| Forfatter |
|
Toft123 Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at købe mig en hdd optager. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal kigge efter når jeg køber den. Jeg har intet HDMI-udstyr endnu, men vil selvfølgelig gerne kunne 'følge med' når jeg investerer i en fladskærm indenfor det næste år.
Så jeg vil høre om folk meninger om hvad man skal kigge efter ved en optager? Altså, er det vigtigt at den har 2 tunere, kan opskalere osv.? Jeg er som sagt helt på bar bund, så enhver hjælp er kærkommen. Jeg har desuden omkring 3500-4000 kr. at bruge på optageren.
|
| Til top |
|
| |
Toft123 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du bl.a. skal kigge efter er:
Størrelse på harddisk
Tunerens type
Udgange
Kan den opskalere dvd
Jeg havde f.eks. følgende krav da jeg skulle købe optager; minimum 160GB HD, DVB-T tuner og HDMI udgang... Derfor faldt mit valg naturligt på Pioneer DVR-545HX-S da den opfyldte mine krav og desuden kunne opskalere til 1920*1080i (jeg kører dog 1280*720P)... Der er nogle tilsvarende fra de andre producenter, men jeg valgte Pioneer fordi jeg også har et Pioneer Plasma TV...
|
| Til top |
|
| |
Toft123 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indlægget Exxtreme. Jeg har været inde og læse i din tråd og tror da også bestemt at jeg kan falde for den Pioneer optager. Men så har jeg stadig mit spørgsmål om det ikke kan betale sig at købe en 'dårlig' optager som jeg skal bruge i det næste års tid, indtil jeg får råd til fladskærmen?
Linket i min sidste post viser forresten ikke den afspiller jeg havde tænkt, men via menuen til venstre kan man finde den. Den bærer navnet: Yamada DVR-9300HX DVD/HD-Optager 160GB(kodefri)
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge på Panasonic's de kommer med nogle helt nye nu her og de plejer at være gode og nemme at bruge
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toft123 skrev:
|
Tak for indlægget Exxtreme. Jeg har været inde og læse i din tråd og tror da også bestemt at jeg kan falde for den Pioneer optager. Men så har jeg stadig mit spørgsmål om det ikke kan betale sig at købe en 'dårlig' optager som jeg skal bruge i det næste års tid, indtil jeg får råd til fladskærmen?
Linket i min sidste post viser forresten ikke den afspiller jeg havde tænkt, men via menuen til venstre kan man finde den. Den bærer navnet: Yamada DVR-9300HX DVD/HD-Optager 160GB(kodefri) |
|
|
Jeg kender ikke den optager, men hvorfor vil du have en dårlig optager nu? Det forstår jeg ikke helt...
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ligeså godt købe noget ordenligt med det samme
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Toft123 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte at hvis der først går et år inden jeg får råd til et tv der kan udnytte en god harddisk optager, er teknologien måske allerede forældet i forhold til det TV jeg køber. Så hvis der var nogen der kendte til den harddisk optager jeg linkede til og kunne sige god for den kunne jeg godt se det fornuftige i at købe den først. Det er jo alligevel en ret billig pris for at kunne bruge den i et år og så eventuelt kunne tage harddisken ud bagefter...
Men I har da ret i at det er penge ud af vinduet på sin vis... Så jeg tænker lidt over det og håber jeg får nogle flere svar imens:)
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret i at der kommer nye modeller ud vært år, så det kunne være en ide
man ved jo aldrig hvad de finder på
du kunne jo købe en brugt __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toft123 skrev:
| Så jeg tænker lidt over det og håber jeg får nogle flere svar imens:) |
|
|
Jeg ville også vælge en mærkevare. Så meget dyrere er de jo heller ikke, hvis du går efter tilbudene.
Selvfølgelig er 1700 kr ikke så meget, men hvis man samtidig går og er lidt ked af kvaliteten og den måde den betjenes på, hvorfor så ikke købe noget man bliver glad for?
Der har været forslag fremme om Panasonic, og de kunne være modellen DMR-EH57 som lige er på vej ud i butikkerne. Link til den ... Det er en model der lydløs. optager flot, har HDMI udgang, god betjening og meget mere. Den koster lige nu 1300 kr mere end den anden du har kig på.
Andre populære mærker er Sony, Pioneer og Philips.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har ikke DVB-T tuner... Det skal køber lige være obs. på...
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med denne fra Pioneer. Er den værd at købe?
DV-400V er ud over ovennævnte features også verdens første DVD-afspiller med HDMI 1.3 udgang med 1080progressive scaler. Desuden er den forsynet med en USB indgang på fronten, hvor du kan afspille lydfiler med samme funktioner som CD/DVD. Der afspilles også WMV9 SD samt MPEG4-AAC. DV-400 fås i sølv eller sort efter eget valg og er tilgængelig i løbet af maj måned. Vejledende pris: Kr. 1.299,-
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sten skrev:
|
Hvad med denne fra Pioneer. Er den værd at købe?
DV-400V er ud over ovennævnte features også verdens første DVD-afspiller med HDMI 1.3 udgang med 1080progressive scaler. Desuden er den forsynet med en USB indgang på fronten, hvor du kan afspille lydfiler med samme funktioner som CD/DVD. Der afspilles også WMV9 SD samt MPEG4-AAC. DV-400 fås i sølv eller sort efter eget valg og er tilgængelig i løbet af maj måned. Vejledende pris: Kr. 1.299,-
|
|
|
Nej, for det er ikke en optager...
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er heller ingen DVB-T i Panasonicén-DMR-EH57. Så skal du op i DMR-EH77. Sony kommer med nye optagere til sommer, med digital tunere, det ser spændende ud.
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Pana kommer med optager med dvb-t i til efteråret __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |