generel fejl ved Pioneer eftersom andre dvd afspillere kan
afspille min "test-skive" fint.

Jeg er i øjeblikket igang med at hæve købet hvis det er muligt. Jeg har ikke fundet nogen løsning på problemet.

MVH
Michael
Til top Vis mwulffn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mwulffn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes